23 Септември, 2017
0.4528
    ALK 7297.6    -0.03%     GRNT 870    -0.99%     KMB 2883.3    -1.59%     KPSS 485    -2.81%     KVAS 10670    -3%     MPT 30201    -2.58%     MTUR 4700    2.17%     OKTA 3300    10%     PKB 14500    0.07%     RZUS 120    -1.64%     SBT 2219.26    -0.89%     STB 938.54    -1.78%     STIL 134    3.08%     TEL 279    -0.49%     TNB 13300    0.4%     TPLF 1601    -0.32%     TTK 776    -3%

ЧИСТКА НА ОБРАЗОВНИОТ КАНЦЕР: Екстерното пред заборав!

Објавено во: Македонија 19 Мај, 2017

Oбразовниот  систем со години произведува неквалитет поради погрешни законски решенија и политики кои беа произволни и експериментални.  Потребни се сериозни реформи и измени кои ќе значат неколкугодишна макотрпна работа, во сите нивоа на образование- вели за Фактор, универзитетскиот професор Петар Атанасов. 

Образованието според него како никогаш досега не паднало на дното по квалитет, вредности и знаење. Па така со години во училиштата се вработуваат кадри по партиски клуч кои ниту ја знаат ниту ја познаваат едукацијата и работата со деца,  туку се сигурна алатка за прибирање на изборни поени и сигурна   гласачка машинерија. Екстерното тестирање, вели професорот, беше смислена операција за сеење страв, контрола и казнување. Затоа треба да  стане минато.

“Екстерното тестирање беше обид за оцена на знаењето и на децата, но да се оцени и работата на наставниците. Но, се што беше направено во рамките на оваа операција во која учествуваа стотици вработени во системот на образованието, одеше во насока на контрола и казнување. Децата беа притиснати на крај на учебната година да прават непотребно дополнителни напори за меморирање на материјалот. Од ова им зависеше и просекот на крајот на годината. Затоа имаше многу стресови и фрустрации кај целото семејство. Особено беа деструктивни обидите да се дисциплинираат наставниците и да се заплашат со казни и бркање од работа. Секој наставник чии ученици имаа слаби резултати можеше да биде казнет, но и да го загуби работното место”- потенцира професорот Атанасов. 

Притисокот  врз наставниот кадар како што вели имаше девастирачко влијание на мотивацијата на наставниците и професорите. Проверка според него е потребна но за да се согледаат аномалиите и пропустите и да се делува во областите каде има слабости, а не за воведување на целосна контрола за партиски цели. 

“Решенија добија луѓе кои не би требало да бидат според своите квалитети во образовен процес. Партизацијата воспостави целосна контрола врз душите и стравовите на наставниот кадар. Истовремено, образованието се превработи и се наполни со наставници блиски до партијата на власт, со секакви незаконски критериуми измислени од локалните директори и со поддршка на партијата на власт. По формирањето на Новата влада ќе мора да се преиспита овој насилен и партиски упад во училиштата. Имаме информации за многу незаконски дејствија. Системот за евалуација што ние како победничка партија го предлагаме е редовна проверка на квалитетот на наставата во основото и во средното образование. Тоа би се спроведувало во текот на целата година (а не во јуни), барем два пати во текот на 9 годишното основно и 4 годишното средно образование. Резултатите од евалуацијата ќе бидат користени за согледување на состојбите заради преземање на активности за подобрување и на работата на наставниците, на наставата и на наставниот материјал. Без казни, без оценки и без фрустрации. Заради ова планираме создавање една нова институција Центар за обезбедување на квалитет на образованието”- додава универзитетскиот професор. 

Погрешните програми и проекти вели го доведоа образованието  на најниски гранки од 1991 година. Затоа се потребни итни законски измени кои ќе обезбедат квалитет и примена на позитивната светска пракса. 

“Сите нивоа се уништени со погрешни програми и проекти, со лоши учебници, со импровизации и со деградирање на наставниците и наставничката професија. Притоа, парите што се потрошија немаа никаков ефект. Еден од најлошите проекти е есктерното тестирање. Затоа уште пред 2 години излеговме со идеја за негово целосно укинување. Овој проект не донесе ништо добро за образовниот процес. Ќе се обидеме со законски измени во Собранието да интервенираме и да го укинеме. Ќе направиме се како победничка коалиција, оваа година да нема екстерно тестирање. Некаде тестирањата се одвиваат како завршни годишни тестови по главните тестови, а некаде како надворешна евалуација. Често се применуваат техники како број наместо име и презиме на студентот, анонимни оценувачи и евалуатори, независна контрола итн. Целта е да се провери нивото на достигнатите стандарди запишани во годишните програми. Но тоа се прави кога нешто веќе сте преземале, сте направиле промени и сакате да се измери постигнатото”- објаснува професорот Атанасов. 

Реформите  што ги презеде минатата власт смета дека доведоа до тоа на меѓународните тестирања македонските ученици да бидат безмалку последно пласирани. Тоа го покажаа резултатите од меѓународното тестирање ПИСА на кое Македонија е рангирана меѓу последните земји по знаењето   и постигнувањата на учениците.  Оттука според професорот Атанасов логична е потребата образованието веднаш да биде  ослободено од политички признаци и притисоци   за  да може да  стои на здрави нозе и во кое ќе се  дозволи  само оние што знаат да ги креираат образовните политики за развој на образованието, како столб на општеството и луѓето во него.

С.Б.

Можеби ќе ве интересира

Заев во ОН: Да разговараме со добра волја и да го решиме спорот

Заев во ОН: Да разговараме со добра волја и да го решиме спорот

Што најави Груевски на конвенцијата на ВМРО-ДПМНЕ?

Што најави Груевски на конвенцијата на ВМРО-ДПМНЕ?

РАБОТЕН ВЕК: Исланѓаните работат 47,4 години од животот, а ние?

РАБОТЕН ВЕК: Исланѓаните работат 47,4 години од животот, а ние?

(ВИДЕО) За Јеремиќ Заев бил „ѕвезда“ во ОН во Њујорк

(ВИДЕО) За Јеремиќ Заев бил „ѕвезда“ во ОН во Њујорк

Мицковски најави победа на 15 октомври и нова ера

Мицковски најави победа на 15 октомври и нова ера

ВМРО-ДПМНЕ: На кандидат за градоначалник му беше вперен пиштол од полицаец

ВМРО-ДПМНЕ: На кандидат за градоначалник му беше вперен пиштол од полицаец

ОСУМ ДЕНА ПРИТВОР: За што се гони Игор Југ?

ОСУМ ДЕНА ПРИТВОР: За што се гони Игор Југ?

Членови на УМС се приклучија на „Рефoрмaтoрите”: 5000 веќе јa пoтпишaле Деклaрaцијaтa зa рефoрми

Членови на УМС се приклучија на „Рефoрмaтoрите”: 5000 веќе јa пoтпишaле Деклaрaцијaтa зa рефoрми

Во ист ден референдум за бегалци и избори нема да има

Во ист ден референдум за бегалци и избори нема да има