20 Февруари, 2018
0.4600
    ALK 7801.99    -1.64%     BESK 10275    -3%     GRNT 810    -0.06%     KMB 3389.73    -0.22%     MERM 800    -20%     MPT 29500.63    0%     OKTA 3620    0.56%     RMDEN16 94.9    0.11%     RZUS 139    3.73%     SBT 2041    -2.86%     STB 940.85    0.03%     STIL 139.03    -4.1%     TETE 2286.67    2.27%     TKVS 3110    2.98%     TNB 13581.59    -0.42%     TPLF 1649.9    1.35%     TTK 947    -2.97%     UNI 2050    0%

Идните генерации ќе зависат од тоа какво образование ќе имаме

Објавено во: Колумни 25 Јануари, 2018

Образованието треба да се стреми кон тоа да ја доведе моралната, интелектуалната и физичката природа на учениците до совршенство за тие да можат да дадат најголем можен придонес за себе и за другите, е познатата максима на Ема Хард Вилард.  Токму во неа може да се каже дека лежи и коренот на секое образование, почнувајќи од примарното, преку секондарното па до високото. Она што е суштествено е токму таа морална, сознајна и интелектуална компонента која треба да им се пренесе на учениците, секако на начин кој ќе соодветствува на совремието и на возраста на ученикот. Целта на добар образовен систем е добро вклопена комбинација на образование со воспитание.

После долго време , без лажна скромност и со право можам да кажам, посебно од јавно изнесените ставови на оние кои се вклучени во реформи на примарното образование, дека конечно нешто добро, квалитетно и стручно се подготвува Предлог реформите за првите одделенија, мене како методичар, ми изгледаа и повеќе од солидни и тоа од неколку аспекти:

- вклучени компетентни лица, без инсистирање на нивна партиска обоеност, (со што се сочувавме сиве овие години и затоа ниту една реформа не беше коренита и доволно квалитетна), експерти без суета, подготвени предлогот да го стават на јавна дебата и да го слушнат и мислењето на пошироката фела;

- конечно збогум на извиканиот Кембриџ кој се воведе на мускули, без да се чуе гласот на компетентните и јавното мнение, па затоа и имавме толку небулози поврзани со него;

- компатибилен процес на образование и воспитание, што е суштинско, бидејќи преголемото иницирање на образовната компонента во наставата подразбираше запоставување на воспитната дејност;

- предмети поврзани со нашиот културен хабитус, што е од посебно значење за дете кое се соочува за прв пат со образовен курикулум и приближување на содржини кои ќе бидат суштински за негово почетно осознавање и морално едуцирање;

- намалување на фондот на часови, што подразбира намалување на кванититетот за сметка на квалитетот, што само по себе значи дека преоптовареноста на децата ќе се намали и тие ќе можат да бидат поефективни на самите часови;

- ставање во центарот на детето и неговата инвентивност и креативност, учење преку игра, европски и современо, но и доволно интригантно да ја зголеми љубопитноста на детето;

- доволен фонд на часови за физичко образование со посебен наставник кој ќе поседува стручни кфалификации и компетенции и со тоа ќе покажеме и докажеме дека здравјето на детето ни е исто така во прв план.

Има уште низа новини и промени кои се за поздравување и затоа оваа колумна и ја посветив на новите образовни реформи. Поаѓајќи од постулатот дека ОБРАЗОВАНИЕТО Е СТОЛБОТ НА СЕКОЕ ОПШТЕСТВО и какво образование ќе имаме во голема мера од него зависат и идните генерации кои ќе творат и ќе живеат во нашата ни мила држава. Токму затоа, млади луѓе, потковани со добро знаење, кое пред се ќе биде во функција на новите современи текови и нивна надградба и кое ќе се имплементира на правилен и посакуван начин и млади луѓе кои морално ќе бидат изградени, ќе можат сето тоа да го стават во функција и на сопствен напредок и на напредок на државата. Конечно и со добрите реформи ќе изградиме образовани луѓе кои ќе бидат компатибилни и на пазарот на трудот, но и конкурентни во секоја Европска држава. И да не се сфати ова како хвалоспевка, сепак добро е да се поддржи нешто што е квалитетно и низ што се надѕира еден нов дух и елан на реформи кои ќе понудат квалитет и просперитет.

Проф. д-р Татјана Стојаноска Иванова

Институт за социологија

Филозофски факултет-Скопје


Можеби ќе ве интересира

Ќе бара ли Грција и колективна лоботомија за сите што се чувствуваат Македонци

Ќе бара ли Грција и колективна лоботомија за сите што се чувствуваат Македонци

ШТО Е МАКЕДОНИЈА?

ШТО Е МАКЕДОНИЈА?

Да ги потсетиме функционерите што е тоа морална одговорност

Да ги потсетиме функционерите што е тоа морална одговорност

ПАЗАРНОСТ НА ЗЕМЈОДЕЛСТВОТО

ПАЗАРНОСТ НА ЗЕМЈОДЕЛСТВОТО

Бездушни неморални личности

Бездушни неморални личности

Каде згрешивме, дали направивме генерации кои чекаат некој друг да им улови риба, наместо тие самите

Каде згрешивме, дали направивме генерации кои чекаат некој друг да им улови риба, наместо тие самите