Виртуелната реалност - пазар вреден 1 трилион долари
Објавено во: Финансии 15 Октомври, 2016
Вредноста на пазарот на технологија за виртуелната реалност може да достигне 1 трилион долари до 2035 година, покажува новиот извештај на аналитичкиот оддел на инвестициската банка Citi, цитиран од CNBC.
Извештајот на Citi доаѓа во истата недела во која Sony ги претстави очилата за виртуелната реалност PlayStation VR, насочен кон сопственици на конзолата за видео игри на компанијата. Во 2016 година на пазарот беа пуштени и други очила за виртуелна реалност од висока класа, меѓу кои Oculus Rift и HTC Vive. Технологијата за проширена реалност, како онаа на Microsoft HoloLens, исто така, не заостанува.
- Виртуелната реалност навлезе категорично како инвестициска тема и расте како индустрија. Веруваме дека ќе се користи во различни апликации и во голем број на индустрии, коментира Кетлин Бојл, уредник на Citi GPS.
Технологијата за создавање на виртуелна реалност во практиката веќе влијае во неколку насоки, откако многу компании ги испитуваат можните нејзинипримени. Надвор од бизнисот со забава, виртуелната реалност се користи и во туристичкиот сектор, за образовни цели и во здравството.
Во август, DeLoitte објави студија според која 88% од компаниите со годишен приход меѓу 100 милиони долари и 1 милијарда долари веќе користат некоја форма на виртуелна или проширена реалност како дел од својот бизнис.
Citi предвидува дека продажбата на хардвер, поконкретно на очила, ќе бидат главен двигател за растот на секторот. Компанијата очекува пазарот на виртуелна и проширена реалност да достигне вредност од 692 милијарди долари до 2025 година, надминувајќи 1 трилион долари во следната деценија.
- Со оглед на тоа дека глобалниот пазар на електронската и мобилната трговија во моментот е во вредност од околу 1 трилион долари и се очекува да се зголеми до 4 трилиони до 2030 година, дури и виртуелната и додадената реалност да заземаат само еден мал дел од пазарот, тоа ќе биде значаен двигател за растот на пазарот на виртуелната реалност како целина, објаснува Бојл.
- Ако ја прошириме прогнозата до 2035 година, веруваме дека пазарот на проширена реалност може да грабне околу 25% од пазарот на мобилна трговија, што би се изедначило со 1,3 трилиони долари.
Содржината ќе биде клучен фактор за успехот на виртуелната реалност, за да може таа да ги привлече корисниците. Освен игрите, Citi очекува да биде создадена таква содржина, што ќе им овозможува на корисниците да посетуваат концерти, зоолошки градини, забавни паркови и да гледаат филмови.
Во однос на продажбата, до 2020 година се очекува да бидат продадени 21 милиони очила за виртуелна реалност, прогнозира аналитичарската фирма CCS Insight.