19 Април, 2019
0.0197

Грчките магнати Цантали, Куртаки и Бутари не успеаја да ги „избркаат“ македонските винари

Објавено во: Економија 18 Март, 2019

На годинешната светска винска изложба ProWein во Дизелдорф на овој познат собир на производители на вино грчките магнати Цантали, Бутари, Куртаки и другите, заедно со претставници на грчката дипломатија, се обиделе но не успеале да ги отстранат македонските изложувачи кои имале натпис "Вино од Македонија", денеска  објави Катимерини.

Производителите барале предвреме да се почитува Преспанскиот договор во тој сегмент, а се повикувале и на тоа дека "македонското вино" е производ брендиран со географски индикација (PGI) во Европската унија.

Интервенирале Сојузот на производители на вино од лозови насади во Северна Грција (ENOABE), Хеленското винско здружение (АСЕ) и грчката дипломатија до организаторите на изложбата, не не биле во можност да го спречат присуството на македонските изложувачи.

"По Преспа ние испративме писмо до ProWein и им кажавме дека, бидејќи сега постои договор, потребно е да се напишат марки на штандот и таму каде што е потребно да стои вината на" Северна Македонија ". Вина со заштитена географска ознака (ПГИ) се вградени во европското законодавство и во ЕУ и во Грција. Ние не добивме одговор ", рече претседателот на UNIFE, Стелиос Бутарис.

Магнатите поради ова сметаат дека ги губат европските и американските муштерии, а истите ги привлекуваат македонските со „приказната за земјата на Александар Македонски“.На овој начин, како што велат од таму, грчкото вино трпи порази од македонското во Канада, САД, Австралија, Полска и Австрија.

 "Кога конкуренцијата беше интензивирана со влегувањето на германскиот пазар, а подоцна и со другите европски земји и многу други вина, извозниците почнаа да го покажуваат локалното потекло на нивниот производ. Југословените го рекламираа локалитетот на вино со потекло од македонскиот регион, кој припаѓаше на нивната територија. Германија троши многу грчко вино и вино од Скопје. Виното од соседната земја се купува во голема мера во Германија, каде што беше флаширано од германски винари, но овие винари сакаа и сакаат да победат и да го продадат виното полесно, па и тие, исто така, го ставаат своето потекло, Македонија, на етикетата, но многу од нив тоа не го прават законски. Германските винарии со многу мали букви пишуваа" Поранешна Југословенска Република " а со големи букви " Македонија " за да го збунат „потрошувачот“, вели Георгиос Цанталис.

Катимерини пишува дека „војната“ со ширењето на светските пазари продолжува на далечните саеми, изложби и натпревари.


Можеби ќе ве интересира

Исклучените од парно да пополнат формулар

Исклучените од парно да пополнат формулар

Светска банка: Решеното име отвара простор за поголем раст

Светска банка: Решеното име отвара простор за поголем раст

Кој е црепот што прави профит 30 отсто од приходите?

Кој е црепот што прави профит 30 отсто од приходите?

Случај Топлификација: Има ли причина за молкот на институциите

Случај Топлификација: Има ли причина за молкот на институциите

Јавната администрација најмногу потфрли кај германските инвеститори. Најзадоволни се од цената на трудот

Јавната администрација најмногу потфрли кај германските инвеститори. Најзадоволни се од цената на трудот

Царовска не дава три пати поголема социјална помош за седење дома

Царовска не дава три пати поголема социјална помош за седење дома

АКЦИИТЕ ВО ПАД: Големиот авиопревозник „Џет Ервејс“ во големи проблеми

АКЦИИТЕ ВО ПАД: Големиот авиопревозник „Џет Ервејс“ во големи проблеми

Стопанската комора - клучот во соработката на училиштата и компаниите

Стопанската комора - клучот во соработката на училиштата и компаниите

Колку крупен кеш поминува на македонската граница?

Колку крупен кеш поминува на македонската граница?