ХРВАТИТЕ СЕ ЗАПРАШАА: Зошто во туризмот ја губиме ценовната предност пред конкурентите

Објавено во: Економија 08 Февруари, 2025 07:28
Пазарните сигнали покажуваат дека Хрватска ја губи својата ценовна предност во однос на медитеранската конкуренција, а конкурентноста на цените станува клучен фактор за одржување на позитивниот тренд на хрватскиот туризам. Анализите покажуваат дека цените на туристичките услуги во Хрватска пораснале двојно побрзо отколку во повеќето медитерански земји, а во моментов се повисоки отколку во Грција и Шпанија.
Зголемувањето на цените во туризмот влијае „како дел од мозаикот“ на стапката на инфлација во Хрватска и важно е да се донесат одлуки кои ќе обезбедат конкурентност, одржливост и достапност на хрватската туристичка понуда, рече премиерот на вчерашната седница на Советот за управување со развој на туризмот, повикувајќи ја туристичката индустрија да биде мудра во одредувањето на цените.
Премиерот Пленковиќ предупреди и на пад на трошоците на странските гости, истакнувајќи: „Веројатно трошат помалку затоа што им е скапо“. Тој додаде дека е многу важно туризмот да остане достапен за хрватските граѓани.
Стабилизирани цени
Советот за управување со развој на туризмот, кој беше формиран според Законот за туризам и на чело со премиерот, а чиј состанок вчера беше втор по ред од формирањето на телото, расправаше за цените во туризмот врз основа на анализа исклучиво на хотелскиот сектор. Нарачана е од Хрватската туристичка асоцијација (ХУТ), а комплетните резултати ќе и бидат претставени на јавноста следната недела.
„Анализата на ценовната конкурентност покажа дека цените во домашната хотелиерска индустрија, по просечниот раст од 18 отсто во 2023 година во однос на 2022 година, лани во просек пораснале за само 1,9 отсто во однос на претходната година. Во исто време, цените на хотелите кај конкурентите во северниот дел на Медитеранот пораснаа за 4,5 отсто минатата година во споредба со 2023 година. Така, цените во хрватските хотели дефинитивно се стабилизираа минатата година“, вели директорот на ХУТ, Вељко Остојиќ.
„Со оваа анализа сакавме да ги демистифицираме приказните за високите цени и да расветлиме дали цените на хотелите во нашата земја се превисоки и неконкурентни. Одговорот е сам по себе: јадранските хотели со четири и пет ѕвездички, односно оние со највисоки цени, летово беа полни 96 отсто во шпицот на сезоната. Камповите дури и сто проценти. Но, треба да се запомни дека туризмот не го сочинуваат само хотели, туку и приватно сместување, ресторани, кафулиња, продавници...
Би рекол дека можеме да насетиме каде всушност лежи проблемот со цените, но прво треба да направиме квалитетна анализа на цените и во овие сегменти. Во секој случај, оваа година покрај хотелите каде тоа е вообичаена практика, треба да го следат и сите останати во туризмот и доколку се види дека недостасува очекуваната побарувачка веднаш да се реагира со попусти.
„Засега се чини дека ни претстои солидна сезона, слична на ланската, а како што се подготвувавме, од велигденските гости ќе ги добиеме првите индикации дали цените се добро прилагодени“, заклучува Остојиќ.
Шефот на ХУТ открива и дека споредбената анализа покажала дека цените на хотелите во Хрватска се уште се под медитеранскиот просек и под просекот на сите земји-членки на ЕУ. Во Медитеранот, споредбата ги опфати хотелските цени во осум земји; Франција, Италија, Малта, Словенија, Кипар, Грција, Шпанија и Португалија.
„Да, ние сме поевтини од некои, поскапи од другите, но кога зборуваме за цените на хотелите, хрватскиот туризам е сепак конкурентен. „Што се однесува до побрзиот раст на цените во 2023 година во нашиот хотелски сектор отколку што беше случајот со нашите медитерански конкуренти, ова е само последица на фактот што нашето закрепнување на туризмот по пандемијата започна порано и поуспешно“, коментира туристичкиот консултант Др. Сања Цизмар.
Пословни.хрМожеби ќе ве интересира
Аргир во „Бизнис-клуб“: „Комората како двигател на економијата и мост помеѓу компаниите и државата“

ДОБРИ ДОМАЌИНИ ЗА ДОБРОТО НА КОМПАНИЈАТА - „Реплек“ ќе дели добра дивиденда, ама не се „расфрла“, еве колку ќе земат главните акционери

АГЕНЦИЈАТА ЗА ПРОМОЦИЈА НА ТУРИЗМОТ НАСКОРО СО НОВ ДИРЕКТОР – Владата со повеќе огласи за раководни позиции

АЗЕСКИ ИЗРАЗИ СОЧУВСТВО И ЈА ПОДДРЖА НАМЕРАТА НА ВЛАДАТА ЗА ОДГОВОРНОСТ

АЛБАНИЈА ЗАБРЗАНО СЕ РАЗВИВА: Дали македонските граѓани одат таму на печалба?

ДОНЕРОТ ЌЕ ЧИНИ „САМО“ 12 ЕВРА, КИРИЈА ЗА ЗАЕДНИЧКА СТУДЕНТСКА СОБА 800 ЕВРА: Енормно поскапување во Германија

ГОЛЕМИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА АЛКОХОЛ СМИСЛУВААТ АЛТЕРНАТИВИ: Построги правила за царините на Трамп

И ТЕСЛА СЕ ПЛАШИ ОД ЦАРИНИТЕ: САД внимателно да ја разгледаат својата трговска политика

УНИШТЕНИ ДЕСЕТИНА КИЛОГРАМИ НЕБЕЗБЕДНА ХРАНА! Еве што велат од АХВ
