19 Август, 2018
0.3053
    ALK 7956.45    -0.54%     GRNT 793.88    -1.36%     KMB 5168.81    -0.47%     MERM 2006    126.41%     MKSD 204    0%     MPT 44500.29    -1.11%     MTUR 4600    -1.08%     OHB 6500    -0.01%     OKTA 4215.18    -6.1%     PPIV 44500    -1.13%     RADE 1700    -0.12%     RMDEN17 96.02    -0.08%     RZEK 30    0%     RZTK 511    0%     RZUS 120    -2.94%     STB 1031.49    0.11%     STIL 131.22    -1.34%     TEL 277.4    -1.52%     TNB 14130    -0.46%     TTK 1146    -0.09%     UNI 2400    0.04%     VITA 8767    3%

Круме Јанкоски, Директор на ИТД Дистрибуција

Интервју Јанкоски: Најбарани се компјутери од високите класи, Македонците знаат да препознаат квалитет

Објавено во: Економија 20 Февруари, 2018

Светските трендови укажуваат на мал пад на севкупната продажба на десктоп и лаптоп компјутери, особено кај индивидуалните корисници кои се повеќе се заинтересирани за големи смартфони, но пазарот е цикличен, односно секогаш успева да надомести со оглед на потребата за обнова на компјутерскиот хардвер по неколку години за да се држи темпо со најновите трандови. Затоа и било кој корисник во Македонија како и било која компанија мора да биде во чекор со времето и да планира надградба или навремена набавка на компјутери и опрема за професионални цели. За повеќе детали за актуелната состојба разговараме токму со Круме Јанкоски, директор на ИТД Дистрибуција, компанија која се занимава со дистрибуција на ИКТ производи и решенија (сервери, уреди за складирање на податоци и софтвер, мрежна опрема, десктоп и персонални компјутери, копјутерски компоненти, аксесоари за компјутери, принтери и др.) и дистрибуција на хартија и графички производи.

Како моментално ја оценувате индустријата на компјутери и технологија во Македонија споредбено со изминатите години?

Јанкоски: Анализирано од 2015та година па наваму, продажбата на компјутери на глобално и регионално ниво од година во година бележи благ пад, тренд кој е спротивен од  растот на пазарот на мобилни телефони/уреди. Ова се однесува на делот производи за крајни купувачи-физички лица, додека во бизнис секторот има очекуван природен раст. Ова движење е антиципирано и својствено согласно трансформацијата на потребите и навиките на современите корисници во чии преференции се повеќе доминираат мобилни уреди како резултат на новите стилови на работа и живот. Пазарот на компјутери во Македонија не отскокнува од овој глобален тренд. Меѓутоа, анализирајќи го работењето на ИТД Дистрибуција, добиваме една поинаква слика, бидејќи и покрај глобалниот пад ние бележиме континуиран раст. Оваа појава согласно интерните анализи е резултат на градењето и одржувањето на силна релација со нашите бизнис партнери како и  добавувачите (Dell, HP, IBM, Lenovo….)

Која индустриска гранка е најголем потрошувач на компјутери во Македонија?

Јанкоски: Согласно анализите, телеком оператори, банките и производствените компании кои имплементираат високи стандарди во работењето се компании кои имаат најголема потреба да инвестираат во новите технологии.  Водени од потребите за квалитет, безбедност и конкурентносттие се и најголемите инвеститори во нови технологии.  

Како ИТД Дистрибуција бележи раст  во година на регресија во продажбата на компјутерската индустријата?

Јанкоски: Најсилен капитал на ИТД Дистрибуција е партнерската мрежа во која активно вложуваме повеќе од една деценија. Оттука, нивниот успех е и наш успех. Доследното практикување на оваа win – win стратегија се покажа како формула за долгорочен и одржлив успех и токму со тој пристап ќе продолжиме и во идина. 2017та беше година на предизвици, но нашиот раст не изостана и поради посвестеност на менаџментот, инвестиција во развојот на вработените, силна корпоративна култура, финансиска дисциплина ....

Како се справувате со сивиот увоз на комјутери?

Јанкоски: Ова прашање постои подолго време, засега повеќе страни и е доста комплексно. Да појасниме малку: Добавувачот(вендорот)  дава авторизација  на одредена компанија од еден регион да увезува производи од неговото портфолио, сите други не авторизирани компании кој ги увезуваат истите тие произвоиди од разлицни региони, овој начин на увоз го нарекуваме сив увоз.Ова сериозно влијае на компаните- дистрибутери кои се изложени на увоз и извоз. Пред се треба да се пронајдат причините зошто одредени компании имаат потреба од сив увоз, а одговорот на тие прашања треба да е појдовна точка за решавање на оваа појава која ги мачи дистрибутерите и вендорите.. За жал сеуште постои сивиот увоз, но ние сме оптимисти и веруваме дека преку подршката од  вендорите и со взаемна соработка  со нашите партнери тој процент ќе се намали.

Кои модели на DELL се најбарани на македонскиот пазар и како го поврзувате овој податок со економските и социјалните текови?

Јанкоски: На глобалниот пазар DELL претставува премиум бренд и како таков е позиционирани на македонскиот пазар. Една од посилните страни на овој бренд е квалитетот на изработка и неговата истрајност, а 3 годишната гаранција само го докажува тоа и ја зголемува довербата кај корисниците.

Корисниците во Македонија се многу добро информирани и лесно можат да препознаат квалитетен производ, па оттука најбарани се средната и високата класа на компјутери/лаптопи.

Какви ви се предвидувањата за индустриските трендови во 2018та година?

Јанкоски: Ние имаме оптимистички планови и веруваме во прогресивна година. Со стабилната релација меѓу нас и нашите партнери и иновативниот пристап на нашите вендори,оваа година ќе понудиме нови линии на производи. Производи кои уште повеќе ќе се доближат на потребите на нашите корисници. Сето ова ни влева оптимизам за 2018 год.


Можеби ќе ве интересира

Бизнис-заедницата констатира дека влијанието на политиката е големо врз и онака кревката македонска економија

Бизнис-заедницата констатира дека влијанието на политиката е големо врз и онака кревката македонска економија

Дали доларот навистина пропаѓа?

Дали доларот навистина пропаѓа?

Нафтата за нив ќе биде моќно оружје за да се спротивстават на САД

Нафтата за нив ќе биде моќно оружје за да се спротивстават на САД

ЛИРАТА ВО ПАД: Како заканите на Трамп ја „зашеметија“ турската валута

ЛИРАТА ВО ПАД: Како заканите на Трамп ја „зашеметија“ турската валута

КИНА И ТУРЦИЈА НА ВРВОТ: Од каде во Македонија доаѓаат најмногу фалсификати?

КИНА И ТУРЦИЈА НА ВРВОТ: Од каде во Македонија доаѓаат најмногу фалсификати?

Колкав девизен прилив од туризам ќе има Македонија?

Колкав девизен прилив од туризам ќе има Македонија?

Барате работа? Вработуваат овие фирми ...

Барате работа? Вработуваат овие фирми ...

ТРАМП ПОВТОРНО СО „УДАР“ КОН ТУРЦИЈА НА ТВИТЕР: Лирата во пад

ТРАМП ПОВТОРНО СО „УДАР“ КОН ТУРЦИЈА НА ТВИТЕР: Лирата во пад

Како „Комунална хигиена“ врти милиони евра од наплата за одржување на чистотата во Скопје

Како „Комунална хигиена“ врти милиони евра од наплата за одржување на чистотата во Скопје