10 Декември, 2018
0.3354
    ALK 8149.06    0.8%     GRNT 810.87    1.36%     KMB 4932.79    2.35%     MPT 46443.88    0.75%     MTUR 4850    -0.58%     MZPU 607    0%     OHB 6545.4    1.52%     PTRS 3075    0%     RMDEN16 97    1.04%     RMDEN17 96.5    0%     RZLV 68    0%     SBT 1802    -7.59%     STB 1278.3    1.18%     STIL 121    0.83%     TEL 295    0%     TNB 13999.97    0%     TTK 1233    -0.91%

Македонија го гради побргу Коридорот 8 од Бугарија

Објавено во: Економија 21 Септември, 2018

Од бугарска страна во моментов не се планираат експрес патишта помеѓу македонско-српската границата и Софија, тврди бугарски Капитал, констатирајќи дека Македонија повеќе напредува на ова подрачје.

Европската банка за обнова и развој (ЕБРД) ќе ја финансира модернизацијата на патната мрежа во Македонија со 10 милиони евра. Средствата ќе бидат насочени кон изградба на дел од патот на Коридорот VIII меѓу Крива Паланка и Деве Баир до бугарската граница, за кој неодамна премиерот на земјата Зоран Заев најави дека се обезбедени дури 58 милиони еврапреку кредитни линии од Светска банка.

Се очекува продолжување и реконструкцијата на 13-километарската делница да почнат во почетокот на 2019 година Сега патот е во лоша состојба и има само по една лента за движење во насока што го прави движењето тешко, бавно и опасно.

Досега ЕБОР има инвестирано 30 милиони евра во предизвикот наречен Коридор VIII, кој треба да го поврзе Црното со Јадранско Море преку Бугарија, Македонија и Албанија. Трасата сепак е далеку од целосно завршување и епопејата за неговата изградба продолжува веќе долги години (има дури документарен филм по прашањето). Освен тоа таа веќе има постоечка конкуренција, откако Грција го изгради "Игнација Одос" - долгиот автопат од турската граница до Јонското пристаниште Игуменица.

Во јуни оваа година, премиерот Заев го означи почетокот на изградбата на автопатската делница од Коридорот VIII меѓу Ранковце и Крива Паланка. Патеката има должина од 23 км и нејзината изградба треба да биде завршена до 2021 година.

"За нас Коридорот 8 е многу важен - тој го поврзува Јадранското со Црното Море. Нема да застанеме. Енергично ќе ги исполниме овие значајни проекти", истакна тогаш Заев.

Во исто време, и покрај присуството на фондовите на ЕУ и значително поголем буџет, Бугарија заостанува критично со патната поврзаност со Македонија. Нема реални планови за автопатска врска меѓу автопатот Ќустендил и Софија или автопатот Струма.

Не постои железничка врска помеѓу Софија и Скопје. За изградбата на таква се зборува со децении, но и до денес нема значителен напредок, иако проектот беше вклучен во договорот за добрососедство и разбирање меѓу Македонија и Бугарија во 2017 година

На почетокот на оваа година Министерството за транспорт на Македонија доби финансиска помош во износ од 108.1 милиони евра од Европската унија за изградба на железничката врска со Бугарија - делницата од Крива Паланка до Деве Баир. Плановите се изградбата да биде завршена во 2025 година  До 2027 година, пак, бугарската страна се обврза исто да ја доврши линијата од Ќустендил до Ѓуешево.


Можеби ќе ве интересира

ТИЕ СЕ НАЈБОГАТИ ВО ЕУ: Имаат минималец од 2.000 евра

ТИЕ СЕ НАЈБОГАТИ ВО ЕУ: Имаат минималец од 2.000 евра

ПАЃААТ ЦЕНИТЕ: Од ноќеска возачите ќе полнат резервоари со бензин и дизел по овие цени

ПАЃААТ ЦЕНИТЕ: Од ноќеска возачите ќе полнат резервоари со бензин и дизел по овие цени

Двојното поскапување на паркингот на дневен ред

Двојното поскапување на паркингот на дневен ред

УЈП распродава возила, компјутери, мотоцикли по евтини цени

УЈП распродава возила, компјутери, мотоцикли по евтини цени

Колку пари вртат адвокатите кои бранат обвинети од СЈО?

Колку пари вртат адвокатите кои бранат обвинети од СЈО?

Колку заработуваат адвокатите кои ги бранат обвинетите од СЈО?

Колку заработуваат адвокатите кои ги бранат обвинетите од СЈО?

Колку пари прават адвокатите кои бранат обвинети од СЈО?

Колку пари прават адвокатите кои бранат обвинети од СЈО?

Македонец е еден од најдобрите менаџери во Бугарија: Не е толку едноставно да се преселиш

Македонец е еден од најдобрите менаџери во Бугарија: Не е толку едноставно да се преселиш

Неочекуваните финансиски трошоци тежок товар за 58,5 отсто граѓани

Неочекуваните финансиски трошоци тежок товар за 58,5 отсто граѓани