28 Март, 2024
0.0273

НОВ БРАН: Еве кои компании ја напуштаат Русија

Објавено во: Свет 01 Април, 2023

Добивај вести на Viber

Јапонски Toyota, Nokian Tires од Финска, German Kontinental, Total Energy и Leroy Merlin од Франција, шведска Ikea, Smurfit Kappa од Ирска, Swarovski од Австрија. Сите овие компании делумно или целосно се повлекоа од Русија или најавија повлекување од рускиот пазар за само еден месец, поточно март 2023 година.

Фолксваген всушност треба да се најде на листата. Во средината на март, најголемиот европски производител на автомобили беше многу блиску до одлука да го затвори или продаде својот производствен погон во Калуга, но рускиот суд го „замрзна“ имотот на Фолксваген во таа земја. А тука е и Хенкел: уште во февруари, германскиот концерн објави дека има намера да продаде единаесет свои фабрики во Русија до крајот на првиот квартал од оваа година.

Врз основа на ова може да се претпостави дека станува збор за нов голем бран на заминување на западни компании од Русија. Првиот и најголем бран се случи на крајот на февруари и почетокот на март 2022 година. По нападот на Русија врз Украина, бројни странски компании ги замрзнаа своите операции на рускиот пазар. Ги затворија своите филијали, го прекинаа производството, ги прекинаа инвестициите и извозот во Русија - и почнаа да следат како работите ќе се развиваат понатаму.

- прочитајте повеќе: Зошто многу западни компании сè уште работат во Русија?

Но, не мал број компании веќе тогаш, пред една година, решија што поскоро да и свртат грб на Русија и едноставно да ги отпишат своите загуби. На пример, британскиот концерн БП, американскиот Мекдоналдс, германскиот Дајмлер Трак и Оби и францускиот Рено. Во мај, Французите го префрлија својот мнозински сопственички удел во Автоваз (производител на Лада) на рускиот автомобилски истражувачки институт НАМИ, а фабриката во Москва беше буквално предадена на градските власти.

Во октомври од Русија се повлекоа и некои други производители на автомобили. Германскиот концерн Мерцедес-Бенц, американскиот Форд и јапонскиот Нисан - кој, инаку, на НАМИ, инаку, бесплатно му го предаде и својот погон и истражувачки центар во Санкт Петербург.

Како „купувачи“, односно „приматели“ на западните средства, често на сцена стапуваа членовите на локалното раководство, односно луѓе кои добро ги познаваат производните погони на лице место, но во повеќето случаи немаат доволно капитал за да го платат западниот продавачите, односно знаењето за продолжување на технолошки развој на новостекнатите фабрики.

Овој нов, актуелен бран на повлекување на западните компании повторно особено ја погодува руската автомобилска индустрија, особено нејзиниот (пред војната во Украина) најуспешен кластер - во Калуга, југозападно од Москва, т.е. во пошироката област на Св. Петербург.

Како што стојат работите, се чини дека некои западни инвеститори наоѓаат можност (или им е дадена дозвола) да добијат барем малку пари за нивниот имот во Русија. Некои други практично мораа бесплатно да го предадат својот имот на локални актери, за да можат на „чист“ начин да ја напуштат Русија, без страв од можни тужби. Во некои случаи, се остава отворена можноста за враќање на компанијата во Русија или барем враќање на дел од нејзиниот имот, објави РТЦГ.

Затоа се поставува прашањето: каква логика оди Москва? Зошто Кремљ (односно, како што се шпекулира, самиот Владимир Путин) им дозволува на компаниите од „непријателските држави“ на Запад да го прават тоа? Зошто им дозволува да продаваат на локални, односно руски фирми? И зошто токму сега, една година по почетокот на агресијата врз Украина, нагло се зголемува бројот на издадени дозволи? Дали е тоа случајност или тренд?

Во прилог на тезата за случајност, постои аргументот дека овие работни места се подготвуваат долго време. На пример, Тојота во септември минатата година објави дека нејзината фабрика во Санкт Петербург завршила. А фактот дека понекогаш процесот на продажба може да потрае и до една година докажува примерот на шведската компанија Икеа. Швеѓаните ги затворија фабриките и продавниците веднаш по почетокот на руската инвазија на Украина, но последната од трите руски фабрики ја предадоа на нов сопственик пред само неколку дена.

Приказната околу Volkswagen е невообичаена. Неговата голема фабрика во Калуга е затворена од почетокот на март 2022 година, но германскиот автомобилски гигант очигледно не сакаше да го следи примерот на Рено - иако финансиски гледано, Фолксваген лесно можеше да се справи со бесплатното предавање на своите фабрики на руската држава. .

Наместо тоа, концернот од Волфсбург чекаше цела година (за крајот на војната?), додека на 1 март 2023 година не потврди дека преговара за продажба на руските средства, а на 15 март нагласи дека има намера да ја „заклучи релативно брзо“ таа работа. Но, во тој момент ГАЗ, поранешен партнер на Фолксваген, со кој Германците ја прекинаа соработката летото минатата година, веќе поднесе тужба против Германците за исплата на обештетување. Така, на 17 март имотот на Фолксваген во Русија беше „замрзнат“ со судска наредба.

Фото: EPA-EFE/Filip Singer

Можеби ќе ве интересира

Од 1 април во Германија се менуваат условите за добивање родителски додаток: Овие граѓани повеќе нема да имаат право на надомест

Од 1 април во Германија се менуваат условите за добивање родителски додаток: Овие граѓани повеќе нема да имаат право на надомест

„АЕРОДРОМИТЕ ОД КОИ ПОЛЕТУВААТ АВИОНИТЕ Ф-16 ЌЕ БИДАТ НАША ЛЕГИТИМНА ЦЕЛ“ - Путин тврди дека не планираат војна со НАТО

„АЕРОДРОМИТЕ ОД КОИ ПОЛЕТУВААТ АВИОНИТЕ Ф-16 ЌЕ БИДАТ НАША ЛЕГИТИМНА ЦЕЛ“ - Путин тврди дека не планираат војна со НАТО

Уште двајца починати и 100 хоспитализирани во Јапонија од диететски додаток

Уште двајца починати и 100 хоспитализирани во Јапонија од диететски додаток

ПРЕЖИВЕАЛ ТРИ ОБИДИ ЗА АТЕНТАТ: Израелските сили потврдија дека елиминирале висок командант на Хамас

ПРЕЖИВЕАЛ ТРИ ОБИДИ ЗА АТЕНТАТ: Израелските сили потврдија дека елиминирале висок командант на Хамас

ДОМАЌИНСТВАТА ФРЛААТ НАЈМНОГУ: Светот фрла 19 отсто од храната, а 783 милиони луѓе гладуваат

ДОМАЌИНСТВАТА ФРЛААТ НАЈМНОГУ: Светот фрла 19 отсто од храната, а 783 милиони луѓе гладуваат

СОРАБОТУВАЛЕ СО РУСИЈА: Украина уапси агенти

СОРАБОТУВАЛЕ СО РУСИЈА: Украина уапси агенти

ЗАГИНАА 140 ЛУЃЕ, ПОВРЕДЕНИ СЕ 360: Колку луѓе се водат како исчезнати по нападот во Москва?

ЗАГИНАА 140 ЛУЃЕ, ПОВРЕДЕНИ СЕ 360: Колку луѓе се водат како исчезнати по нападот во Москва?

МАСАКР ВО МОСКВА: Терористите добиле инструкции кога патувале за Турција?

МАСАКР ВО МОСКВА: Терористите добиле инструкции кога патувале за Турција?

ПОДДРШКА ЗА УКРАИНА: Десетици нобеловци го повикаа светот да ја засили борбата против Путин

ПОДДРШКА ЗА УКРАИНА: Десетици нобеловци го повикаа светот да ја засили борбата против Путин