Зошто Боинг 737 Макс е тешко да се замени со Ербас А320
Објавено во: Економија 23 Март, 2019
Некои клиенти веќе посочија дека ќе ги откажат своите нарачки на Боинг 737MAX, по несреќите во Индонезија и Етиопија, но експертите велат дека замената со конкурентен модел не оди лесно . Гаруда Индонезија соопшти дека може да ја откаже испораката на 20 авиони, а VietJet објави дека нарачката од 25 милијарди долари зависи од исходот на истрагата. Кенија ервејс размислува да се пресели во ривалски Ербас, објави ББС.
Со години, Боинг се бори против европскиот гигант за позицијата на најголемиот светски произведувач. Ербас А320 Нео модел е главен конкурент на 737 Макс. Сепак, според експертите, префрлањето од една во друга компанија не е толку лесно воопшто.
Двете компании имаат целосни нарачки за годините што доаѓаат. Според Грег Валдрон од специјализираната воздухопловна индустрија на Flight Global, ова значи дека извршувањето на секоја нова флота ќе трае со години. "Вие не може само да отидете така до “Ербас", бидејќи компанијата, исто така, има многу да испорача", изјави специјалистот за воздухопловни флоти. Тој смета дека обемот нарачки на 737 Max авиони значи дека тоа не е важно само за иднината на Боинг, туку и за целата авио-индустрија.
Други пречки за префрлување на друг производител се скапата обука на пилотите за одреден модел на авиони. Контролните системи на двете компании се различни и пилотите мора да бидат сертифицирани за соодветниот авион. Меѓутоа, ако 737 Max остане "заземјен" подолго време, корисниците сигурно ќе бараат ревизија на нивните нарачки, што ќе ги погоди резултатите на Боинг.
"Трошоците приземјувањето на авионите што го трпиме и таковото неносење на добивка ќе го испорачаме до производителот", рече претставникот на норвешкиот авио оператор Бјорн Кос. Авиокомпанијата престана да лета со своите осумнаесет 737-ци, а во наредните години очекува да добие уште 92.