Како успешните лидери донесуваат тешки одлуки?
Објавено во: Финансии 12 Септември, 2017
Постојат неколку причини кои доведуваат до донесување лоши одлуки.
Една од најчестите е стравот од грешка. Како резултат на тоа, многу лидери одбиваат да преземат какви било ризици и да покажат целосна неспособност да продолжат со донесување одлуки.
Друг заеднички проблем во раководството е таканаречената "анализа на парализа". Се случува во форма на континуирано собирање на статистички податоци, студии и истражувања кои на крајот го продолжуваат процесот на донесување одлуки.
Одлучувањето исто така може да се одложи кога извршните директори на компаниите ќе одлучат да ги пикнат своите глави во песок и да ги игнорираат сите проблеми, изјаснувајќи дека потрагата по нови решенија е непотребна. Овој вид лидери претпочитаат да го задржат статус кво, наместо да обрнуваат внимание на нови идеи и сугестии.
Секоја од горенаведените акции е исклучително контрапродуктивна, особено во денешниот динамичен деловен свет во кој промените се движат со брзината на светлината.
Од друга страна, постојат бизнис лидери кои се потпираат на соработка во донесувањето одлуки. Тие разбираат дека луѓето треба да бидат вреднувани, почитувани и слушнати.
Ако треба да донесувате тешки одлуки, користете ги овие 4 тактики за да обезбедите успех и да бидете сигурни дека вашите вработени се чувствуваат дел од него.
1. Поставете рок.
Поставете одредено време за темелна анализа на можните решенија. Поставете рок за донесување конечна одлука и кажете му на вашиот тим за крајниот датум. Исто така е добро да имате ментор или наставник за да ве потсети и да бидете одговорни за исполнување на овие рокови. Ако сте "алергични" на ризици, вашиот ментор ќе ја оспори вашата неактивност и ќе го откпочи роцесот на донесување одлуки.
2. Поттикнете комуникација.
Создадете средина во која повратната информација е очекувана и ценета. Поставете прашања. Биди љубопитен. Поттикнете ги членовите на тимот да ги споделат своите мислења со цел да добиете поинаква перспектива од што е можно повеќе луѓе, кои се составен дел на бизнисот. Без разлика дали тоа е човечки ресурси, маркетинг, продажба, статистика или операции, гласот на тие луѓе може да ви понуди точка на гледање што не сте ја зеле предвид.
3. Барајте опозиција.
Многу е важно да се тестира профитабилноста и целокупната насока во која вашата одлука ќе ве однесе. Идентификувајте тим или вработен да го оспори статус кво и да презентирате аргументи против вашата одлука. Секогаш е добро да се има некој ќе игра адвокат на ѓаволот кога треба да донесете важни одлуки. Ова ќе ви помогне да направите подобра слика за целата слика пред да направите конечен избор.
4. Бидете транспарентни и отворени.
Последно, но не и најмалку важно, е да сфатите какво влијание имате како донесувач на одлуки. Комуницирајте отворено без прикривање на она што сакате да го кажете зад корпоративната реторика. Вашите постапки мора да одговараат на вашите зборови.
Следете ги златните правила на ангажирање со третирање на вашите вработени на секое ниво со почит и внимание што го заслужуваат. Кога сите овие елементи се во дует, наоѓањето на вистинското решение за задоволување на сите станува многу полесно.