29 Април, 2024
0.0278

Музичката индустрија гледа кон иднината низ очите на стримингот

Објавено во: Анализа 08 Јануари, 2014

Добивај вести на Viber

Музичката индустрија доживеа уште година во флуктуации, се скита помеѓу различните деловни модели и обиди да испливуваат на површината. На позадината на сето ова Glastonbury, еден од најголемите музички фестивали во светот, ги пушти во продажба билетите за овогодинешното издание на 20 јуни 2012 година и само за час и 40 минути продаде 135 000 билети. Изданието оваа година се покажа повеќе од успешно. Во 2013 година најголемиот бугарски музички фестивал за модерна музика Spirit of Burgas сепак ја немаше таа среќа и  се соочи со исклучително слаба година. Во меѓувреме претставниците на музичката индустрија продолжија со долгогодишните спорови за смртта на физичките носители. Но, факт е дека потрошувачката на музика онлајн зазема се поголем удел. Guardian ги израдува  читателите со ретроспектива назад во времето со написот "10 клучни моменти од животот на аудиокасетата", но многумина  предвидоа дека наскоро можеме да ја очекуваме истата судбина и за неговиот наследник. Дискот останува во историјата Еден од највлијателните  сигнали дека компакдискот се претвора во историски лик од минатото, е фактот дека пазарот на нови технологии е лизгањето од таблети кои немаат CD-ROM. Наместо тоа се обложува повеќе на мобилни уреди кои можат да се поврзуваат со интернет. Живееме во ера во која содржината се почесто излегува од екранот на нашиот  smartphone. Според податоците на NPD Group 20% од луѓето кои бараат содржини на интернет, ги користат своите мобилни уреди за да уживаат музички стриминг услуги или интернет радио. Spotify откри дека во 2013 година нејзините корисниците сослушуваат 4,5 милијарди часа музика. Најмногу пуштената песна на годината во услугата е " Get Lucky " на Daft Punk , која има 1,5 милиони пуштање. Во излагањето за оваа година услугата ни сугерира сè појасно дека светот категорично се насочи кон дигитална потрошувачка на музика. Најмногу пуштената песна за последните пет години во Spotify " Thrift Shop " на Macklemore & Ryan Lewis има над 150 милиони стрим . Според податоците на Nielsen Entertainment продажбата на дигитални албуми во првото полугодие на 2013 година се зголемиле за 6,3 % во однос на истиот период минатата година , а овие на физичките наосители се намалија за 14,2 отсто . Според аналитичарот Боб Лефсец " албумот умира пред нашите очите " , бидејќи сите веќе се заинтересирани првенствено од синглови . Една од причините за ова е дека слушателите имаат се помалку време за задоволство од едночасовна аудиција на целиот албум . Специјалистите ги  обвинуваат во голема мера Spotify , YouTube и други бесплатни стриминг услуги за сето тоа. Стриминг сепак носи 16 проценти од приходите на индустријата според Guardian . Според податоците на Британската музичка индустрија ( BPI ) стриминг стана најбрзо растечки дел од бизнисот со дигитална музика. Во извештајот за 2013 година на Меѓународната федерација на фонографска индустрија IFPI се открива дека сликата во различни земји е различна . Во Азија пример Кина , Индија и Тајланд се дигитализира целосно музичкиот пазар , додека земји како Јапонија , Тајван и Индонезија се уште ги прават првите чекори во овој процес. Во Латинска Америка малите пазари како Еквадор и Парагвај се целосно дигитализирани , но Бразил , Чиле , Венецуела и Уругвај имаат многу мал дел од овој пазар . И додека на места , како во Велика Британија , некои стари продавници за винил сеуште се радуваат на вниманието на познавачите , онлајн сервиси како iTunes , Last.fm , Spotify , BitTorent Bundle регрутираат уште поголема брзина . И покрај падот во продажбата на физички медиуми на музика голем дел од претставниците на индустријата продолжуваат да  ја негираат скорешната смрт на ЦД-РОМ. На позадината на лошите статистики сепак дигиталните продажби на албуми во Велика Британија оваа година се зголемија за 9 до 10% . Тука треба да се има предвид дека Велика Британија е добро подмачкана машина од музичката индустрија , која има добро развиен пазар и традиции во купување на музика од корисниците . Нови бизнис модели Додека физичките носачи на музика се повеќе остануваат во минатото , компаниите бараат нови начини за зголемување на продажбата. Според експертите иднината на продажбата се крие во паметни апликации како Shazam , кои им помагаат на корисниците да дознаат ги имињата на изведувачи и песни , за  кои се навистина заинтересирани . Благодарение на алгоритмите  на овие програми компаниите ќе имаат можност да добиваат се повеќе информации за слушањето вкусови и преференции. Се бараат и нови бизнис модели, кои треба да ги  извлечат компаниите нагоре од провалијата во која потонаа , одбивајќи да прифатат дека корисниците се повеќе претпочитаат да купат синглови онлајн отколку цели албуми на физички медиуми . BitTorrent Bundle пример дава пристап до огромна база на податоци со песни на повеќе изведувачи . Секој има право да повлече една песна апсолутно бесплатно , но при секоја наредна е потребно да се плаќа , така што пред тоа, корисникот задолжително мора да остави свој маил. Пиратерија Борбата против нелегалното симнување на музика продолжува со полна пареа . Британските широкопојасен интернет провајдери беа замолени да направат бази на податоци со клиентите кои нелегално преземаат музика и други авторски дела.Помеѓу ноември 2012 и јануари 2013 година нелегално само во Велика Британија се симнати 280 милиони песни . K.K.