18 Мај, 2024
0.0261

Загадување – горива

Објавено во: Мои пари 14 Февруари, 2020

Добивај вести на Viber

Вкупниот транспорт учествува со околу 30 проценти од вкупната емисија на ЦО2 во Европската унија. Од нив, речиси 72 проценти се од патниот транспорт. Автомобилите се најголеми загадувачи и се одговорни за 60,7 проценти од вкупната емисија на ЦО2 од патниот транспорт во Европа.

ЕУ има за цел да ги намали емисиите на стакленички гасови за 60 проценти до 2050 година, споредено со нивото од 1990 година.

Постојат два начини за намалување на емисијата на гасови од возила – преку производство на енергетски поефикасни возила, или преку промена на погонското гориво што го користат. Сепак, поголемиот дел, односно 52 проценти од автомобилите во Европа денеска користат бензин.

Според податоците од Европската агенција за енергетика додека сите останати сектори имаат намалување на емисијата на ЦО2, кај транспортот тие сепак се зголемуваат.

За остварување на целите, ЕУ предвидува повеќе мерки, како што се зголемување на ефикасноста на потрошувачката на гориво кај новите возила, а со тоа намалување на просечната емисија на ЦО2 по изминат километар, како и промовирање и поттикнување на поголема употреба на алтернативни горива и тн.

Нема црно – бел одговор за тоа кој загадува повеќе, дизелот или бензинот


Модерните дизел возила имаат помала емисија на јаглероден моноксид од некои бензински мотори, особено поради фактот дека се поекономични и им е потребно помало количество гориво за исто изминати километри.

Генерално гледано, модерно дизел возило користи помалку гориво и со тоа емитува помалку ЦО2 во споредба со возило со бензински мотор и слична моќност. Но, истовремено при согорувањето на горивото, дизел моторот емитува повисоко ниво на цврсти честички во споредба со бензинскиот мотор.

ЕУ во 1992 година го претстави ЕУРО стандардот на емисија на гасови од моторни возила, што од година во година се заострува со цел намалување на емисијата на штетни гасови. ЕУРО стандардот ги опфаќа и мери емисијата на азотни оксиди - НОх, јаглерод моноксид – ЦО, јаглеводород – НЦ и цврсти честички - ПМ.


Кај дизел возилата со Еуро 5 и повеќе е задолжително присуство на ДПФ катализатори со кои се задржуваат 99 % од сите ПМ честички. Возилата со ДПФ филтер емитуваат околу 64 милиграмипесок на изминат километар.


Дизел моторите емитуваат помалку ЦО2 и стакленички гасови бидејќи се енергетски поефикасни и трошат помалку гориво. Сепак, новите бензински мотори со директно вбризгување полека ја намалуваат просечната потрошувачка на бензинците, а со тоа ги намалуваат и ситните честички што се резултат на тоа согорување.

ЕУ поради се поголемата популарност на еко-буст бензинските мотори кон крајот на 2018 година воведе ЕУРО 6б стандард што го наметнува истите ограничувања на емисија на ситни честички како за дизелот, така и за бензинот.

На крајот, проценката за тоа кој мотор загадува повеќе најчесто е многу субјективно прашање и зависи од зафатнината на моторот и технологијата што ја користи, големината и видот на возилото, горивото што го користи, колку често се користи, дали на кратки или подолги релации, па се до стилот на возење и редовното сервисирање.



Можеби ќе ве интересира

Проширување на хоризонтите за трговија и инвестиции: мисијата на WTCA во Европа и Западен Балкан

Проширување на хоризонтите за трговија и инвестиции: мисијата на WTCA во Европа и Западен Балкан

В НЕДЕЛА СИТЕ НА ВОДНО – ДАЛИ СТЕ ПОДГОТВЕНИ ЗА НАЈМАСОВНИОТ ПЛАНИНСКИ НАСТАН ВО РЕГИОНОТ „SPARKASSE LIFE ПРВ ДО ВРВ“?

В НЕДЕЛА СИТЕ НА ВОДНО – ДАЛИ СТЕ ПОДГОТВЕНИ ЗА НАЈМАСОВНИОТ ПЛАНИНСКИ НАСТАН ВО РЕГИОНОТ „SPARKASSE LIFE ПРВ ДО ВРВ“?

Гранд Скопјe PRIME SPONSOR на овогодинешната Конференција за недвижности

Гранд Скопјe PRIME SPONSOR на овогодинешната Конференција за недвижности

Промотивен станбен кредит на Силк Роуд банка со фиксна каматна стапка за 10 години

Промотивен станбен кредит на Силк Роуд банка со фиксна каматна стапка за 10 години

Лирски почеток на „Видик“ со фузија на поемата „Коњски житија“ и боса нова ритамот на „Акварела“

Лирски почеток на „Видик“ со фузија на поемата „Коњски житија“ и боса нова ритамот на „Акварела“

БЕКУТАНОВА РАБОТИЛНИЦА ЗА РОДИТЕЛИ: Секој маж може да стане родител, но не може секој да биде ТАТО

БЕКУТАНОВА РАБОТИЛНИЦА ЗА РОДИТЕЛИ: Секој маж може да стане родител, но не може секој да биде ТАТО

TTK Банка АД Скопје по втор пат ја зголеми основната главнина преку скрип емисија на нови акции по пат на приватна понуда

TTK Банка АД Скопје по втор пат ја зголеми основната главнина преку скрип емисија на нови акции по пат на приватна понуда

ВТОР ДЕН ОД САМИТОТ НА МАКЕДОНИЈА2025: Дигитализацијата и елиминирање на корупцијата - предуслови за забрзан економски раст

ВТОР ДЕН ОД САМИТОТ НА МАКЕДОНИЈА2025: Дигитализацијата и елиминирање на корупцијата - предуслови за забрзан економски раст

Македонски Телеком со најголеми просечни брзини и најдобри резултати за вкупните перформанси на мрежата

Македонски Телеком со најголеми просечни брзини и најдобри резултати за вкупните перформанси на мрежата