Наместо „Made in Germany“ да биде „Made in EU“ – Кој добива, а кој губи?!
Објавено во: Свет 19 Август, 2013
Експертите се плашат од негативни последици на предлогот на ЕУ да стави крај на познатата ознака „Made in Germany“, односно „Произведено во Германија“.
Планот на Европската комисија да ја преправи ознаката „Произведено во Германија“ не е добро прифатен од секого. „Не мислам ништо за тоа, бидејќи тоа ќе значи само поголема бирократија“, вели Јирген Фарвиг, претседател на Германската асоцијација за квалитет (ДГК).,пишува Дојче Веле.
Досега, на производителите им беше дозволено да ја стават ознаката на сите производи „чии главни карактеристики беа произведени во Германија или произлегуваат од германското производство“, вели Фолкер Трајер од Германската индустриска и трговска комора (ДИХК). Трајер тоа го илустрира со пример на една пумпа за бензин: „Ако развојот, дизајнот и конечната монтажа се одвиваат во Германија, а само деловите од набавувачите се од друга земја, може да се смета дека е произведена во Германија.“
Но, ознаката е повеќе од само именување на потеклото на производот, додава Фарвиг. „Производството, сигурноста, трајноста – се ` тоа може да биде означено како „квалитет“. Исто така, со тоа се создава имиџ – како на пример, германска инженерска уметност.“
Според проценките, ознаката може да вреди повеќе од 100 милијарди евра, бидејќи компаниите и потрошувачите одлучуваат да купат поскапи германски производи наместо поевтини од други земји.
Ознаката „Произведено во ЕУ“ би била проблематична за земјите кои извезуваат, како што е Германија. Но, Фарвиг вели дека продажбата ќе биде загрозена од плановите на Европската комисија со кои би се барало од производителите да ја документираат секоја фаза на производство – и потоа да оценат кој придонесол најмногу за вредноста на производот.
Во зависност од резултатот, потоа се одредува таксата, утврдена според новиот правилник за такси на ЕУ, кој треба да стапи на сила на крајот на годинава.