07 Мај, 2024
0.0360

Има ли пилот во авионот? Нема, ама нема ни патници

Објавено во: Економија 08 Август, 2017

Добивај вести на Viber

Технолошките компании се подготвени да развијат софтвер со кој на авио превозниците ќе им овозможат развој на авиони без пилоти. Можеби звучи како шегата од познатата филмска пародија „Има ли пилот во авионот“, но прашање е кој навистина би сакал да лета со таков вид на авиони кои самите се управуваат. Дали воопшто некој би се осмелил воопшто да издаде дозвола за оперирање на беспилотни авиони кои би се управувале далечински со смарт софтвер. 

Ова ќе бидат сериозни прашања за дебата кои се очекува да се отворат во наредните десетина година бидејќи технологијата неизбежно е дека ќе се развива во тој правец што може да се види од рапидниот развој на дронови и автомобили со софтвери за асистенција на возачите како и целосно самостојни автомобили за сообраќај на Google и транспортни камиони без шофери на Waymo. 

Авио компаниите секако, би сакале авиони без пилоти бидејќи на тој начин драстично би ги намалиле трошоците за плати. Според повеќе анализи се очекува професии како шофери и пилоти да се намалат драстично во наредните децении со тоа што би биле заменети само со софтверски оператори. Но, да се добие довербата на јавноста и патниците ќе биде многу тешко, без оглед колку и новите технологии да се сто посто безбедни и сигурни. 

На крај математиката ќе се сведе на следново, авио компаниите ќе ги намалат трошоците сигурно, можеби на почеток дел од патниците ќе негодуваат и ќе одбегнуваат да летаат, но падот на корисници нема драстично да влијае на приходите. Според анализите на UBS авио компаниите би заштедиле неверојатни 35 милијарди долари годишно со беспилотните авиони.

Х.С.

Можеби ќе ве интересира

НАЈБОГАТИОТ ЧОВЕК НА СВЕТОТ ИМ ОБЈАВИ ВОЈНА НА ГИГАНТИТЕ СО КАРТИЧКИ: Доста е!

НАЈБОГАТИОТ ЧОВЕК НА СВЕТОТ ИМ ОБЈАВИ ВОЈНА НА ГИГАНТИТЕ СО КАРТИЧКИ: Доста е!

ИНФЛАЦИЈАТА ПОВТОРНО ВИСОКА - на годишно ниво е забележан раст од 4 проценти, еве каде има најголемо поскапување

ИНФЛАЦИЈАТА ПОВТОРНО ВИСОКА - на годишно ниво е забележан раст од 4 проценти, еве каде има најголемо поскапување

КОЈ Е ЧОВЕКОТ ШТО ЌЕ ГО НАСЛЕДИ ПОЗНАТИОТ ВОРЕН БАФЕТ - тој е навистина тежок шеф кој ви ги проверува сите бројки

КОЈ Е ЧОВЕКОТ ШТО ЌЕ ГО НАСЛЕДИ ПОЗНАТИОТ ВОРЕН БАФЕТ - тој е навистина тежок шеф кој ви ги проверува сите бројки

„ГОЛЕМА ЧЕСТ ЗА НАШАТА ЗЕМЈА“: Брнабиќ ја нарече историска посетата на Кси Џинпинг, еве што кажа за соработката

„ГОЛЕМА ЧЕСТ ЗА НАШАТА ЗЕМЈА“: Брнабиќ ја нарече историска посетата на Кси Џинпинг, еве што кажа за соработката

Интервју со Бранко Азески - Како да се излезе од маѓепсаниот круг на низок економски раст?

Интервју со Бранко Азески - Како да се излезе од маѓепсаниот круг на низок економски раст?

КАКО СЕ ПРАВИ ЧИСТ ПРОФИТ ОД ТРИ МИЛИОНИ ЕВРА ЗА САМО ТРИ МЕСЕЦИ - рецептот го има прилепска компанија со странски газди

КАКО СЕ ПРАВИ ЧИСТ ПРОФИТ ОД ТРИ МИЛИОНИ ЕВРА ЗА САМО ТРИ МЕСЕЦИ - рецептот го има прилепска компанија со странски газди

Државно претпријатие направи добивка од 100 милиони евра и ја зголеми просечната плата за 100 евра

Државно претпријатие направи добивка од 100 милиони евра и ја зголеми просечната плата за 100 евра

ДРЖАВИТЕ ДА ПРАВАТ РЕЗЕРВИ ЗА КРИЗНИ ПЕРИОДИ – што научивме од последователните кризи, каде да се насочат „силите“ во иднина

ДРЖАВИТЕ ДА ПРАВАТ РЕЗЕРВИ ЗА КРИЗНИ ПЕРИОДИ – што научивме од последователните кризи, каде да се насочат „силите“ во иднина

АРАНЖМАНИТЕ ЗА МАЈ И ЈУНИ ПОПОЛНЕТИ, ИМА ПО НЕКОЕ МЕСТО И ЗА СЕПТЕМВРИ - Србите не се откажуваат од Грција, иако е поскапа за 15 отсто

АРАНЖМАНИТЕ ЗА МАЈ И ЈУНИ ПОПОЛНЕТИ, ИМА ПО НЕКОЕ МЕСТО И ЗА СЕПТЕМВРИ - Србите не се откажуваат од Грција, иако е поскапа за 15 отсто