ОД 1.000 ДО 6.000 ИЛЈАДИ ЕВРА ЗА ЕДНА НОЌ, ЛУКСУЗНО СМЕСТУВАЊЕ ВО ХРВАТСКА: Посебен третман за богатите гости
Објавено во: Балкан 08 Јули, 2024
Луксузното
сместување на хрватското приморје
кое има своја клиентела е во подем.
Ваквото сместување често доаѓа со посебен третман на гостите, но и специјални
цени кои само малкумина можат да си ги дозволат. Ова се само неколку примери на луксузни
одморалишта и хотели во Хрватска, како и нивната понуда и цени. За потенцијалот
на луксузното сместување во Хрватска за Форбс говори консултантот Емануел Тутек.
Сместувањето во апартмани и хотели на Јадранот е прилично скапо за просечниот хрватски граѓанин. Прегледот на понудата на порталот Booking открива дека за семејство со едно дете тешко може да се најде сместување во, на пример, Стари Град на Хвар за помалку од сто евра. Секако, ова е само најевтиниот дел од понудата.
Одморалиште Маслина – Стари Град, Хвар
При пребарувањето на споменатата локација, се отвора и понуда на луксузното одморалиште Maslina на француски сопственици. Од непозната причина Букинг не понудил сместување во еден од нивните апартмани, туку во нивната вила во која можат да се сместат осум лица. Двајца возрасни и едно дете би платиле 26.520 евра за четири ноќевања со појадок во посакуваниот термин.
Ова е секако екстремен пример. На веб-страницата на одморалиштето можете да видите дека две ноќевања и појадок за две лица започнуваат од 850 евра за ноќ, а има и некои специјални понуди како Lavender Dreams - три ноќевања со појадок за две лица во јули по цена од 6957 евра. Оваа понуда вклучува пристигнување и поаѓање на Хвар со глисер од Сплит, лесен ручек, масажи, СПА третмани и други поволности.
Хотел Лемонгарден – Сутиван, Брач
Малку посеверно, во Сутиван на Брач, се наоѓа луксузниот хотел Lemongarden во сопственост на Австрија. Нејзината филозофија е дека вистинскиот луксуз не е секогаш скап, туку само дека е многу редок. Прегледот на понудата на нивната веб-страница открива дека, на пример, ноќевање за двајца во апартман од околу 30 квадрати изнесува од 420 до 700 евра. Одличната кујна на хотелот чини дополнително, така што цената на една супа, на пример, е околу 20 евра, а бранцин со копар, кромид и цвекло е уште 47 евра.
Lemongarden прави сопствен леб, произведува сопствено органско овошје, зеленчук и маслиново масло. Дури и нивниот персонал има посебен, убаво уреден објект каде што се сместени.
Ikador Luxury Boutique Hotel & Spa, Ika
Еден од луксузните хотели на северот на Хрватска е Ikador Luxury Boutique Hotel & Spa, кој се наоѓа во Ика во близина на Опатија. Тој е во сопственост на Auto Zubak.
Дури и луксузот во Икадор има своја цена. Ноќевање за две лица во најскапиот претседателски апартман на хотелот, според податоците на официјалната веб-страница, чини 2.468 евра.
За доплата, хотелот на своите гости им нуди превоз со глисер, организирање приватни екскурзии, а има и некои по „обични“ опции како миниголф, загреан базен и куглана.
Вила Шехерезада, Дубровник
Луксузот не може без Дубровник - една од најскапите јадрански дестинации. Хотелот Excelsior се наоѓа во поранешна кралска вила од 1913 година. Има поглед на Стариот град и е на само пет минути пешачење од градските ѕидини. Меѓу неговите досегашни гости се вбројуваи кралицата Елизабета Втора. Ноќевање во еден од делукс апартманите во овој хотел чини 4.002 евра.
Сепак, уште поимпресивна е вилата Шехерезада која се наоѓа во негова непосредна близина, исто така дел од портфолиото на Adriatic Luxury Hotels. Тоа е една од најнеобичните градби во Дубровник бидејќи е изградена во источен стил во 1929 година. Нарачана е од милионерот Вилијам Зимдин, кој во тоа време имал тајна љубовница со црна кожа, по што вилата го добила името.
Има пет луксузни апартмани, а цената за ноќевање не е наведена на официјалната веб-страница. Според податоците на хрватските медиуми таа изнесува околу 7.000 евра дневно.
Консултантот Емануел Тутек, партнер во компанијата BlueRock Consulting, која во моментов подготвува анализа на луксузни хотели во Медитеранот, за FORBES Хрватска накратко го анализираше актуелниот тренд на цените на сместувањето во луксузните хотели во Хрватска и севкупно - успехот на бизнисот насочен кон луксузно сместување.
„Ако зборуваме за категоријата вистински луксуз на ниво на светски брендови кои имаат луксузни и ултра луксузни брендови како Four Seasons или Aman, тогаш имаме само мал број на капацитети на тоа ниво. Вкупен број на ноќевања кои се реализираат таму претставуваат исклучително мал удел во вкупните бројки, со оглед на масовниот туризам и поголемиот дел од сместувањето во четири ѕвезди и подолу“, вели Тутек.
Бизнисот во овој сегмент може да биде целогодишен, а успешен пример во Хрватска е хотелот Гранд Парк во Ровињ, но може да биде и типичен - сезонски. А тоа најмногу зависи од дестинацијата.
На прашањето дали има некои посебни дестинации кои се направени за многу луксузни хотели, Тутек одговара дека таквите капацитети имаат смисла во која било дестинација во Хрватска која не е уништена и има добра почетна точка во однос на развојот на туристичкиот синџир на вредност или на барем јасен стратешки развоен план во таа насока.
А каков е трендот на побарувачката за вакво сместување во Хрватска? Понудата расте, а развојот на понудата ја поттикнува побарувачката, вели Тутек.
„Ни недостасуваат хотели со 5 ѕвезди и луксузни хотели, така што сите нови проекти за сместување од висока класа бележат добра исполнетост. Тие беа првите што се опоравија од кризата со корона и бележат раст и во пред и во постсезона“, нагласува Тутек. Пополнетоста на хотелите со пет ѕвезди во Хрватска во 2023 година е 55 отсто, што е за еден отсто повеќе од претходната година. Ова е значително повеќе од хотелите со четири ѕвезди - нивната исполнетост во 2023 година била 48 проценти.
Тутек вели дека инвестирањето во луксузни имоти навистина има смисла на јадранскиот брег. „Луксузните објекти во Хрватска во просек остваруваат два до два и пол пати повеќе приходи по соба од просечниот хотел со пет ѕвездички, и носат заработка од 52.000 евра по соба годишно“, вели Тутек.
Посочува и дека многу луксузни објекти во Хрватска веќе нудат највисоко ниво на услуга, иако не се фалат со тоа - затоа што тоа е информација што треба да стигне до целна група гости, оние кои обично не бараат онлајн огласи за сместување. Многу луксузни имоти во Хрватска се веќе достапни со хеликоптер или брод и нудат трансфер со лимузина, храна и пијалоци од највисоко ниво, целосно персонализирана услуга и искуства кои вклучуваат екскурзии, винарии, крстарења и слично, како и незаменливи индивидуални велнес третмани и програми.
EPA-EFE/ANTONIO BAT* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.