27 Јули, 2024
0.0271

ТРАНСФОРМАЦИЈА КОН ПОДОБРИ РЕШЕНИЈА - можностите за соработка меѓу Кина и Европа во зелената транзиција ја надминуваат конкуренцијата

Објавено во: Економија 11 Јуни, 2024

Добивај вести на Viber

Во високотехнолошкиот кварт Таиканг, град со помалку од еден милион жители во источната кинеска провинција Џиангсу, може да се набљудува влијанието на германските претпријатија на различни автобуски постојки долж Источниот пат Нанџинг.

Во радиус од 4 километри, се здружија повеќе од 40 странски претпријатија, а лежерното возење по автобуската линија бр. 103 нуди уникатна поглед од кој може да ги видите погонските системи на нови енергетски возила (NEV).

Експертите од индустријата веруваат дека многу германски претпријатија го назначиле Таиканг како глобално важен центар за истражување и развој (R&D) и производствена база, особено бидејќи градот постепено го зајакнува иновативното лидерство во области како што се NEV и производство на опрема од висока класа.

Процутот на германските претпријатија во Таиканг покажува оптимистичка перспектива за соработка меѓу Кина и Европа во областите вклучувајќи го зелениот сектор. Според Женг Јун, постар партнер на Роланд Бергер, консултантска фирма за глобална стратегија, обврските за јаглеродна неутралност преземени и од Кина и од Европската унија (ЕУ) во 2020 година дадоа нов поттик за глобален развој со ниска потрошувачка на јаглерод.

Кинеските претпријатија ја поддржаа транзицијата на Европа кон одржливо производство и употреба на батерии, како и други чисти кружни извори на енергија. Користејќи ги долгорочните стабилни кооперативни односи веќе воспоставени со европските производители на автомобили, кинеските претпријатија почнаа да инвестираат во воспоставување капацитет за производство на батерии за напојување во Европа, додаде Женг.

ЗАЕМНА КОРИСТ

Соработката меѓу Кина и Европа опфаќа широк спектар на иницијативи за трансформација на зелената енергија, зачувување на енергијата, намалување на емисиите и потрага по зелени решенија со ниска содржина на јаглерод.

Ма Сјаоминг, главен аналитичар за нова енергија во Nomura Orient International Securities Co., Ltd., рече дека Кина активно ја апсорбира експертизата на ЕУ во рамки на политиките што се однесуваат на пазарите на јаглерод и климатските финансии, збогатувајќи ги сопствените стратегии за одржлива иднина. Дополнително, Кина воспостави партнерства со ЕУ за да развие низа нови енергетски проекти.

Колаборативниот дух не е едностран. Европските фирми се исто така инволвирани во развојот на нови енергетски потфати во Кина. Силен пример е проектот за електрична енергија од офшор Jiangsu Dongtai, заеднички развиен од CHN Energy Investment Group и EDF, француската државна компанија за електрична енергија.

Овој проект се очекува да произведува неверојатни 1,4 милијарди киловат-часови електрична енергија годишно, што е доволно за речиси два милиони луѓе да користат. Дополнително, тој ветува значителни еколошки придобивки: проценета заштеда од 441.900 тони стандарден јаглен и значително намалување на емисиите, вклучувајќи 937.500 тони јаглерод диоксид и 1.704 тони сулфур диоксид секоја година.

Хелмут Штетнер, главен извршен директор на Audi FAW NEV Co., Ltd., го опишува севкупниот тренд на идната соработка меѓу Кина и Германија во секторот NEV како „надополнување на едни со други силни страни за да се постигне глобално водство“.

Audi FAW NEV Co., Ltd. е првата производствена база на Audi во Кина, дизајнирана специјално за модели на чисто електрични возила. Во моментов, тој целосно влезе во фазата на пред-масовно производство.

NEV игра клучна улога во глобалниот одржлив развој и намалување на емисиите на јаглерод, а справувањето со климатските промени е вообичаена задача за глобалната заедница, рече Ли Бин, основач на водечкиот кинески производител на електрични автомобили NIO.


Тој посочи дека можностите за соработка меѓу Кина и Европа во зелената транзиција далеку ја надминуваат нивната конкуренција. Наместо да создаваат бариери, подобро е двете страни да работат заедно на поотворен начин. Ова во голема мера ќе биде од корист за глобалната енергетска транзиција, ублажувањето на климатските промени и одржливиот развој.

„Ние веруваме дека добрите производи и добрите услуги треба да бидат достапни за корисниците ширум светот“, истакна Ли.

Откако влезе во Европа во 2022 година, NIO претстави шест модели на возила на локалниот пазар и постави седум водечки локации, а последната беше отворена во Амстердам на крајот на мај.

Како една од најраните кинески автомобилски компании што влезе на европскиот пазар на нова енергија, BYD го прошири присуството на своите чисто електрични автобуси во над 100 градови во повеќе од 20 европски земји. Во 2022 година, BYD официјално започна да го распоредува европскиот пазар на патнички автомобили и воспостави соработка со дилери со врвен квалитет во различни европски земји.

Според одделот за маркетинг на BYD, во декември 2023 година, BYD најави изградба на нова база за производство на енергетски возила во Сегед, Унгарија. Проектот, кој ќе се гради во фази, се очекува да отвори илјадници работни места на локално ниво.

Со заеднички распоред на спротиводно и низводно претпријатија во индустрискиот синџир, не само што може да се подобри стабилноста и еластичноста на локалниот синџир на снабдување, туку помага и да се промовира размената на нова енергетска технологија меѓу Кина и Европа и да се поттикне локалниот индустриски напредок. според компанијата.

ЗДРАВИТЕ ТРГОВСКИ ОДНОСИ СЕ ВАЖНИ

Сепак, Ма, предупреди дека чисто електричните автомобили што се продаваат во Европа се соочуваат со јаз на пенетрација врз основа на најновите податоци од Европската асоцијација на производители на автомобили.

Во услови на постепено укинување на субвенциите од страна на големите европски земји, потрошувачите се повеќе избираат хибридни електрични возила поради нивната исплатливост. Ако цената на електричните возила со батерии се зголеми, стапката на пенетрација на чисто електричните автомобили може дополнително да се намали.

Статистичките податоци покажаа дека доколку ЕУ ги зголеми тарифите за 20 отсто, бројот на кинески електрични автомобили увезени во ЕУ се проценува дека ќе се намали за една четвртина, според Ма.

„За потрошувачите, ова може да доведе до зголемување на цената на електричните автомобили бидејќи внатрешните трошоци за енергија, материјали и работна сила на ЕУ се значително повисоки, што е многу веројатно да ги одложи целите на ЕУ за енергетска транзиција“, додаде Ма.

„Значи, како Европа очекува да опстане без здрави трговски односи со Кина, пред сè кога станува збор за зелените производи, е лекција што бара внимателно разгледување со оглед на искуствата од последните пет години“, коментира Јозеф Грегори Махони, професор по политика на Нормален универзитет во Источна Кина.

Извор: Xinhua

Фото: Принтскрин/Твитер

Можеби ќе ве интересира

ЕВЕ ШТО СЕ СЛУЧИ ДЕНЕС НА РАСПРАВАТА ЗА РЕБАЛАНСОТ НА БУЏЕТОТ: Лукаревска ја прекина седницата, истата ќе продолжи утре

ЕВЕ ШТО СЕ СЛУЧИ ДЕНЕС НА РАСПРАВАТА ЗА РЕБАЛАНСОТ НА БУЏЕТОТ: Лукаревска ја прекина седницата, истата ќе продолжи утре

ИНДУСТРИЈАТА ЗА ЛУКСУЗНИ ПРОИЗВОДИ ПОКАЖУВА ЗНАЦИ НА КРИЗА: Колку познати брендови ќе исчезнат за пет години?

ИНДУСТРИЈАТА ЗА ЛУКСУЗНИ ПРОИЗВОДИ ПОКАЖУВА ЗНАЦИ НА КРИЗА: Колку познати брендови ќе исчезнат за пет години?

ЕВЕ КОЈ ДЕЛ Е НАЈПРОБЛЕМАТИЧЕН ВО ИЗГРАДБАТА НА АВТОПАТОТ КИЧЕВО - ОХРИД: И покрај проблемите, ќе биде изграден до 2026 година

ЕВЕ КОЈ ДЕЛ Е НАЈПРОБЛЕМАТИЧЕН ВО ИЗГРАДБАТА НА АВТОПАТОТ КИЧЕВО - ОХРИД: И покрај проблемите, ќе биде изграден до 2026 година

КОЈА Е ЦЕНАТА ШТО ЌЕ ЈА ПЛАЌААТ СКОПЈАНИ ЗА ПАРНО? Еве кога ќе се дознае износот

КОЈА Е ЦЕНАТА ШТО ЌЕ ЈА ПЛАЌААТ СКОПЈАНИ ЗА ПАРНО? Еве кога ќе се дознае износот

КОМПАНИЈАТА ВИНОВНА ЗА ОГРОМНИОТ ПАД НА СИСТЕМОТ, НА РАБОТНИЦИТЕ ИМ ДАЛА ВАУЧЕРИ ОД 10 ДОЛАРИ: И тие не работеле!

КОМПАНИЈАТА ВИНОВНА ЗА ОГРОМНИОТ ПАД НА СИСТЕМОТ, НА РАБОТНИЦИТЕ ИМ ДАЛА ВАУЧЕРИ ОД 10 ДОЛАРИ: И тие не работеле!

ГОРДОСТА НА ГЕРМАНИЈА НА КОЛЕНА: 30.000 работници останаа без работа - евидентирана загуба од над една милијарда евра

ГОРДОСТА НА ГЕРМАНИЈА НА КОЛЕНА: 30.000 работници останаа без работа - евидентирана загуба од над една милијарда евра

НЕМА ЛУЃЕ ЗА МЕНАЏЕРСКИТЕ ПОЗИЦИИ ВО ФАБРИКИТЕ: Производителите се соочуваат со големи проблеми

НЕМА ЛУЃЕ ЗА МЕНАЏЕРСКИТЕ ПОЗИЦИИ ВО ФАБРИКИТЕ: Производителите се соочуваат со големи проблеми

ПРОФЕСОР ТРАЈКОВСКИ: Македонска компанија се подготвува да дебитира во областа на „зелениот“ водород

ПРОФЕСОР ТРАЈКОВСКИ: Македонска компанија се подготвува да дебитира во областа на „зелениот“ водород

МИЦКОСКИ ЛИЧНО ГО БИРА РАКОВОДСТВОТО НА ЕСМ И РЕК БИТОЛА: Лично сум фокусиран во изборот на кадри

МИЦКОСКИ ЛИЧНО ГО БИРА РАКОВОДСТВОТО НА ЕСМ И РЕК БИТОЛА: Лично сум фокусиран во изборот на кадри