14 Ноември, 2025
0.0323

АРХИТЕКТОНСКО ЧУДО КОЕ ГО ИМПРЕСИОНИРА СВЕТОТ ВЕЌЕ 24 ГОДИНИ: Мост кој се претвора во подводен тунел и излегува во друга земја

Објавено во: Економија 16 Јануари, 2025 10:43

Добивај вести на Viber

Данскиот главен град Копенхаген и шведскиот град Малме се поврзани со уникатен пат - мостот Оресунд долг осум километри, кој продолжува во подводен тунел на вештачкиот остров Пипер.

Мостот Оресунд е еден од најфасцинантните мостови во светот, бидејќи е комбинација од мост и (подводен) тунел, а за потребите на неговата изградба е создаден цел вештачки остров.

Ова е и најдолгиот мост во светот кој минува државна граница.

Мостот Øresund или Øresund Connection е наменет за патен (четири ленти) и железнички сообраќај (две пруги) и е најдолгиот комбиниран мост-тунел од ваков вид во Европа.

Идејата за поврзување на двата континента преку теснецот Оресунд постоеше уште пред Втората светска војна, во предвечерието на која беше отфрлена. Повторно беше детално проучен во 1950-тите и 1960-тите од страна на шведската и данската влада, но повторно беше отфрлен во 1970-тите поради економската ситуација и загриженоста за природата и последиците што може да ги има изградбата врз неа.

Конечно, според дизајнот на данскиот архитект Џорџ К.С. Ротне пред компанијата „COWI“, изградбата започна во 1995 година. Последната делница беше поставена во 1999 година, а мостот-тунел беше официјално отворен на 1 јули 2000 година.

Мостот се протега од Малме сè до вештачкиот остров Пеберхолм (Островот Пибер, кој го добил своето име затоа што се наоѓа веднаш до природниот остров Салтхолм, што значи сол), кој се наоѓа во средината на теснецот. Овој остров е направен од материјал ископан од морското дно за време на изградбата на мостот.

На тој остров мостот минува во тунел со вкупна должина од четири километри, од кои три и пол километри се наоѓаат под површината на морето. Тунелот се состои од пет помали тунели, од кои четири се наменети за патен и железнички сообраќај, додека петтиот е за евакуација.

Годишно преку 20 милиони луѓе го поминуваат овој мост, најмногу оние кои живеат во Шведска и работат во Данска, и обратно. Како изгледа возењето преку овој мост погледнете во видеото.

Еуправозато



Можеби ќе ве интересира

МАЛ БРОЈ, А ГОЛЕМО ВЛИЈАНИЕ: Колку странски компании има во ЕУ?

МАЛ БРОЈ, А ГОЛЕМО ВЛИЈАНИЕ: Колку странски компании има во ЕУ?

Американски фонд би можел да ги преземе средствата на „Лукоил“?

Американски фонд би можел да ги преземе средствата на „Лукоил“?

Работниците бараат минимална плата од 600 до 700 евра, велат од ССМ

Работниците бараат минимална плата од 600 до 700 евра, велат од ССМ

МИЦКОСКИ ЗА МИНИМАЛНАТА ПЛАТА: Се зависи од дијалогот меѓу синдикатите и работодавачите

МИЦКОСКИ ЗА МИНИМАЛНАТА ПЛАТА: Се зависи од дијалогот меѓу синдикатите и работодавачите

Рудникот „Саса“ го намалува бројот на вработени?

Рудникот „Саса“ го намалува бројот на вработени?

ВРЕДИ: Од март минималната плата ќе биде 26.400 денари, носиме реформи во економијата

ВРЕДИ: Од март минималната плата ќе биде 26.400 денари, носиме реформи во економијата

ДАЛИ Е ОВА ПРЕДБУЏЕТ, УВЕРТИРА ВО РЕАЛНИОТ КОЈ ЌЕ НИ СТИГНЕ НА МАСА ВО АПРИЛ, МАЈ ИЛИ ЈУНИ? Битиќи вели буџетот е потрошувачки

ДАЛИ Е ОВА ПРЕДБУЏЕТ, УВЕРТИРА ВО РЕАЛНИОТ КОЈ ЌЕ НИ СТИГНЕ НА МАСА ВО АПРИЛ, МАЈ ИЛИ ЈУНИ? Битиќи вели буџетот е потрошувачки

ОБРТ НАД 2,27 МИЛИОНИ ЕВРА, МИНИМУМ 90 ВРАБОТЕНИ, СЕДУМ КАМИОНИ: Што се бара од фирмите кои ќе аплицираат да го обноват булеварот до подземната улица кај „Лимак“

ОБРТ НАД 2,27 МИЛИОНИ ЕВРА, МИНИМУМ 90 ВРАБОТЕНИ, СЕДУМ КАМИОНИ: Што се бара од фирмите кои ќе аплицираат да го обноват булеварот до подземната улица кај „Лимак“

МФ ќе ja исплати главницата и каматата од втората Граѓанска обврзница, се подготвува проспект за нова

МФ ќе ja исплати главницата и каматата од втората Граѓанска обврзница, се подготвува проспект за нова