08 Јули, 2024
0.0366

ЕУ ЈА ДОНЕСЕ ОДЛУКАТА: Ќе има високи царини за кинеските електрични возила - стапуваат на сила веднаш

Објавено во: Економија, Свет 05 Јули, 2024

Добивај вести на Viber

Европската комисија вчера одлучи да воведе високи царини за кинеските електрични возила со батерии (BEV) од 5 јули.

Брисел го обвинува Пекинг дека ги поткрепува своите производители на автомобили со огромни суми субвенции што доведуваат до вештачки ниски цени и нелојална конкуренција.

Овој потег на Европската комисија, кој беше претставен на почетокот на јуни, е резултат на детална истрага која откри дека субвенциите се канализираат низ синџирот на снабдување на BEV произведени во Кина, и од домашни и од компании.

Јавните пари беа откриени насекаде, велат официјалните лица, од ископувањето на суровини потребни за производство на батерии до транспортните служби ангажирани да ги донесат готовите производи на бреговите на Европа.

Огромниот обем на субвенции им овозможува на кинеските производители да ги нудат своите БЕВ по значително пониски цени од оние што се продаваат во ЕУ, каде што трошоците за енергија и работна сила се многу повисоки.

Разликата во цената предизвика брз пораст на увозот на BEV од кинеско производство: од 3,9 отсто пазарен удел во 2020 година на 25 отсто на крајот на 2023 година, според ЕК.

Овој бран на евтин увоз претставува „закана од економска повреда“ за конкурентите од ЕУ што може да доведе до неодржливи загуби и да доведе во опасност повеќе од 12 милиони директни и индиректни работни места, предупреди извршната власт.

Затоа, арифите се неопходни за да се надоместат придобивките што ги даваат субвенциите.

Во одлуката објавена денеска се предвидуваат диференцирани давачки, пресметани според матичната компанија, годишниот промет и сомнителната сума на добиени субвенции.

Патрик Крупчала, архитект од Полска, кој очекува да испорача нов кинески MG4 за две недели, изјави за БиБиСи: 

„Избрав MG4 бидејќи е прилично евтин. Тоа е навистина брз автомобил има заден -погон на тркалата како мојот претходен автомобил кој беше BMW E46.

T&E проектната компанија како BYD и Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), кинески сопственик на поранешната британска марка MG, би можеле да достигнат пазарен удел од 20% до 2027 година.

До кога ќе важат новите повисоки тарифи?

Воведувањето мерки засега ќе биде привремено.

Царинските власти ќе бараат банкарски гаранции, наместо готовина, од кинеските извозници, што значи дека крајните купувачи можеби нема веднаш да ја забележат промената во нивните џебови.

Тарифите ќе останат на сила се додека не се донесе конечна одлука во ноември, која земјите би можеле да ја блокираат со квалификувано мнозинство гласови.

Германија и Унгарија се меѓу оние кои најверојатно ќе се спротивстават.

Во меѓувреме, Брисел и Пекинг ќе разговараат за можни решенија кои би можеле да го спречат трајното наметнување царини.

„Продолжуваме интензивно да се ангажираме со Кина за заемно прифатливо решение. Секој преговарачки исход од нашата истрага мора јасно и целосно да одговори на загриженоста на ЕУ и да биде конзистентен со правилата на СТО“, рече Валдис Домбровскис, извршен потпретседател на Комисијата задолжен за трговија. , се вели во соопштението.

Надежите за напредок се уште се мали. Пекинг ја оспори истрагата по форма и суштина, нарекувајќи ја „гол чин на протекционизам“ кој „вештачки ги конструирал и ги преувеличувал таканаречените субвенции“ и вети дека „ќе ги преземе сите неопходни мерки за цврсто да ги брани легитимните права и интереси на кинеските компании“. .

Минатиот месец, кинеското Министерство за трговија покрена антидампинг истрага за увозот на свинско месо во ЕУ, што се смета за увертира за одмазда.

Земјоделството и авијацијата се сметаат за сектори најранливи на гневот на Пекинг.

ФОТО: Фактор
Еуроњуз

Можеби ќе ве интересира

ЗАДОЛЖЕНАТА ДРЖАВА ОБЕШТЕТУВА ФИРМИ: „Каргомакс“ доби 1,8 милиони евра

ЗАДОЛЖЕНАТА ДРЖАВА ОБЕШТЕТУВА ФИРМИ: „Каргомакс“ доби 1,8 милиони евра

ВИСОКИТЕ ЦЕНИ НА НАФТАТА ЗАВИСАТ ОД НЕКОЛКУ ЛУЃЕ И ТОА НЕ СЕ БАЈДЕН И ТРАМП: Еве кои се тие

ВИСОКИТЕ ЦЕНИ НА НАФТАТА ЗАВИСАТ ОД НЕКОЛКУ ЛУЃЕ И ТОА НЕ СЕ БАЈДЕН И ТРАМП: Еве кои се тие

СИТЕ КОИ ПРИМААТ НАДОМЕСТ ОД 563 ЕВРА МЕСЕЧНО МОРА ДА СЕ ПОДГОТВАТ НА ПРОМЕНА: Германската власт воведува низа строги правила и финансиски санкции

СИТЕ КОИ ПРИМААТ НАДОМЕСТ ОД 563 ЕВРА МЕСЕЧНО МОРА ДА СЕ ПОДГОТВАТ НА ПРОМЕНА: Германската власт воведува низа строги правила и финансиски санкции

МИНИСТЕРОТ НИКОЛОВСКИ ОБЈАВИ ДЕКА НА ПАЗАРОТ НА МОБИЛНА ТЕЛЕФОНИЈА ПОСТОИ ДУОПОЛ И КАЖА ВАЖНА ВЕСТ - се размислува за доделување лиценца за трет мобилен оператор

МИНИСТЕРОТ НИКОЛОВСКИ ОБЈАВИ ДЕКА НА ПАЗАРОТ НА МОБИЛНА ТЕЛЕФОНИЈА ПОСТОИ ДУОПОЛ И КАЖА ВАЖНА ВЕСТ - се размислува за доделување лиценца за трет мобилен оператор

КАКО ДА ОСТАВИТЕ РАБОТА СО ШЕСТОЦИФРЕНА ПЛАТА - откриваат поранешни вработени во технолошки компании

КАКО ДА ОСТАВИТЕ РАБОТА СО ШЕСТОЦИФРЕНА ПЛАТА - откриваат поранешни вработени во технолошки компании

ОВА СЕ ДЕСЕТТЕ НАЈГОЛЕМИ ЕКОНОМИИ НА СВЕТОТ ВО 2024 ГОДИНА - Америка и Кина и натаму на врвот

ОВА СЕ ДЕСЕТТЕ НАЈГОЛЕМИ ЕКОНОМИИ НА СВЕТОТ ВО 2024 ГОДИНА - Америка и Кина и натаму на врвот

БОРБАТА СО ЛЕЖАЛКИТЕ Е ВО ПОЛН ЕК, ПРОТИВ „ОКУПАТОРИТЕ“ НА ПЛАЖИТЕ СЕ БОРАТ И СО ДРОНОВИ - луѓето кренаа глас против баровите, мора да има ред

БОРБАТА СО ЛЕЖАЛКИТЕ Е ВО ПОЛН ЕК, ПРОТИВ „ОКУПАТОРИТЕ“ НА ПЛАЖИТЕ СЕ БОРАТ И СО ДРОНОВИ - луѓето кренаа глас против баровите, мора да има ред

ПОСЛЕДНИОТ СОСТАНОК СО ГРУЕВСКИ МИ БЕШЕ ЗА НАМАЛУВАЊЕ НА БУЏЕТОТ, НО ТИЕ НЕМАА НАМЕРА - Велија Рамковски во Бизнис муабети открива која била неговата главна битка

ПОСЛЕДНИОТ СОСТАНОК СО ГРУЕВСКИ МИ БЕШЕ ЗА НАМАЛУВАЊЕ НА БУЏЕТОТ, НО ТИЕ НЕМАА НАМЕРА - Велија Рамковски во Бизнис муабети открива која била неговата главна битка

ГИ СОВЕТУВАМ ЛУЃЕТО ДА КУПУВААТ ЗЛАТО, ПРИЧИНАТА Е ТОА ШТО ДОПРВА ДОАЃА: Познат руски економист го вклучи алармот

ГИ СОВЕТУВАМ ЛУЃЕТО ДА КУПУВААТ ЗЛАТО, ПРИЧИНАТА Е ТОА ШТО ДОПРВА ДОАЃА: Познат руски економист го вклучи алармот