15 Ноември, 2024
0.0291

ГОДИШНО ГУБИМЕ МИЛИОНИ ЕВРА ПОРАДИ ЧЕКАЊЕ НА ГРАНИЦИТЕ: И тоа затоа што не сме во ЕУ

Објавено во: Економија 15 Ноември, 2024

Добивај вести на Viber

Бидејќи не сме во Европската унија, чекаме подолго на границите, што особено ги погодува камионџиите. Се проценува дека само поради чекање на границите, Западен Балкан губи 300 милиони евра годишно.

Решението е едноставно - Зелени коридори, односно Зелени ленти. Со цел да се забрзаат граничните премини за камиони и значително да се намалат долгите редици, се работи на подобрување на процедурите и инвестирање во инфраструктурата на граничните премини.

Краткорочно, времето на чекање треба да се намали за најмалку 3 часа по камион, што ја одразува самата трговија.

Имајќи предвид дека размената на стоки меѓу Србија и нејзиниот главен трговски партнер - ЕУ, лани изнесуваше околу 40 милијарди евра, т.е. 60 проценти од вкупната надворешно-трговска размена на Србија, тоа би можело да претставува огромна заштеда на пари, што на крајот ќе им користи на потрошувачите.

Која е предноста на Зелените коридори?

Заедничката иницијатива на стопанските комори потписнички на ЦЕФТА договорот, за воведување Зелени коридори, со цел да се овозможи побрз и поедноставен проток на стоки, ги намалува трошоците и ја зголемува конкурентноста на регионалните компании.

Самиот збор „зелен“ ја подразбира агендата за одржлив развој. Поголем економски раст значи повеќе трговија, а повеќе трговија значи повеќе транспорт, дигитализацијата на транспортот и модернизацијата на граничните премини е клучот за успехот.

Покрај идејата за поголем пропусен капацитет на граничните премини, пократкиот престој директно влијае на намалената потрошувачка на енергија, а преминот кон дигиталниот формат на придружната документација на стоката ќе ја намали (елиминира) употребата на хартија. Годишно 27 милиони часови се чекаат на граничните премини.

Зелените коридори беа создадени како неопходно решение кога сè на Западен Балкан беше под блокада за време на пандемијата, а се покажа дека донесоа и патоказ за трајно организирање на товарниот сообраќај, пренесе РТС.

Причината е забрзување на стоковниот промет и царинење на граничните премини. Ако на тоа се додадат ефектите од електронската платформа „Цефта семе“, која ја забрзува работата на царинските службеници, досега тоа е постигнато: просечното време на чекање на сите премини во рамките на ЦЕФТА лани изнесувало 86 минути. По камион, седум минути помалку од 2022 година. Имаше повеќе од 1 милион и 400.000 камионски премини, што претставува вкупно намалување на времето на чекање од речиси 19 години, собра Секретаријатот на ЦЕФТА.

Еуправозато


Можеби ќе ве интересира

Младите губат огромна сума пари за коцкање на странски сајтови, законот е подготвен за нивна забрана

Младите губат огромна сума пари за коцкање на странски сајтови, законот е подготвен за нивна забрана

СО БРЗ ВОЗ ДО БУДИМПЕШТА: Најдоцна до март 2026 брз воз ќе ги поврзе Србија и Унгарија

СО БРЗ ВОЗ ДО БУДИМПЕШТА: Најдоцна до март 2026 брз воз ќе ги поврзе Србија и Унгарија

ЕСМ Продажба „ја пие крвта“ на универзитетската Клиника за хематологија! И наплати струја по цена 20 отсто повисока од таа на берзата

ЕСМ Продажба „ја пие крвта“ на универзитетската Клиника за хематологија! И наплати струја по цена 20 отсто повисока од таа на берзата

ПОДГОТВЕТЕ СЕ ЗА НОВИТЕ ПРАВИЛА ЗА ПАТУВАЊЕ во ЕУ: Нема повеќе преминување на границата како порано, наскоро ќе се воведе систем кој менува се од корен

ПОДГОТВЕТЕ СЕ ЗА НОВИТЕ ПРАВИЛА ЗА ПАТУВАЊЕ во ЕУ: Нема повеќе преминување на границата како порано, наскоро ќе се воведе систем кој менува се од корен

ЕВЕ КОИ КОМПАНИИ ГИ ОСТАВИ КОСТИЌ ЗАД СЕБЕ: Карнекс, Суноко...

ЕВЕ КОИ КОМПАНИИ ГИ ОСТАВИ КОСТИЌ ЗАД СЕБЕ: Карнекс, Суноко...

ДАЛИ ШВАЈЦАРЦИТЕ ГО ЧЕКААТ КОЛАПСОТ НА СКИЈАЧКАТА СЕЗОНА? Доколку продолжат со оваа практика долгорочно, не е исклучено, велат експертите

ДАЛИ ШВАЈЦАРЦИТЕ ГО ЧЕКААТ КОЛАПСОТ НА СКИЈАЧКАТА СЕЗОНА? Доколку продолжат со оваа практика долгорочно, не е исклучено, велат експертите

ДАЛИ ШЕНГЕН БЕШЕ САМО ПУСТ ИДЕАЛ? И Холандија воведува гранични контроли

ДАЛИ ШЕНГЕН БЕШЕ САМО ПУСТ ИДЕАЛ? И Холандија воведува гранични контроли

Бектеши: Владата не смее двојно да ги субвенционира компаниите со унгарскиот кредит

Бектеши: Владата не смее двојно да ги субвенционира компаниите со унгарскиот кредит

(ВИДЕО) БИТИЌИ ЗА „БИЗНИС МУАБЕТИ“ НА ФАКТОР: Кога влегов во политиката, имавме две возила и едното го продадовме

(ВИДЕО) БИТИЌИ ЗА „БИЗНИС МУАБЕТИ“ НА ФАКТОР: Кога влегов во политиката, имавме две возила и едното го продадовме