Им плаќа на вработените милиони долари за да имаат деца - компанија од туристичкиот сектор со посебни субвенции
Објавено во: Свет 01 Јули, 2023
Интересна идеја доаѓа од компанијата Trip.com, една од најголемите светски онлајн туристички агенции, а се однесува на нејзините околу 32.000 вработени и нивните идни деца.
Имено, за да ги поттикнат вработените да работат на проширување на семејствата, оваа кинеска компанија воведуваат нови субвенции за детска грижа во вредност од 1 милијарда јуани или 138 милиони американски долари.
Вработените со минимум три години работен стаж на Trip.com ќе добиваат годишен бонус од 1.376 долари за секое новородено дете секоја година од првиот роденден на детето додека детето не наполни пет години.
„Преку воведувањето на овој бенефит за грижа за децата, ние имаме за цел да обезбедиме финансиска поддршка што ќе ги охрабри нашите вработени да основаат или растат семејства без да ги загрозат нивните професионални цели и достигнувања“, изјави извршниот директор на Trip.com Џејмс Лианг за CNN.
Соопштението следи по слични иницијативи на помалите кинески компании и доаѓа во време кога земјата се соочува со демографска криза.
Имено, населението на Кина се намали во 2022 година за прв пат по повеќе од 60 години, од само 6,77 раѓања на 1.000 луѓе - што е најниска стапка на наталитет од основањето на комунистичка Кина во 1949 година. Затоа, таа повеќе не е најнаселена земја во светот, но гледа зад Индија, која има повеќе од три милиони жители или една милијарда и 429 милиони од нив.
Иако Пекинг ја заврши својата повеќедецениска политика на „едно дете“ во 2015 година, дозволувајќи им на брачните парови да имаат две деца, националната стапка на наталитет продолжи да опаѓа.
Затоа, ова прашање е клучна грижа за креаторите на политиката бидејќи може да има длабоки импликации за Кина. Ова го зголемува проблемот со стареењето на населението, може да влијае на економскиот раст и да ги намали даночните приходи и придонесите во веќе затегнатиот пензиски систем.
„Компаниите исто така можат да играат улога во рамките на нивните сопствени можности во градењето на поволна репродуктивна средина“, смета Лианг.
Има и други примери. Земјоделската компанија Beijing Dabeinong Technology, од минатата година им дава паричен бонус од 12.391 долари на вработените доколку имаат трето дете. Раѓањето на првото дете е наградено со 4130 долари, а второто со 8260 долари.
Минатиот месец, QiaoYin City Management, компанија за урбани санитарни услуги, објави дека ќе понуди бонус од 13.759 долари на вработените за раѓањето на нивното трето дете. Овој потег имаше за цел да го намали финансискиот товар на семејствата на младите вработени и да одговори на повикот на Владата да го поттикне раѓањето деца.
Падот на наталитетот не е единствената грижа на Пекинг. Премалку луѓе стапуваат во брак, што може да го влоши проблемот.
Околу 6,83 милиони парови се венчале во 2022 година, според податоците објавени од кинеското Министерство за цивилни работи претходно овој месец. Ова е пад од околу 10,5 отсто во споредба со 7,63 милиони бракови регистрирани во 2021 година и е најниската бројка забележана откако Министерството почна да објавува податоци во 1986 година.
Креаторите на политиката дополнително ја намалија границата на раѓање во 2021 година, дозволувајќи им на три деца и ги засилија напорите за поттикнување на поголеми семејства, вклучително и преку планот објавен минатата година за зголемување на породилното отсуство и нудење даночни олеснувања и други бенефиции за семејствата.
Но, тие напори допрва треба да дадат резултати во услови на промена на родовите норми, високите трошоци за живот и образование и економската несигурност.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.