КИНА ВЕЌЕ НЕ Е ГЕРМАНСКИОТ НАЈГОЛЕМ ТРГОВСКИ ПАРТНЕР - оваа земја ја замени минатата година
Објавено во: Економија 19 Јануари, 2025
САД стануваат најголемиот трговски партнер на Германија, а извозот во Кина паѓа. Доналд Трамп наскоро би можел повторно да ги разниша бројките, предупредуваат експертите, а пренесува dpa.
Соединетите Држави ја заменија Кина како најголем трговски партнер на Германија минатата година. Германија тргувала повеќе стоки со САД за прв пат од 2016 година, според необјавеното истражување на федералната агенција за економски развој „Germany Trade & Invest“ (GTAI), кое е достапно на германската агенција за печат.
Притисок врз Германија да се приклучи на САД
Според прелиминарните податоци, германскиот извоз и увоз во САД се зголеми на околу 255 милијарди евра во 2024 година во сенка на претстојната инаугурација на новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп. Тоа значи предност од осум милијарди евра во однос на вториот најважен трговски партнер, Кина. На второто место следат Холандија, Франција и Полска.
Германија ризикува да биде фатена меѓу два фронта во случај на обновени царински спорови меѓу нејзините два најважни економски партнери: „Сè уште не е јасно до кој степен САД под Трамп ја таргетираат ЕУ, а со тоа и Германија, во својата трговска политика“. Според GTAI, постои и ризик од интензивирање на американско-кинескиот трговски конфликт и соодветен притисок врз Германија да се приклучи на САД.
Тарифите би можеле да ги погодат германските компании
Економистите стравуваат од трговски конфликти и контрареакции од погодените земји, кои во најлошото сценарио би уништиле стотици илјади работни места во Германија. Тарифните планови на Трамп би можеле да ја чинат Германија еден процент од нејзиното економско производство, предупреди претседателот на Бундесбанк, Јоаким Нагел.
Сепак, Симон Мене, претседател на Американската стопанска комора во Германија (AmCham Germany), предупреди: „Имаше многу најави за време на првиот мандат на Трамп, но не сите беа спроведени“, изјави таа за германската новинска агенција. Таа советува смиреност и нагласување дека нема потреба од брзање.
„Високите увозни царини би му наштетиле и на претседателот Трамп и на самата американска економија“, вели американскиот експерт. „Тогаш цените во САД би се зголемиле, инфлацијата би се зголемила, а доларот би поскапувал повеќе, што ќе го направи американскиот извоз поскап. Тоа не би било добро за САД. Ниту тамошните компании не ја сакаат неизвесноста“.
Дали германските компании се преселуваат во САД?
На краток рок, германските компании би можеле дури и да имаат корист од високите царини во САД, вели Мене, цитирајќи студија на Килскиот институт за светска економија (IfW). Затоа што ако другите земји како Кина треба да плаќаат уште повисоки царини, германските компании би имале релативна предност. Мене, исто така, не очекува хорор сценарија дека германските компании ќе мигрираат во САД во голем обем за да избегнат царини и да имаат корист од ниските даноци во времето на Трамп. „Големите инвестиции траат со години“.
Многу германски компании веќе имаат силно присуство во САД, рече поранешниот финансиски директор на Луфтханза. „Тогаш би можеле да инвестираме уште повеќе локално“. На средната класа и е потешко. „Многу компании се лидери на глобалниот пазар со седиште во Германија, тие не можат само преку ноќ да основаат фабрика на друго место.
Германската надворешна трговија генерално опаѓа
Од 2022 година, вредноста на трговската размена меѓу Германија и Кина беше речиси 300 милијарди евра. Она што е особено забележливо е падот на извозот во Кина, кој падна за околу 6,4 отсто во 2024 година.
Според Германија Trade & Invest, една од причините е што кинеската економија останува слаба, додека САД имаат корист од инвестициските програми и силната економија. Германската надворешна трговија како целина опадна во 2024 година, со загуба од околу два отсто. Извозот на моторни возила, делови за возила и други возила во Кина е особено погоден.
Германските компании бараат алтернативи
„Кина е најголемиот пазар на возила, но прво, овде се зголемува и создавањето локална вредност, и второ, германските производители мора да се соочат со зголемената конкуренција од кинеските производители на автомобили“, се вели во студијата. Сепак, извозот на храна и електротехника се развива позитивно.
Германските компании се повеќе бараат алтернативи за Кина, на пример во Виетнам. Нејзината трговија со Германија порасна за повеќе од единаесет проценти во 2024 година. Полска, исто така, се појави како важен пазар, а трговијата со Обединетото Кралство забележа мало закрепнување по Брегзит.
Fenix-magazine/MĐ/dpa