19 Мај, 2024
0.0256

НЕРЕАЛНА ЗАМИСЛА - планот за електрификација на Европа до 2035 година полека пропаѓа

Објавено во: Економија 15 Април, 2024

Добивај вести на Viber

И покрај фактот дека продажбата на нови автомобили со бензин и дизел ќе биде забранета во Европската унија од 2035 година, продажбата на возила со „нулта емисија“ на континентот е во застој во последните месеци.

Уделот на пазарот на електрични автомобили се намали од 14,2 отсто минатата година на 12 отсто оваа година, што главно се должи на одлуката на Германија нагло да ги прекине субвенциите за купување електрични автомобили на најголемиот пазар во Европа.

Помалку од 30 отсто од Европејците сакаат „струја“

Сигрид де Вриј, генерален директор на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), изрази „загриженост“.

Помалку од 30 отсто од Европејците велат дека планираат да купат електрично возило (EV), а повеќе од половина од нив одбиваат да платат повеќе од 35.000 евра за автомобил, цена за која може да се купи некое мало електрично возило.

„Крајниот рок (2035) е веднаш зад аголот, особено кога зборуваме за производствени циклуси“, рече Де Вриј на конференција за електрични возила во Лилестром, Норвешка. „Мораме да одиме од 15 проценти (на автомобили со нулта емисија) на 100 проценти за околу 10 години“, рече таа.

На крајот на минатата година, електричните возила надминаа удел од пет проценти - што се смета за точка на масовно прифаќање - во 31 земја во светот, според новинската агенција Блумберг. Но, само две третини од 27-те земји-членки на ЕУ се меѓу нив.

Европејците заостануваат во усвојувањето на ЕВ

Автомобилите се главниот начин на транспорт за Европејците и сочинуваат 15 отсто од европските емисии на CO2. Затоа, возењето без емисии е од суштинско значење ако ЕУ сака да ги исполни своите обврски за климата.

Норвешка, која не е членка на ЕУ, но е голем производител на нафта и гас, води во усвојувањето на електрични возила.

Предводени од Tesla, електричните возила сочинуваа 90 отсто од новорегистрираните автомобили во Норвешка во првиот квартал од оваа година, благодарение на дарежливите даночни олеснувања. Целта на Норвешка е следната година да ја достигне границата од 100 проценти.

Производителите на автомобили како Volkswagen и Volvo веќе престанаа да ги продаваат своите модели со согорување во Норвешка. На друго место, електрификацијата е главно бавна.

Британија ја одложи за пет години забраната за продажба на нови автомобили со внатрешно согорување, која сега се очекува во 2035 година, а многумина сметаат дека оваа цел не е реално остварлива во Европа.

Целта не е реално остварлива

Нисан, еден од првите традиционални производители на автомобили што почна да произведува електрични автомобили, тврди дека не е загрижен за падот на продажбата. „Продажбата оди нагоре и надолу и секогаш ќе биде“, изјави за AFP Гијом Пелетро, ​​потпретседател на Nissan за електрификација и сродни услуги.

„Во последните две години имавме силен почеток на бранот на електрификација и сега малку почнува нормализацијата на процесот“, рече тој, „Сепак, гледаме јасен нагорен тренд.

Volkswagen, Stellantis и Renault планираат да воведат нови, поевтини електрични модели во наредните месеци, но исто така се потпираат на нивните хибридни модели за да ја зголемат продажбата.

Една од главните пречки наведени од експерти од индустријата е проблемот со распоредувањето на потребната инфраструктура за ЕВ. Повеќе од половина од фабриките за флаширање во ЕУ се наоѓаат во само две земји: Германија и Холандија.

Шпанија е местото каде што беше Норвешка пред 10 години

Во Шпанија, на пример, каде луѓето ги заменуваат своите автомобили во просек на секои 14 години, 65 отсто од сопствениците ги паркираат на улица, со што полнењето е предизвик, рече Изабел Горгосо од енергетската групација Цепса. „Норвешка пред 10 години, денес е Шпанија“, рече таа.

Други пречки се голем број регулативи на ЕУ за производителите на автомобили, до девет нови годишно, и постојано менување на националните политики, кои би можеле да се влошат со зголемената поддршка за европските популистички движења кои генерално се скептични за климатските промени.

Можеби ќе ве интересира

Можеби ќе ви помогне ако патувате во Европа: Еве каде се највисоки а каде најниски цените на горивото

Можеби ќе ви помогне ако патувате во Европа: Еве каде се највисоки а каде најниски цените на горивото

ВУЧИЌ Е ЗАДОВОЛЕН: Koлку работници се вработени во српските фирми преку „Отворен Балкан“?

ВУЧИЌ Е ЗАДОВОЛЕН: Koлку работници се вработени во српските фирми преку „Отворен Балкан“?

АЗЕСКИ: Господ да му е на помош на тој што ќе донесе милијарда евра

АЗЕСКИ: Господ да му е на помош на тој што ќе донесе милијарда евра

ФАКТОР АНАЛИЗА: Скап ли е такси превозот во Скопје? Колку заработуваат најпопуларните компании?

ФАКТОР АНАЛИЗА: Скап ли е такси превозот во Скопје? Колку заработуваат најпопуларните компании?

ВАЖНО: Граѓани, проверете ја вашата даночна пријава за 2023 година

ВАЖНО: Граѓани, проверете ја вашата даночна пријава за 2023 година

АЗЕСКИ СЕ СРЕТНА СО МАЈК ЗАФИРОВСКИ: Потребно е запирање на сивата економија

АЗЕСКИ СЕ СРЕТНА СО МАЈК ЗАФИРОВСКИ: Потребно е запирање на сивата економија

„ДА СЕ КРАДЕ ОД БУЏЕТОТ 32 ГОДИНИ, НА НАМИЛОСРДЕН НАЧИН, И ДА НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПРЕЧИ...“: целиот разговор со Бранко Азески на „Бизнис муабети“

„ДА СЕ КРАДЕ ОД БУЏЕТОТ 32 ГОДИНИ, НА НАМИЛОСРДЕН НАЧИН, И ДА НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПРЕЧИ...“: целиот разговор со Бранко Азески на „Бизнис муабети“

„СО БРАНЕ И РИЛИНД НЕ СЕ ПЛАШЕВ ОД НИТУ ЕДНА БИТКА“ - средба на Тевдовски со некогашните соработници

„СО БРАНЕ И РИЛИНД НЕ СЕ ПЛАШЕВ ОД НИТУ ЕДНА БИТКА“ - средба на Тевдовски со некогашните соработници

„Тиквеш“ ги претстави своите модерни практики пред учесниците на регионалната Винска летна школа

„Тиквеш“ ги претстави своите модерни практики пред учесниците на регионалната Винска летна школа