Добивај вести на Viber
На глобално ниво ситуација е одлична, вели Дејан Верчиќ , професор по односи со јавноста и комуникации на Факултетот за општествени науки во Љубљана и на Швајцарскиот Универзитетот во Лугано. За порталот Business.hr, тој објаснува кои се глобалните трендови во ПР индустријата.
„Африка и Азија се во раст, дури и во развиените САД односите со јавноста , според проценките на американското министерство за труд, се една од десетте најперспективни занимања во следните пет до десет години. Состојба е одлична во северна и западна Европа ", вели тој и додава дека во јужна и источна Европа и во односите со јавноста , како и во политиката и во економијата, се губи на контакт со развиените делови на Европа.
Тој наведува три главни трендови кои се појавуваат во полето на ПР-от прв го наведува оној во корпоративниот сектор.
„Сведоци сме од една страна со растот на извршната моќ на односите со јавноста што во некои корпорации ги управуваат службите за комуникација од по неколку стотини, па и повеќе од илјада вработени - комуникатор. Од друга страна ПР комуникацијата се генерализира и се повеќе станува составен дел на комуникација на сите менаџери. Затоа и во САД почнуваат првите МБА студии за односите со јавноста ", вели Верчиќ .
Како втор главен тренд кој ќе ги промени односите со јавноста тој ја споменува глобализацијата.
„Комуникација во се повеќе земји , на различни јазици и култури, често и во различни временски зони носи целосно нови барања и бара специјално обучени луѓе кои можат да го управуваат сето ова и да „преживеат“, вели тој и додава дека ваков профил на експерти допрва ќе се создаваат.
Трет голем тренд е дигитализацијата.
„Од интернет , преку социјалните мрежи и се повеќе кон мобилната комуникација: самата дефиниција на границите , што е внатре и она што е надвор од организацијата се менува ... Сите овие се нови предизвици кои носат со нив и дополнителен предизвик : прв пат во историјата доаѓа технологија која дава предност на помладите пред постарите луѓе - дигитални домородци , луѓето кои се родени во дигиталниот свет по правило подобро го познаваат од нивните родители, кои се „дигитални имигранти ", вели Верчиќ за Business.hr