ALIEXPRESS ДОАЃА ВО СРБИЈА: Акционер од компанијата открива какви се предизвиците но и можностите
Објавено во: Економија 12 Септември, 2024
Кинеската компанија за онлајн малопродажба AliExpress, во сопственост на конгломератот Alibaba, планира да отвори магацин во Србија. Еден од акционерите на оваа компанија, Немања Антиќ, наведува дека две групи луѓе ќе имаат корист од доаѓањето на AliExpress.
- Првата група се општи клиенти, кои првично би можеле да ги искористат пониските цени. Втората група се малите бизниси, кои сè уште не нашле интерес да се регистрираат на постоечките платформи (за онлајн малопродажба) - посочува Антиќ.
Како проблем што може да го има AliExpress, тој посочи колку долго може да работи со загуба на еден мал пазар. Тој објасни зошто го гледа ова како проблем.
- Ние, акционерите, не сме задоволни од профитабилноста на Алибаба, што значи дека не сме толку опуштени за проширување на пазарот по секоја цена. Ако не е профитабилен, ќе мора да се затвори во Србија. За да биде профитабилна ќе мора да надмине некои тенденции кои не и се во прилог - од проблематичната курирска услуга, многу скапото рекламирање, многу мала потрошувачка кошничка, технолошки неписмени луѓе - нагласува Антиќ.
Тој објаснува и зошто е важно продавачите и купувачите да бидат технолошки писмени.
- За да продаваш преку Алибаба мора да имаш елементарна технолошка писменост. Алибаба има целосна моќ само кога луѓето што ги водат бизнисите се технолошки писмени и ако клиентите се натпросечно писмени и ако доставата работи добро. Сите овие три услови се неисполнети во Србија - смета акционерот на AliExpress.
Антиќ забележува дека има многу пазари на кои оваа кинеска компанија пропаднала.
- Во Америка банкротираа пред неколку години, така што нема гаранција дека ќе успеат. Клиентите во првиот бран ќе имаат корист од пониските цени, а малите бизниси ќе најдат некој свој интерес. Силно се сомневам дека Alibaba ќе може да ги едуцира клиентите и да направи некои витални салто во брзата курирска достава - заклучува Антиќ.
Србија данас* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.