АРТ СТУДИЈА: Бизнис кој „цвета“ на Запад, но дали би можел да заживее и кај нас?
Објавено во: Економија 27 Јули, 2018
Цените се различни, а местата или се во метрополите, или се оддалечени од урбаните средини и се наоѓаат во живописни предели. Во Америка има студија каде месечно се плаќа по 1000 долари, во Франција има места каде за истото се бараат 1000 евра, а во Италија има и варијанти каде за првата недела се плаќаат по 450 евра, а секоја следна недела од престојот е поевтина. Дека ова може и на Балканот да функционира и да носи заработка, покажува и пример со арт студио во Нови Сад, Србија каде сите термини до крајот на оваа 2018 година се пополнети, со исклучок на две седмици во октомври, а за месец дена наплатуваат 400 евра. Овие арт студија можат да бидат добар бизнис и да носат профит.
Интернационален град на уметностите, ПаризНашите уметници велат дека Македонија има локации каде би можеле да се изградат вакви објекти, но треба да се инвестира.
„Тоа може да биде многу корисно, и кај нас има многу убавини, но има една клучна работа, треба да се инвестира. Арт студио од таков карактер колку јас што знам нема, и ако некој странски уметник сака да дојде, да престојува, работи, за сите информации се обраќа до општината во градот. Арт студио е добра идеја, но како тие да дојдат, да престојуваат, да творат, да платат и да им остане желбата да дојдат и наредната година? Тоа е широка тема“ – вели Блаже Донев, уметник.
Писателката Ивана Поповска смета дека во земјава ни треба осмислен концепт за вакви проекти и престои.
Студио XX, Moнтреал, Канада„Во нашата држава сè уште не е точно прецизирано и решено прашањето околу културните вредности и организациски делувања. Сè уште ни недостигаат примери и насоки како да се издејствува и да се овозможи сето тоа. За да се реализира, треба да се обезбедат услови“- рече Поповска.
Куќа за преведување, Рим, Италија
Сања Радуловиќ, поетеса од Добој, БиХ вели дека и кај нив се реткост ваквите арт студија, и додава дека уметниците од надвор можат да си дозволат да платат за престој, а Балканците тешко.
„Веројатно тоа би можело да се реализира, но тоа е сериозен проект и е наменет за оние кои имаат пари. По мое мислење уметноста треба државата да ја поддржи, но тоа е тешко. Обично нашите уметници бараат резиденции онаму каде сè е платено“- вели Радуловиќ.
Интернационален центар на поезијата во Марсеј, ФранцијаНо, за овие резиденции и покрај тоа што се плаќа за престојот во странство, се вреднува и биографијата на уметникот кој ќе биде селектиран, и она што тој планира да го работи. Престоите обично траат од две седмици до три или шест месеци.
Сања Атанасовскафото Transartists