ДИЗЕЛИТЕ НЕ ПАЃААТ ОД ПОПУЛАРНОСТ: Дури и Германците се на неславната листа, а каде најмалку возат?
Објавено во: Економија 18 Јануари, 2025
Вечната дилема при купување автомобил - дали да се купи автомобил на бензин или дизел - денес е посложена од кога било, особено затоа што се достапни се повеќе хибридни возила, пишува веб-страницата Polojna automobili.
Бидејќи продажбата на нови автомобили во Европската Унија директно влијае на понудата на половни автомобили овде, да ја погледнеме состојбата во дваесетина земји од ЕУ, плус Норвешка и Швајцарија, а има и податоци од Велика Британија.
Сите податоци беа собрани од „Европската асоцијација на производители на автомобили“ (ACEA).
Кога станува збор за електричните автомобили, Норвешка е јасен лидер, каде што дури 89,3 отсто од новорегистрираните автомобили имаат електричен погон. На второ место по популарност на електричните автомобили е Данска со 50,4 отсто, на трето е Шведска со 34,4 отсто, на четврто е Холандија со 33,2 отсто и на петто е Финска со 28,8 отсто.
Најмалку заинтересирани за електрични автомобили се купувачите во Словачка (2,5 отсто), Хрватска (2,7 отсто), Полска (3 отсто), Италија (4,1 отсто) и Бугарија (4,4 отсто).
Автомобилите на бензин се убедливо најпопуларни во Бугарија. Дури 77,1 отсто од новите автомобили продадени во оваа земја трошат бензин. Дизелите се на второ место со 15,1 отсто, додека на сите останати отпаѓаат нешто помалку од 8 отсто.
Интересно е што plug-in хибридите се многу слабо застапени во европските земји. Буквално не постои земја во која се продаваат повеќе plug-in хибриди од електричните автомобили. Дури и во Норвешка, plug-in хибридите се рамо до рамо со дизелите! Најмногу се продаваат во Шведска (23,6 отсто) и Финска (20,2 отсто).
Дизелите сочинуваат само 12,1 отсто
И стигнавме до дизелите - тие сочинуваа само 12,1 отсто од продажбата на нови автомобили на ниво на ЕУ.
Во текот на 2024 година, најпопуларни беа во:
Чешка – 21,6 отсто
Хрватска – 19,0 отсто
Словенија – 18,4 отсто
Австрија – 17,6 отсто
Словачка – 17,5 отсто
Германија – 17,4 отсто
Бугарија – 15,1 отсто
Италија – 13,9 отсто
Романија – 12,4 отсто
Унгарија – 12,3 отсто
А каде се продавале најмалку дизелите во споредба со другите видови гориво, или погон? Да почнеме по редослед:
Холандија - 1,0 отсто
Норвешка – 2,3 отсто
Данска – 4,2 отсто
Финска – 4,8 отсто
Белгија – 4,9 отсто
Обединетото Кралство со само 2,8 отсто би била на третото место доколку моментално беше членка на ЕУ.
Интересно е и тоа што само во Норвешка дизел автомобилите се продаваа подобро од автомобилите на бензин, што изгледа парадоксално ако се земе предвид дека во сите други земји бензинските автомобили беа далеку попопуларни.
Сакале или не, овие резултати ќе се одразат и на понудата на половни автомобили кај нас. Од година во година ќе се увезуваат се помалку дизели, бидејќи едноставно нема да ги има доволно на пазарот, па може да се очекува дека како резултат на тоа ќе поскапат (законот за понуда и побарувачка).
Затоа, многу љубители на дизелот, доколку сакаат понов автомобил, едноставно ќе мора да се префрлат на турбо бензински или хибридни автомобили, а секако има и електрични автомобили чија понуда од година во година ќе се зголемува.
Земји од кои најчесто се увезуваат половни автомобили
Франција – бензинските и дизел автомобилите заедно освоиле 37,6 отсто, а хибридите, плаг-ин хибридите и електричните автомобили освоиле 58,8 отсто. Во Германија, автомобилите на бензин и дизел се држат подобро - заедно освоија 53 отсто, а хибридите, плаг-ин хибридите и електричните автомобили 46,5 отсто. Во Италија силите се еднакви - автомобилите на бензин и дизел учествуваат со 43,2 отсто, додека хибридите, плаг-ин хибридите и електричните автомобили со 47,4 отсто.
За среќа, на ниво на целата Европска Унија, како и во земјите од кои пристигнуваат најмногу користени автомобили во нашата земја, продажбата во првите 11 месеци од 2024 година остана на ниво на истиот период минатата година, што значи дека таму не треба да има пад во понудата на користени автомобили.
Впрочем, продажбата дури и малку порасна (за 0,4 проценти), но за жал, падот сепак е забележан во оние земји кои ни се најважни - Франција (-3,7 проценти), Германија (-0,4 проценти) и Италија (-0,2 проценти).