28 Ноември, 2024
0.0246

“Рецесија на бебиња“ и во Европа?

Објавено во: Анализа 13 Мај, 2013

Добивај вести на Viber

Еуростат во најновиот извештај го анализира влијанието на економската криза врз наталитетот во Европа. Во извештајот се потенцира дека плодноста е најчесто претпоставува да се следат на економскиот циклус, паѓа во периоди на рецесија и обратно, иако научни докази се уште не е едногласна за ова. Од почетокот на кризата, вкупниот број на живородени во Европа е спротивен напретходните нагорени тренд. Во периодот помеѓу 2008 и 2011 година, вкупниот број на живородени деца се намали за 3,5%, односно од 5,6 на 5,4 милиони деца во 31 анализирана земја.

 Ресецијата удри по наталитетот во Европа. Во најновиот извештај на Еуростат податоците покажуваат дека во 2008 година, неколку европски земји влегоа во период на економска криза, проследен со пад на БДП, а паралелно со падот на БДП т.е од  моментот на почетокот на рецесијата почнува да се намалува и тоталната стапка на ферилитет.

„Во анализираните 31 европски земји, економската криза почнува да се  шири во 2009 година, а паралено на тоа се намалува плодноста, и ова стана  заедничка карактеристика во европа со временско задоцнување. На врвот на кризата во 2009 година имаше стагнација на ферилитетот во неколку земји. Во 2008 година, немало надолна во стапка во споредба со претходната година, но од 2011 година, ферилитетот се намали во 24 земји“, се вели во извештајот на Еуростат.

Од почетокот на кризата, вкупниот број на живородени во Европа е спротивен на претходните нагорени тренд, односно има опаѓачки тренд. Во периодот помеѓу 2008 и 2011 година, вкупниот број на живородени деца се намали за 3,5%, односно од 5,6 милиони во 2008 година на 5,4 милиони во 2011 година, во 31 анализирана земја. Еуростат анализира повеќе сценарија, но и статистичките податоци се разгледуваат од повеќе аспекти. Односно стапка на наталитет  се анализира од аспект, работниот статус, нивото на образование имигрантски статус, при тоа се потенцира дека економската криза може да има влијание врз водредени групи на население. Промените во плодноста делумно ги следат промените во економијата, со просечно задоцнување од околу две години „Рецесија може да влијае на плодноста на различни начини, иако нејзиниот ефект може да биде “омекнат“ од владините интервенции. За разлика од директното влијание на кризата на индивидуално ниво,економската несигурност која може да се прошири во периоди од потешкотии може да влијае на плодноста.Од оваа точка на гледање, времетраењето на кризата може да игра важна улога, а во некои земји, времетраењето и длабочината на сегашната рецесија се без преседан, наведува Еуростат.

Исто така, Еуростат анализира и дека економската криза може да ги натера идните родители да го одложатраѓањето на деца, особено ако тие се бездетни. Понатаму е констатирано и дека економската криза може да има различно влијание кај вработени и невработени жени, но сепак тоа дополнително зависи од земјата. Па влијанието на економската криза врз вработените и невработените жени е различно зависно од земјата.

„ На пример, во Германија, плодноста на не-вработени жени е зголемена, а додека на вработени жени намален, во Шпанија пак се случува обратното. Во Грција, плодноста на не-вработени жени падна под онаа на вработени жени, а пример во Норвешка, две групи обединети. Тешко е да се открие една заедничка шема низ Европа, имајќи предвид дека ферилитетот е дефиниран и од влијанието  на државните политики кои се комбинираат со работата и семејниот живот“, се наведува во анализата на Еуростат.

Влијанието на економската криза е различно и врз жените со различно ниво на образование.
С.Н.

* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.