GOOGLE ЌЕ ГИ НАПЛАТУВА РЕЗУЛТАТИТЕ ОД ЕДЕН ВИД НА ПРЕБАРУВАЊЕ - еве што се знае досега
Објавено во: Економија 06 Април, 2024
Доминантниот пребарувач во светот сè уште се прашува како да одговори на конкурентната закана од ChatGPT.
Гугл, пребарувачот што го користат повеќе од милијарда луѓе ширум светот, размислува да наплати за некои функции генерирани од вештачката интелигенција во неговиот основен производ - пребарување, објави Фајненшл тајмс, цитирајќи тројца експерти запознаени со плановите на компанијата Alphabet.
Доколку воспостави „премиум“ модел, кој наплаќа за пребарувања, односно за содржини добиени со генеративна вештачка интелигенција, тоа ќе биде првпат Google да воведе наплата во една од своите основни услуги. Со тоа сам би го променил својот бизнис модел, што ФТ и другите медиуми кои ја презедоа веста го сметаат за голем шок.
Нејасна интеграција
Инженерите ја развиваат технологијата потребна за имплементација на новата услуга, но извршните директори во компанијата сè уште не донеле конечна одлука дали и кога да ја лансираат, пренесува FT своите извори.
„Традиционалниот пребарувач на Google ќе остане бесплатен, додека рекламите сè уште ќе се појавуваат заедно со резултатите од пребарувањето дури и за претплатниците. Но, надоместокот би го означил првиот пат кога Google, кој со години нуди бесплатни кориснички услуги финансирани целосно од реклами, ги натера луѓето да плаќаат за подобрувања на неговиот основен производ за пребарување“, пишува FT.
Вредноста на азбуката
Матичната компанија на Google, Alphabet, е една од најголемите светски интернет компании со проценета вредност од 1,6 трилиони долари во 2023 година.
„Не е јасно како точно Google ќе го интегрира пребарувањето со вештачка интелигенција во овие платени услуги, кои нудат различни нивоа на цени, или кога понудата за пребарување со ВИ ќе биде подготвена за употреба. „Гугл“ може да одлучи да воведе одредени елементи од својата експериментална услуга базирана на вештачка интелигенција во главниот, бесплатен пребарувач со текот на времето“, пишува ФТ.
Некои аналитичари предупредија дека рекламниот бизнис на Google може да настрада доколку неговиот пребарувач обезбеди поцелосни одговори генерирани од вештачката интелигенција, а кои повеќе не бараат од корисниците да кликнуваат до веб-локациите на огласувачите. Во исто време, многу онлајн издавачи кои зависат од Google за интернет сообраќај се плашат дека помалку корисници ќе ги посетат нивните сајтови ако пребарувањето на Google со вештачка интелигенција извлече информации од нивните веб-страници и ги прикажува директно на корисниците.
Од ноември 2022 година, кога OpenAI го лансираше ChatGPT, Google се бори да одговори на конкурентната закана што ја носи исклучително популарниот чет-бот. Патем, Google сè уште е број еден за повеќето корисници на интернет кога станува збор за користење на пребарувањето. Според глобалната компанија за истражување на пазарот Statista, Google доминира на пазарот на десктоп пребарувачи од 2015 година со солидни, повеќе од 80 проценти, корисници на интернет.
Милијарда корисници
Различни веб-страници сугерираат дека има повеќе од милијарда дневни корисници. Најголем дел од приходите на Google доаѓаат од реклами. Матичната компанија на Google, Alphabet, е една од најголемите светски интернет компании со проценета вредност во 2023 година од 1,6 трилиони долари, според Statista.
Сепак, таа се диверзифицираше и сега нуди е-пошта, алатки за продуктивност, деловни производи и мобилни уреди и многу повеќе, а во 2023 година постигнаа приход од приближно 305,6 милијарди долари, пренесува Би-Би-Си. Во соопштението за печатот објавено за ФТ и Би-Би-Си, Google рече дека „тие не работат или размислуваат за ново искуство за пребарување без реклами“.
„Како што направивме многу пати досега, ќе продолжиме да градиме нови премиум функции и услуги за да ја подобриме нашата понуда за претплата на Google“, рекоа тие и заклучија дека „немаат што да објават во моментов“.
Пословни.хр* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.