Грците бесни: конфузија околу „македонските“ производи
Објавено во: Балкан 28 Февруари, 2019
Грчката влада ги повика претприемачите и трговците да учествуваат во преговорите со колегите од Северна Македонија.
Земјата сака да се спаси од „конфузијата“ од употребата на придавката „македонски“ за производи од двете земји, пишуваат грчките медиуми.
-Ризикот од конфузијата постоел пред договорот за новото име на Северна Македонија, но сум убеден дека по пат на дијалог на професионалците ќе биде пронајдено решение-изјавил пред новинарите грчкиот генерален секретар за трговија Димитрис Авлонитис.
Неодамнешниот договор предвидува формирање на меѓувладина комисија во која експертите од двете земји и меѓународните експерти треба да најдат решение за производите со бренд. Одредницата „македонски“ се користи и за проивзоди и во Грција и во Северна Македонија, а Авлонитис рекол дека немало проблеми за производите со заштитено географско потекло.
Вкупно 19 грчки брендови со заштитено географско потекло се регистрирани досега, меѓу нив е и „македонско вино“, „Македонска алва Хаигоглу“ или „македонска новинска агенција“.
Од друга страна Северна Македонија исто така има „македонски“ производ на пазарот кои немаат заштитено географско потекло, како што е „ајварот“.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.