КИНА ЈА ПРОМОВИРА ТЕСЛА НА ИЛОН МАСК: Официјален автомобил на кинеската влада во некои провинции
Објавено во: Економија 04 Јуни, 2025 14:15
„Тесла“, за прв пат,
стои рамо до рамо со кинеските брендови во државната промоција на електрични
возила, особено во руралните делови од земјата.
Кина за прв пат ги вклучи „Модел 3“ и „Модел Y“ на „Тесла“ на својот официјален список на возила за промоција на електрични и хибридни автомобили во руралните средини, што предизвика изненадување со оглед на тоа што досега акцентот беше ставен на домашните производители како што се „BYD“, „Geely“, „GAC Aion“ и „Xpeng“. Овој потег доаѓа во време кога кинеската влада силно ја поттикнува електрификацијата на сообраќајот, а продажбата на електрични возила во земјата доживува експлозивен раст - во првите четири месеци од 2025 година, уделот на електричните и хибридните возила достигна дури 42,7 отсто од вкупната продажба, според податоците на Кинеската асоцијација на производители, цитирани од Хина и Ројтерс.
Интересно е што „Тесла“ стана и официјален автомобил на кинеската влада во некои провинции, што дополнително ја потврдува блиската врска меѓу Кина и американската компанија на Илон Маск. „Тесла“ е единствениот странски бренд на списокот за набавки на покраинската влада во Џиангсу, а локалните власти нагласуваат дека станува збор за „домашен автомобил“, бидејќи Модел Y се произведува во Шангај. Овој потег предизвика дебата на кинеските социјални медиуми за тоа дали странски бренд треба да биде официјално возило на државата, но во исто време го одразува прагматичниот пристап на Пекинг - Тесла е важен играч на кинескиот пазар, а речиси една четвртина од глобалните приходи на Тесла доаѓаат од Кина.
Во контекст на жестоката конкуренција од кинеските производители, кои во некои кругови дури и ја престигнаа Тесла во продажбата на електрични возила, кинеската стратегија може да се протолкува како желба за поттикнување на што е можно поширока електрификација, но и како признание за влијанието и популарноста на Тесла меѓу кинеските потрошувачи. Ова ја покажува отвореноста на Кина кон глобалните играчи, но и довербата во сопствената индустриска сила, бидејќи домашните брендови сè уште доминираат на пазарот.
Ваквата одлука покренува интригантни прашања: дали поддршката на Кина за „Тесла“ е знак за нова фаза на соработка или само прагматичен чекор кон побрза електрификација и намалена зависност од нафта? Во секој случај, кинескиот пазар на електрични возила останува најдинамичниот во светот, а Тесла, барем засега, е важен дел од таа приказна, според податоците од Хина и други медиуми.
фото: EPA-EFE/ALEX PLAVEVSKIМожеби ќе ве интересира
Словенија ќе го зголеми минималецот - колку ќе изнесува?
Хрватска ги заострува условите за вработување странци
Култура со голем потенцијал - заработката е до 20.000 евра по хектар
Еве како изгледаат владини станови за млади луѓе од 21 квадратен метар во Холандија: Чинат 45.000 евра
„Нашата цел е да привлечеме компании кои носат знаење, современи технологии и квалитетни работни места“: Димовски од ТИРЗ до менаџментот на Philips
ДЗР: Застарени предмети и неуплатени средства во буџетот на државата, ИТ напади и повеќе неправилности во работењето на Министерството за економија и труд
Хрватска повлекува храна за бебиња: Аптамилот има поголемо присуство на бактерии




