КОМПАНИЈАТА МОМЕНТАЛНО ВРЕДИ ПОВЕЌЕ ОД ОВИЕ 4 ГИГАНТИ ЗАЕДНО - Епл едвај ја почувствува кризата на пазарот
Објавено во: Економија 14 Декември, 2022
Додека многу други компании, како „Мета платформи“, ослабеа за дури 70 отсто од почетокот на годината, „Епл“ речиси и не ја почувствува пазарната криза.
Дури и моќните компании како мајката на „Гугл“ „Алфабет“ и „Амазон“ оттогаш значително се намалија и имаат тренд на слабеење. „Гугл“, на пример, изгуби приближно 37 отсто од својата пазарна вредност, а „Амазон“ падна уште повеќе, дури 50 отсто. Затоа, Apple сега вреди повеќе од некои од најголемите компании на планетата, вклучувајќи ја комбинираната вредност на Google, Amazon, Tesla и Walmart.
Што прави „Apple“ поинаку? Компанијата првенствено не исфрла големи бројки за заработка, но ги исполнува очекувањата или само најавува мали промашувања. Профитот на Google падна за 27 отсто во третиот квартал, а Amazon имаше слабо водство и пад на нето приходот во споредба со претходната година.
Но, поважна би можела да биде масовната програма за откуп на Apple. Компанијата ги откупи своите акции вредни речиси 90 милијарди долари во фискалната 2022 година. Apple потроши над 550 милијарди долари на откуп на акции од почетокот на програмата во фискалната 2013 година, во споредба со 0 долари на Amazon за откуп и само околу 15 милијарди долари за „Google“.
Но, плимата и осеката се менуваат. „Гугл“ неодамна објави програма за откуп на акции од речиси 70 милијарди долари за 2023 година, откако ја сфати „тајната на успехот“ на програмата „Епл“. Во меѓувреме, некои предвидуваат дека откупот на Apple ќе забави бидејќи дивидендите продолжуваат да растат, откупот на акции станува поскап и профитот потенцијално паѓа поради рецесијата.
Ова може да значи дека победничката серија на „Епл“ ќе се забави, додека Google би можел да се доближи до неа. Но, оваа теорија не го зема предвид падот на профитабилноста и нето приходот за тие акции.
(Извор: Инвеститор)
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.