ЛЕТОВО СТАПУВААТ НА СИЛА НОВИ ПРОПИСИ: Што носи новата регулатива за сајбер безбедност на ЕУ за автомобили?
Објавено во: Свет 21 Април, 2024
- На лето во Европската унија стапуваат на сила новите прописи за сајбер безбедноста на автомобилите. Поради тоа, неколку производители го прекинуваат производството на некои модели. Би било прескапо да се прилагодат на новите правила.
Тајниот агент Џејмс Бонд го спасува целиот свет со своите извонредно опремени автомобили во филмовите. Во реалноста, вистинските шпиони можат да ги користат нашите автомобили како сопствено средство за добивање информации. Сега тоа треба да се спречи.
Имено, електронската опрема на автомобилот не служи само за удобноста на возачот и неговата безбедност во сообраќајот. Во исто време, им овозможува на автомобилите и нивните корисници да бидат подобро и подобро следени.
Обединетите нации и Европската Унија го препознаа ова и реагираа на тоа. Правилата на ОН R155 и R156 се однесуваат на сајбер безбедноста на автомобилите и ажурирањата на софтверот, и тие поставуваат построги барања за производителите на автомобили и нивните подизведувачи. Тие регулативи на ОН ќе се применуваат во Европската унија од 7 јули 2024 година.
Економскиот експерт Мориц Шуларик ја објасни важноста на сајбер безбедноста во сообраќајот во весникот „Ханделсблат“ на 23 март оваа година, тврдејќи дека тоа се однесува на „националната безбедност“ на бројни сензори и камери, од гледна точка на тајните служби ништо повеќе од шпионски машини на четири тркала“.
Веќе во декември 2023 година, на состанокот на Фондацијата Хелмут Шмит и ДВ во Берлин, тој изјави:
„Овие автомобили кои се движат низ Берлин снимаат сè што се случува околу нив и ги проследуваат до нивните компании - нивните матични грижи во Кина“.
И постави реторичко прашање: „Го сакаме ли тоа? Дали сакаме милиони очи и уши на странска влада на нашите улици?
Ова е потврдено од студијата насловена како „Автомобилска сајбер безбедност“, која беше подготвена од Центарот за управување со автомобили (CAM) и Cisco Systems во март 2024 година. Со се посилното вмрежување и дигитализација на автомобилите, производството и логистиката, ризикот се зголемуваат и сајбер нападите врз автомобилската индустрија.
„Состојбата на сајбер закана за автомобилската индустрија е постојано во пораст. Со ширењето на возилата дефинирани со софтвер, електромобилноста, автономното возење и вмрежувањето на синџирите за испорака, сајбер ризиците се зголемуваат уште повеќе“, заклучува водачот на студијата, Стефан Брацел, директор на CAM.
Студијата на конкретни примери покажува како индустријата е веќе загрозена. Така, пред две години, Тојота мораше да го прекине производството затоа што еден добавувач „веројатно беше цел на сајбер напад Летото 2022 година, производителот на гуми Континентал беше цел на сајбер напад: и покрај безбедносните мерки, напаѓачот украде податоци од ИТ системот во март 2023 година, производителот на автомобили Тесла беше нападнат и Хакерите беа во можност да извршуваат различни функции.
Поради новите правила, производителите ќе престанат да произведуваат некои модели. Во Volkswagen тоа се моделот Up и транспортерот T6.1, кај Porsche тоа се моделите Macan, Boxster и Cayman кои во иднина ќе се извезуваат само со мотори со внатрешно согорување, пренесува германската новинска агенција dpa. А Audi, Renault и Smart најавуваат дека повеќе нема да произведуваат постари модели.
Членот на одборот и шеф на одделот за патнички автомобили во Фолксваген Томас Шефер го објасни ова во изјава за ДПА со прекумерниот напор што ќе биде потребен за исполнување на новите правила.
„Би морале да интегрираме целосно нова електроника архитектура. Едноставно би било прескапо“.
Ова го потврди Вибке Фастенрат, портпаролка на одделот за комерцијални возила на Фолксваген, во интервју за ДВ. „За да ги имплементираме законските прописи за архитектурата на електрониката на моделот Т6.1, би ни требале многу големи инвестиции во платформа со истекување. Поради краткиот преостанат рок за производство на тој модел, тие инвестиции не беа одобрени, особено што на пазарот веќе е модернизиран модел“.
Се чини дека конкурентот Мерцедес е добро подготвен за тоа. Портпаролката на компанијата Џулијан Векенман изјави за ДВ дека новите правила „нема да имаат никакви последици за портфолиото на Mercedes-Benz!“.
„Сите наши архитектури ги исполнуваат овие барања и веќе се или наскоро ќе бидат сертифицирани според прописите на ОН R155 и R156.
И во Фолксваген веруваат дека се подготвени за нов предизвик. Вибке Фастенрат не информираше дека нивните модели за 2025 година „ќе бидат соодветно приспособени, според Стефан Брацел, бидејќи „професионалната стратегија за сајбер безбедност на компанијата добива сè поголемо значење како неизбежен фактор на хигиена во светот на автомобилската индустрија“.
Кристијан Корф, член на управниот одбор на Cisco Германија, кој ја нарача студијата за сајбер безбедност, вели дека темата сајбер безбедност добива сè поголемо значење во автомобилската индустрија.
„Автомобилската индустрија е еден од столбовите на нашата економија. Не смееме да си дозволиме опасности за сајбер безбедноста. Само оној кој нуди безбедни возила и услуга на сите нивоа ќе ја задржи довербата на клиентите“.
ФОТО: фрипик
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.