17 Мај, 2024
0.0284

НАЈПОЗНАТИОТ СИНЏИР КАФЕТЕРИИ ВО СВЕТОТ НА РАБОТ НА ПРОПАСТ? - не го сфатија сериозно бојкотот од потрошувачите

Објавено во: Економија 08 Април, 2024

Добивај вести на Viber

Американскиот мултинационален синџир кафетерии Старбакс забележа лоши деловни резултати поради зголемената буџетска свест на потрошувачите, конкуренцијата во Кина, но и поради последиците од бојкотот на потрошувачите поради војната во Газа и долготрајната борба на компанијата против синдикалните напори на вработените.

Повеќето аналитичари, досега, како што пишува Блумберг, претходните закани за бојкот ги нарекоа небитни или рекоа дека синдикално организирање влијае само на мал дел од продавниците. Но, резултатите објавени во вторникот, каде што компанијата забележа најбавен раст на продажбата во една година, покажуваат дека влеговме во нова ера. Потрошувачите се подложени на промена на генерациите, а кога компаниите ќе застанат на погрешна страна од одредени горливи прашања, нивните клиенти реагираат.

Разбирливо е дека повеќето аналитичари имаат тенденција да ја игнорираат штетата што може да ја предизвика бојкотот, пишува Блумберг - деловното влијание на „лутите“ клиенти тешко се квантифицира и не се вклопува лесно во финансискиот модел. Но, има нешто уникатно во негативната реакција на Старбакс. Не само што доаѓа од политичката левица, туку напаѓа на два фронта: неуредна јавна борба со нејзиниот синдикат и гнев од војната Израел-Хамас.

Двете прашања се испреплетеа во октомври, два дена по нападот на Хамас врз Израел, кога синдикатот на работниците на Старбакс твитна сега избришана порака, „Солидарност со Палестина!“ на X, порано позната како Твитер.

Старбакс брзо се огради од синдикатот во соопштение во кое се вели:

- Недвосмислено ги осудуваме актите на тероризам, омраза и насилство и не се согласуваме со изјавите и позициите искажани од „Обединети работници“ и нивните членови. Зборовите и постапките на „Обединети работници“ им припаѓаат ним и само ним.

Потрошувачите кои го критикуваат наводното уништување на синдикатот на компанијата и израелската инвазија на Газа се заканија дека ќе ја бојкотираат компанијата. Како што пишува Блумберг, Старбакс е во особено чувствителна позиција. Со текот на годините, компанијата изгради репутација како прогресивна компанија, заземајќи став за општествените прашања како што се тие дека и животите на црната популација се важни, како и поддршка за истополовите бракови, долго пред тоа да стане норма во делови од корпоративна Америка.

Сега јавните ставови на компанијата ја направија поголема цел, бидејќи клиентите не чувствуваат дека таа ги исполнува своите наводни вредности. За споредба, Мекдоналдс исто така беше предмет на бојкот по извештаите дека израелската франшиза и дала бесплатни оброци на израелската армија.

Сепак, студијата на Bloomberg Intelligence која ги анализирала податоците од социјалните мрежи предвидува дека влијанието врз продажбата и сообраќајот на Мекдоналдс ќе биде краткотрајно, додека Старбакс би можел да ги почувствува ефектите од неговиот бојкот до 2024 година.

Истражувањето покажа дека објавите на социјалните мрежи кои повикуваат на бојкот на Старбакс скокнале во просек на 466.000 месечно во четвртиот квартал, во споредба со 3.200 во остатокот од годината. Се чини дека тоа се претвори во вистинска акција, особено во кампусите на колеџот.

Универзитетот Корнел објави дека нема да го продолжи договорот со Старбакс откако студентите протестираа против тактиката на компанијата против синдикатот. Овие конкретни активности влијаат само на неколку продавници, но треба да бидат загрижувачки за Старбакс, бидејќи студентите се нејзината идна база на клиенти.

(Блумберг, N1, Блиц)

Можеби ќе ве интересира

„Лидл“ за секој вработен во Македонија троши по 3.000 евра месечно

„Лидл“ за секој вработен во Македонија троши по 3.000 евра месечно

Давор Сакач, директор на Telekom Srbija Ventures Fond: Половината стартапи во кои инвестиравме се засновани на развојот и имплементацијата на ВИ

Давор Сакач, директор на Telekom Srbija Ventures Fond: Половината стартапи во кои инвестиравме се засновани на развојот и имплементацијата на ВИ

ФАКТОР АНАЛИЗА: Најуспешни компании во Градот на Гемиџиите - фамилијарен бизнис направи топ-добивка од „амбалажа“ за храна

ФАКТОР АНАЛИЗА: Најуспешни компании во Градот на Гемиџиите - фамилијарен бизнис направи топ-добивка од „амбалажа“ за храна

Светски инвеститори со интерес за македонските стартапи

Светски инвеститори со интерес за македонските стартапи

ФАКТОР АНАЛИЗА: Скопските ИТ компании доминираат со направените добивки кај програмерите

ФАКТОР АНАЛИЗА: Скопските ИТ компании доминираат со направените добивки кај програмерите

ЕКОНОМСКИ НАПРЕДОК: За две децении 10-те „нови членки“ на EУ го удвоија својот БДП

ЕКОНОМСКИ НАПРЕДОК: За две децении 10-те „нови членки“ на EУ го удвоија својот БДП

„Ќе забават инвестициите на германските компании во Македонија“: бизнис климата ја оценуваат како добра, но недостига стручен кадар

„Ќе забават инвестициите на германските компании во Македонија“: бизнис климата ја оценуваат како добра, но недостига стручен кадар

ФАКТОР АНАЛИЗА: Најголеми компании по добивка во Струмица - Панче Заев и Г'на дебитанти

ФАКТОР АНАЛИЗА: Најголеми компании по добивка во Струмица - Панче Заев и Г'на дебитанти

ИЗМАЧУВАЧКО БАВНО ЗАКРЕПНУВАЊЕ: Европската комисија ја намали економската прогноза за Германија

ИЗМАЧУВАЧКО БАВНО ЗАКРЕПНУВАЊЕ: Европската комисија ја намали економската прогноза за Германија