Никој не можел да изгради 14 базени за 200 милиони денари за АМС
Објавено во: Економија 30 Декември, 2019
Агенцијата за млади и спорт за проценетата вредност од 200 милиони денари без ДДВ сакала да изгради 14 пливачки базени, по што тендерот бил поништен затоа што операторите можеќе да понудат најмалку три и пол пати повисока цена од таа што се нуди.
Ова го наведува Центарот за граѓански комуникации како типичен пример за поништена јавна набавка кога договорниот орган направил лоша проценка. Ова е наведено во објавениот извештај за првата половина од 2019.
„Добиени се 9 понуди, од кои 5 ги исполниле поставените стандарди за докажување на способноста на фирмите и се поканети на е-аукција. По спроведеното негативно наддавање, најниската цена изнесувала 688 милиони денари“, се вели во извештајот.
Сосема е вообичаено да се јавуваат разлики во однос на проценетата вредност на тендерите и добиените понуди, но секако не е нормално кога таа разлика ќе изнесува 1 : 3.44. Ваквата разлика секако говори дека договорниот орган направил исклучително лоша проценка.
„Во мониторираните тендери имаше и
други примери на поништување поради несоодветноста на понудите (биле
повисоки од проценетата вредност), но кај нив разликата не беше толку значајна
и ова отвора друго прашање – дали соодветно се применува членот 77 став 5 од
Законот за јавни набавки: Доколку во текот на постапката за јавна набавка,
најповолната понуда е со цена повисока од износот на средства утврдени со
одлуката за јавна набавка, договорниот орган може да ја измени одлуката и да
дообезбеди средства потребни за реализација на договорот, под услов врз основа
на спроведена анализа да утврди дека истото е економски поисплатливо од повторување на постапката и понудената цена да не го надминува вредносниот
праг за видот на постапката согласно со овој закон“, се додава во извештајот.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.