ПАД НА ТУРИСТИЧКИОТ СИМБОЛ НА ЕДНА БАЛКАНСКА ДРЖАВА - еве како станаа идеален град за избегнување
Објавено во: Економија 13 Август, 2024
Туристичката сезона е во полн ек, бројот на туристи во Будва е значително помал од лани, вели во изјава за Антена М претседателот на Црногорската туристичка асоцијација Жарко Радуловиќ, кој ја гледа лошата инфраструктура како една од главните причини за оваа состојба. Радуловиќ смета дека првата половина на август е крај на летната сезона.
Нема квалитетен одмор
„Факт е дека јуни, јули и август годинава, како што почна, имаа помалку гости, иако ќе има гужва во првата половина на август, но тоа е последниот бран на гости и толку. Кој беше лани во Будва, или воопшто на Будванската ривиера, сфати дека таму нема квалитетен одмор, затоа и лани реков дека ја поминуваме 2024 година“, рече Радуловиќ. Соговорникот на Антена М вели дека една од причините зошто Будва стана град што треба да се избегнува е неорганизираната градска инфраструктура.
Гостин што доаѓа во Будва има милион проблеми, почнувајќи од ѓубре, неизмиени улици, сигнализација, многу пешачки премини не се обоени или освежени за оваа година, а да не зборуваме за аеродромите, патот од аеродром до стан, од стан до аеродром, секој ден до плажи...“ вели Радуловиќ. Ваквата состојба, вели, влијае и на цените за сместување.
Дефинитивно мораме да ги намалиме нашите цени и тие ни ги зголемуваат нарачките. Цената не ја стигнуваме врз основа на станот. Можете да ги имате најдобрите станови на Медитеранот, но ако во таа улица до вашиот стан има четири контејнери, два, пет, не е важно, тие се полни со ѓубре и така стојат со денови, тоа дава лоша слика и ја намалува цената, општата цена“, посочува Радуловиќ.
Тој наведува дека капацитетот на хотелите е исполнет, но стравува дека тоа нема да биде случај следната сезона. „Зошто хотелското сместување функционира доста добро? Затоа што овие капацитети се договорени минатата година. Тие гости продолжуваат да доаѓаат. Сите други, кои се мобилни, кои резервираат онлајн, нема да дојдат. Можам да ви го кажам фактот дека од 2023 година, покрај инфлацијата, покрај сите несреќи што ни се случија, хотелското сместување, како што информираат од Монстат, поскапело за 3,1 отсто.
Годинава тоа што ни го приготвуваат, оваа јамка околу врат што си ја ставаат и себеси и нас, ни ја ставаат, е дека треба да ги покачиме цените барем за 15 отсто за следната година. Но, тие треба да бидат нула, а не да правиме профит, но потребно е да се санираат сите лоши последици што ќе ги предизвикаат овие мерки што сега следат за оваа година“, објаснува Радуловиќ.
На крајот, Радуловиќ истакна дека ваквата економска состојба не и' ветува добро на државата Црна Гора. Проблем е и нерамномерниот раст на понудата во приватниот сектор. Поточно, проблемот е пренаселеноста и немањето стратегија за ограничување на оваа пренаселеност.
Ѓорѓе Шќепановиќ, раководител на Секторот за туризам на Секретаријатот за економија на општина Будва, изјави дека црногорската туристичка метропола годинава бележи зголемување на сместувачките капацитети на странски државјани.
Инфлација на приватно сместување
Како што истакна, годинава има зголемување на сместувачките капацитети за странски државјани. „Регистрирани се голем број станови. Годинава имаме добар број регистрирани сместувачки капацитети во форма на апартмани или туристички апартмани. „Вкупниот број на одобренија за угостителска дејност во домаќинствата е околу 3.300 или околу 37.000 категоризирани легла“, посочи тој.
„Локалната туристичка инспекција на општина Будва и годинава е на терен. За физички и правни лица издале четири прекршочни наредби, односно глоби во износ од 4.600 евра. Затоа почнавме да се однесуваме порепресивно бидејќи сезоната е во полн ек, како и да ги казнуваме оние кои не работат како што треба“, заклучи тој.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.