15 Декември, 2025
0.0943

Платите се зголемуваат, ама работниците и натаму им бегаат

Објавено во: Економија 29 Октомври, 2025 20:10

Добивај вести на Viber

Минималната плата во Хрватска се вклопува во европскиот просек, но голем број сектори сè уште страдаат од ниска продуктивност и лоша евалуација на работата.

Владата ја усвои Уредбата за минимална плата за 2026 година, според која таа е утврдена на бруто износ од 1.050 евра, објавува N1.

Професорот и економски аналитичар Дамир Новотни наведува дека актерите во јавниот дискурс не ги разбираат основите на економското право.

„Во Германија, нашата минимална плата е ниска, но во Кина е значително повисока. Не можеме да зборуваме во категории на тесен поглед само на еден мал пазар како што е Хрватска. Мора да знаеме дека Хрватска е отворена земја и дека работниците доаѓаат од целиот свет за кои хрватската минимална плата е висока плата“, вели тој. 

Во Германија, коалициската влада дефинираше минимална плата по час, во бруто износ, од 12 евра и 68 центи, со тенденција таа да се зголеми на 13 евра и 50 центи во 2027 година. 

„Договорите за вработување се склучуваат значително повеќе. Во Хрватска постои неизвесност за тоа колку луѓе се опфатени со таа минимална плата. Според најновите податоци, тоа е 2,8 проценти од вкупниот број вработени. Во Германија, тоа е околу 3 проценти, а Хрватска има минимална бруто плата по час од 5,61 центи, Словенија 8,60, Германија е околу 6,7,8. Се вклопуваме во европскиот просек“, додаде тој.

Новотни нагласува дека е важно да се зборува за продуктивноста.

„Во повеќето сектори во Хрватска, продуктивноста е пониска од просекот во европските земји, и би сакале платите да бидат еднакви, но тоа не е можно“, додава Новотни.

Тој  кажа дека ниту владата ниту работодавачите не се во право кога станува збор за прашањето за минималната плата.

„Структурата на хрватската економија е проблем. Колку повеќе технологија, толку помалку работа. Технологиите ја заменуваат работата, но се создаваат и нови работни места од иднината. Економија како хрватската е целосно замрзната во минатото, водиме дискусии за враќање во минатото, политичките актери не зборуваат за иднината - како да се модернизира економијата, како да се охрабрат претприемачите да ги модернизираат своите технолошки процеси и како да инвестираат пари во нова технологија. Да се ​​отворат работни места кои се побавни и кои би биле подобро платени“, вели Новотни.

Додава дека капиталот е една од функциите на продуктивноста. Хрватските компании немаат доволно профитабилност за да направат голем скок во продуктивноста, пренесува Мојпосао.

foto freepik.com/senivpetro

Можеби ќе ве интересира

Мицкоски: Мерките на Владата даваат резултати, зголемени бројки на туристи и ноќевања во првите 10 месеци

Мицкоски: Мерките на Владата даваат резултати, зголемени бројки на туристи и ноќевања во првите 10 месеци

Меѓународниот аеродром Скопје станува апослутен лидер во регионот по раст и по број на нови понудени места

Меѓународниот аеродром Скопје станува апослутен лидер во регионот по раст и по број на нови понудени места

КЛУЧ НА ДРЖАВНАТА КАСА ИЛИ МИЦКОСКИ ПРОГЛАСИ КАПИТУЛАЦИЈА НА ЕКОНОМИЈАТА! Чупеска за затворањето на трезорот на 15 декември

КЛУЧ НА ДРЖАВНАТА КАСА ИЛИ МИЦКОСКИ ПРОГЛАСИ КАПИТУЛАЦИЈА НА ЕКОНОМИЈАТА! Чупеска за затворањето на трезорот на 15 декември

МИЦКОСКИ СМИРУВА: Буџетот е ликвиден

МИЦКОСКИ СМИРУВА: Буџетот е ликвиден

Кинеската економија во 2025 година и предвидувања за 2026 година

Кинеската економија во 2025 година и предвидувања за 2026 година

Тактики, а не паника, ја создаваат моменталната вредност на криптовалутите

Тактики, а не паника, ја создаваат моменталната вредност на криптовалутите

Страв од вештачка интелигенција: Младите луѓе се префрлаат во квалификувани занаети

Страв од вештачка интелигенција: Младите луѓе се префрлаат во квалификувани занаети

Кока-Кола добива нов извршен директор: Енрике Браун ќе ја преземе функцијата во март

Кока-Кола добива нов извршен директор: Енрике Браун ќе ја преземе функцијата во март

Индустријата и потрошувачите можат да здивнат: ЕУ се согласи да ја укине забраната за бензин и дизел автомобили до 2035 година

Индустријата и потрошувачите можат да здивнат: ЕУ се согласи да ја укине забраната за бензин и дизел автомобили до 2035 година