Добивај вести на Viber
Неколкудневната официјална посета на хрватскиот претседател Иво Јосиповиќ на Катар, најавена за следната недела е потврда за добрите односи меѓу Загреб и Доха, но за членовите на хрватската делегација главната цел на посетата е всушност развојот на економските односи со една од најбогатите земји во светот.
Јосиповиќ ќе биде во Катар од недела до среда, на чело на бројната хрватски делегација и ќе се сретне со својот домаќин, емирот Хамад бин Калифа ал-Тани, за даја отвори хрватската амбасада во главниот град Доха,но и да учествува на економски форум.
Хрватскиот претседател при посетата на Катар со себе води силен економски тим, предводен од страна на министерот за економија, Радимир Чачиќ кој со своите соработници ќе учествуваат на економскиот форум и ќе одржат серија билатерални средби со катарските колеги.
Делегацијата се состои од над 40 хрватски бизнисмени од компаниите како Кросо, Плинакро Подравка, Ѓуро Ѓаковиќ, ИГХ, Кончар и други.
Како што се дознава од Министерството за економија, Чачиќ ќе ги претстави на Форумот сите можности за инвестирање во Хрватска, како и мерките на Владата преземени за подобрување на инвестиционата клима и поддршка на инвеститорите, како што е новиот закон за поттикнување инвестициите.Придружба на Чачиќ ќе ми прават и неговиот советник за енергија Анте Рамљак и директорот на Агенцијата за инвестиции и конкурентност Дамир Новиниќ.
Основната цел и интереси на делегацијата се да ги претстават своите проекти во енергетскиот сектор, особено на изградбата на ЛНГ терминал, кој е во напредна фаза на подготовка и за кој Катар е навистина заинтересиран.
Во прилог на енергетски проекти ќе бидат претставени и хрватските проекти во туризмот и инфраструктурата, рече дека Министерството за економија.
Изградбата на терминалот ЛНГ е планирана во две фази: во првата фаза има капацитет од 4-6 милијарди кубни метри, а во завршна фаза на терминалот капацитетот ќе изнесува 16 милијарди кубни метри.
За овој проект во моментов во тек е издавање на градежна дозвола. Изградбата на ЛНГ терминал во Хрватска е важно во контекстот на ЕУ, бидејќи преку соработката и со поврзувањето со полскиот ЛНГ терминал ќе се воспостави коридорот север-југ односно Балтик-Јадран.
Инфраструктурни проекти, како што се новите пристаништа и аеродроми исто така ќе бидат претставени пред катарските бизнисмени како потенцијални инвестиции, чија вредност изнесува над 250 милиони евра.
Во туристичкиот сектор ќе бидат презентирани можностите за инвестирање во проектите како Купари, Крајбрежјето Пинета-Бриони, хотелот Ривиера и хотелите Маестрал.
Економски делегација ќе одржи серија билатерални средби со компаниите и ќе бидат презентирани и дискутирани други можни форми на соработка во областа на железничката инфраструктура, градежништвото и прехранбената индустрија.
Катар е една од најбогатите земји во светот, а економијата во земјата се базира на нафтата и природниот гас, чиј извоз дава повеќе од 70 отсто од БДП.
Катар ќе биде домаќин на Светското ракометно (2015.) и фудбалско (2022) првенство.
Со овие цели утврден е развоен буџет на земјата до 2020 година во кој 100 милијарди долари се предвидени за разни инфраструктурни проекти, кои треба да отворат можности за голем број на домашни и меѓународни компании во областа на градежништвото, логистиката, транспортот во следните неколку години.
Економија на Катар сега се обидува да ја намали својата зависност од нафта и да се прилагоди на времето кога нафтата повеќе нема да биде главен извор на приходи. Затоа се развива модерната висока технологија и општество кое ќе се темели на знаењето.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.