ТРГОВСКИТЕ СИНЏИРИ И СУПЕРМАРКЕТИ ВОВЕДУВААТ НОВО ПРИКАЖУВАЊЕ НА ЦЕНИТЕ - купувачите загрижени, но не се единствени
Објавено во: Економија 20 Октомври, 2024
Електронските етикети (ESL) стануваат секојдневие на полиците на многу супермаркети во странство, но со нивната популарност доаѓа и стравот од злоупотреба.
Додека лидерите во индустријата продолжуваат да ја бранат корисноста на цените на електронската полица, владините претставници и медиумите даваат предупредувања за тоа како технологијата може да стане штетна, пишува Fast Company.
Етикетата на електронската полица е дигитална верзија на ценовникот што се наоѓа во продавниците. За компаниите, овие етикети се корисни затоа што ја намалуваат потребата за рачно ажурирање на цените, можат да им помогнат да го следат залихите, а некои продавници исто така ги користат овие етикети за прикажување бар-кодови со корисни информации, како што се нутритивните вредности.
Меѓутоа, медиумите се загрижени дека супермаркетите би можеле да почнат да користат ESL за динамични цени, каде цените се приспособуваат врз основа на времето од денот, побарувачката или други фактори. Друга грижа е дека тие може да почнат да користат препознавање на лицето како дел од рекламирањето.
Клиентите не знаеле дека постои таква технологија
Американската конгресменка Рашида Тлаиб објави писмо на Платформа Х адресирано до Родни Мекмулен, извршен директор на компанијата Крогер. Во писмото, таа изрази загриженост за етикетите на електронските полици (ESL) на Крогер, како и за наводните планови на трговецот на мало да користи технологија за препознавање лице на дигитални дисплеи - и двете алатки, напиша таа, може да бидат „злоупотребени за профит“.
Тлиб не е првиот американски службеник кој изрази загриженост за технологијата ESL на Крогер. Уште во август, сенаторите Елизабет Ворен и Роберт Кејси му пишаа на Мекмулен, велејќи дека се „загрижени дали Крогер и Мајкрософт соодветно ги штитат податоците на потрошувачите“.
Двете писма предизвикаа загриженост - и прилично изненадување - кај корисниците на платформата X, од кои многумина признаа дека не знаеле дека таква технологија постои во продавниците, иако некои ја користат веќе пет години.
Сладоледот е поскап на топол ден
Првото прашање што го покренаа политичарите е дека продавниците би можеле да почнат да користат ESL за динамични или променливи цени. Тоа ја подразбира идејата дека, за да остварат поголем профит, продавниците би можеле да почнат да ги прилагодуваат цените врз основа на времето од денот, побарувачката или други фактори - како моделот на цени на Uber.
„На пример, продавниците би можеле да ја користат оваа технологија за да ја зголемат цената на мисирка во деновите пред Денот на благодарноста, или цената на сладоледот во топол ден, што би предизвикало неочекувано зголемување на цената со кое клиентите би се соочиле кога ќе стигнат до рафтот и сфатат дека не можат да си ги дозволат намирниците.“ што тие првично ги планирале“, напишале Ворен и Кејси во нивното писмо до Крогер.
Крогер и Волмарт велат дека нема да користат ESL за динамични цени, туку наместо тоа ќе ја користат технологијата за да им понудат на купувачите подлабоки попусти на артикли како артикли за финална продажба.
Здраво полици, бомбардирајте ме со реклами
Друга загриженост се однесува на употребата на алатки за препознавање лица кои, како што напиша Тлаиб во нејзиното писмо до Крогер, „имаат потенцијал да ја нарушат приватноста на клиентите и да воведат пристрасна дискриминација во цената“.
Главниот доказ за идејата дека Крогер планира да користи препознавање лице и „да користи податоци за клиентите за да изгради персонализирани профили на секој клиент“ е написот на Fast Company од 2019 година во кој се вели дека Крогер тестира нова технологија во една од своите продавници, наречена „Подобрен дисплеј за животна средина за намирници“ (EDGE).