WIZZ AIR ГИ ШИРИ КАПАЦИТЕТИТЕ ВО РЕГИОНОТ, НО СКОПЈЕ И БЕЛГРАД СЕ ГУБИТНИЦИ - еве кои се добитниците
Објавено во: Економија 20 Октомври, 2024
Во текот на претстојната зима, Wizz Air ќе изврши 9.946 летови во регионот.
Wizz Air ќе го зголеми капацитетот на повеќето пазари во поранешна Југославија во текот на претстојната зимска сезона 2024/25, и покрај тековните проблеми со флотата поради приземјување на авионите за инспекции на моторот на Pratt & Whitney.
Во текот на претстојната зима, која ќе трае од 27 октомври до 29 март 2025 година, Wizz Air ќе реализира 9.946 летови до и од пазарот на поранешна Југославија. Нискобуџетниот превозник ќе го намали своето работење за 7,3 отсто, а на продажба ќе има 1.922.568 седишта, што е намалување за 13,9 отсто во однос на минатата зима.
Помалку во Македонија и Србија
Ова намалување е главно резултат на работењето на Wizz Air на двата најголеми пазари на поранешна Југославија - Македонија и Србија. Растот на другите пазари е првенствено резултат на зголемената фреквенција на постоечките рути или употребата на авиони со поголем капацитет. Досега, авиокомпанијата најави само една нова рута од регионот оваа зима, помеѓу аеродромот Фиумичино во Рим и Сараево, со полетување на 29 октомври.
Визер оваа зима ќе има 171.108 седишта помалку на летовите од Скопје, што ќе го намали капацитетот за 20,1%, додека Охрид ќе забележи намалување од 16,7%, односно 11.826 седишта помалку.
Wizz Air ќе го намали вкупниот капацитет во Белград во текот на зимската сезона за 19,3 проценти, со што ќе се отстранат 146.112 седишта од пазарот, додека во Ниш ќе има 51.024 седишта помалку, што е намалување за 56,3 проценти во однос на зимата 2023 година/ 24. Во Љубљана, со една линија помалку од минатата зима, превозникот ќе има 38,6 отсто помал капацитет на словенечкиот пазар или 14.962 седишта помалку.
Од друга страна, Wizz Air ќе додаде најмногу места во Сараево. Со зголемување на летовите на постојната рута до Лутон, како и започнување на летови меѓу Рим и главниот град на Босна и Херцеговина, капацитетот ќе се зголеми за 242,5%, со дополнителни 52.120 седишта. На раст се враќа и Тузла, со дополнителни фреквенции на мрежата на превозници од тој град, што резултираше со зголемување на капацитетот за 18,4 отсто, односно дополнителни 14.334 седишта.
Во Подгорица ќе се додадат 13.088 места, што е зголемување за 16 проценти. Конечно, нискобуџетната авиокомпанија ќе забележи скромен раст во своите операции во Приштина, со дополнителни 4.022 седишта во споредба со минатата зимска сезона, односно зголемување од 1,7%.
Проверки на моторот
Во 2025 година, Wizz Air очекува 35 авиони да бидат приземјени за инспекции на моторот, што ќе овозможи враќање на растот, по речиси никакво зголемување на капацитетот оваа година, што е реткост за главниот евтин авиопревозник, кој обично се потпира на широк раст за одржување приходите и профитабилноста.
„Прат и Витни е циклус низ кој треба да поминеме. Веројатно го допревме дното и ситуацијата ќе се подобри. Ќе продолжи да се повлекува уште неколку години. Сакаме да го игнорираме овој проблем и да ги поставиме темелите во однос на персоналот и инфраструктурата за идниот раст. Она што го учиме од деловниот менаџмент е дека најважно е вашата способност да се прилагодите“, изјави минатата недела директорот на Wizz Air, Јожеф Варади, пренесува порталот Ex-Yu Aviation.
Од друга страна, порталот Zamaaero пренесува дека следното лето доаѓаат подобри денови за аеродромот во Бања Лука. „Визер најави зголемување во Бања Лука за следната година. Во летото 2024 година, компанијата леташе по два лета до Базел и Дортмунд, односно вкупно четири недели летови.
Сепак, следната година планира да го зголеми бројот на летови за 50% и да лета по три лета неделно на двете линии. Јасно, остануваат уште пет ипол месеци до летниот распоред на летање и се може да се промени, па дури и да се вратат некои линии до Бања Лука“, вели нивниот аналитичар.
Пословни.хр