11 Април, 2025
0.0604

ВРАЌАЊЕ НА КОРЕНИТЕ: Порше сака да прави тенкови

Објавено во: Економија 07 Април, 2025 15:18

Добивај вести на Viber

Компанијата „Порше“ во изминатата година претрпе големи загуби, кои беа проценети на 20 милијарди долари.

Затоа челниците на познатата марка сега, а во согласност со зголемената побарувачка за оружје во светот, излезот од насобраните проблеми го гледаат во сврт кон воената индустрија - поточно, како што пренесуваат медиумите, во производството на беспилотни летала, тенкови и воена технологија.

Притисокот на кинеската конкуренција, која по квалитет и цена многу успешно се натпреварува со европските производители, особено со брендовите на луксузни автомобили, затоа го принуди Порше да размислува за, така да се каже, враќање на своите корени.

Донекаде е познато, но често се заборава, дека Порше многу интензивно се занимавал со воената индустрија, особено за време на Втората светска војна. Во тоа време, Фердинанд Порше (3 септември 1875 – 30 јануари 1951 година), основачот на компанијата, тесно соработувал со нацистичкиот режим и Адолф Хитлер. Особено кога станува збор за тешка воена опрема.

Исто така, треба да се забележи дека Порше првенствено учествуваше како инженер во развојот на тенкови и други воени возила, но не произведува самостојно тенкови во големи количини. Сепак, неговото учество беше клучно во многу сегменти на нацистичката воена машина. На пример, тој работеше и на развојот на „Panzer VIII Maus“, најголемиот и најтешкиот тенк некогаш направен. Додуша, тој беше развиен кон самиот крај на војната и не влезе во масовно производство, а беа направени само два прототипа.

Подолу е листа на проекти на кои Фердинанд Порше работел во тесна соработка со Хитлер.

Модели и проекти:

1. VK 30.01(P) – Прототип на среден резервоар

– Во почетокот на 1941 година, Порше го разви овој модел за натпревар за нов германски среден тенк.

– Изгуби поради дизајнот на Хеншел, кој подоцна стана Panzerkampfwagen VI Tiger I.

2. Panzerkampfwagen VI Tiger (P) – „Тигар (P)“ или „Porsche Tiger“

– Порше разви своја верзија на резервоарот Тигар во 1942 година.

- Направени се околу 90 шасии, но резервоарот не беше сигурен, особено поради комплицираниот електропреносен систем.

– Наместо да се користи како борбен тенк, шасијата беше претворена и користена за други проекти (види следно).

3. Фердинанд / Слон – Разурнувач на тежок тенк

– Врз основа на шасијата на резервоарот Tiger (P).

– Фердинанд (подоцна преименуван во Elefant) бил тежок уништувач на тенкови, познат по својата исклучително силна огнена моќ и оклоп.

– Првпат користен во битката кај Курск (1943).

– Произведени се околу 90 парчиња.

4. Маус – Супер тежок тенк

– Порше работеше и на развојот на Panzer VIII Maus, најголемиот и најтешкиот тенк некогаш изграден.

– Резервоарот тежеше над 180 тони.

– Развиен во 1944–1945 година, но никогаш не влезе во сериско производство.

– Направени се само 2 прототипа.

Бизпортал.рс

Можеби ќе ве интересира

ЌЕ ПЛАТАТ СУМА ОД 1,25 МИЛИЈАРДИ ЕВРА, АМА ОВА ИМ Е СО ПОПУСТ - групирања во модната индустрија: „Прада“ го купува „Версаче“

ЌЕ ПЛАТАТ СУМА ОД 1,25 МИЛИЈАРДИ ЕВРА, АМА ОВА ИМ Е СО ПОПУСТ - групирања во модната индустрија: „Прада“ го купува „Версаче“

НА МАКЕДОНИЈА САМО И НЕДОСТАСУВА ЗАБРЗУВАЊЕ НА ЕКОНОМСКИОТ РАСТ: Професорот Бишев во Бизнис муабети на Фактор

НА МАКЕДОНИЈА САМО И НЕДОСТАСУВА ЗАБРЗУВАЊЕ НА ЕКОНОМСКИОТ РАСТ: Професорот Бишев во Бизнис муабети на Фактор

Динамична соработка меѓу Македонија и Европската комисија: Средба на министерката Божиновска со Валентина Суперти

Динамична соработка меѓу Македонија и Европската комисија: Средба на министерката Божиновска со Валентина Суперти

МЕРКАТА ЗА ОГРАНИЧУВАЊЕ НА БРУТО ПРОФИТНИТЕ МАРЖИ ЗА ПРАЗНИЦИТЕ ДАВА РЕЗУЛТАТИ: Има дефлација од 1,3 проценти

МЕРКАТА ЗА ОГРАНИЧУВАЊЕ НА БРУТО ПРОФИТНИТЕ МАРЖИ ЗА ПРАЗНИЦИТЕ ДАВА РЕЗУЛТАТИ: Има дефлација од 1,3 проценти

ПАЃААТ ЦЕНИТЕ НА ГОРИВАТА: Регулаторна ги соопшти новите цени

ПАЃААТ ЦЕНИТЕ НА ГОРИВАТА: Регулаторна ги соопшти новите цени

Битолски „Пелистер“ се враќа во рудниците на РЕК Битола, по долго време го доби првиот тендер

Битолски „Пелистер“ се враќа во рудниците на РЕК Битола, по долго време го доби првиот тендер

Новата германска влада ќе го преполови бројот на имигранти од земјите од Западен Балкан

Новата германска влада ќе го преполови бројот на имигранти од земјите од Западен Балкан

СКАЈТРАКС ГО СМЕСТИ МАКЕДОНСКИОТ АЕРОДРОМ МЕЃУ ПРВИТЕ ДЕСЕТ: Пред нашиот се аеродромите во Будимпешта, Софија, Белград....

СКАЈТРАКС ГО СМЕСТИ МАКЕДОНСКИОТ АЕРОДРОМ МЕЃУ ПРВИТЕ ДЕСЕТ: Пред нашиот се аеродромите во Будимпешта, Софија, Белград....

КИНА НЕ ЗАПИРА: Зголемени царините за САД на 125 проценти

КИНА НЕ ЗАПИРА: Зголемени царините за САД на 125 проценти