Бугарските железници: Македонските власти да не се откажуваат од Коридор 8, Мицкоски манипулира
Објавено во: Балкан 08 Август, 2024
Бугарската страна ги повикува македонските власти, како што велат, да не манипулираат и да не го откажуваат железничкиот проект Коридор 8, бидејќи според нив, Бугарија работи на делницата.
Националното претпријатие за железничка инфраструктура, кое е директно одговорно за проектот, до бугарски БГНЕС испратило целосен извештај со финансиски информации за изградба на целата инфраструктура долж Коридорот 8 до македонската граница.
„Изјавите на македонскиот премиер Христијан Мицкоски, неговиот вицепремиер и министер за транспорт Александар Николоски и други одговорни фактори во Република Северна Македонија за Коридорот 8 се целосна лага и манипулација“.
Од претпријатието велат дека се изработуваат идејни решенија за делницата од станицата Гуешево до влезот во тунелот „Деве Баир“. Се планира на крајот на годината да се подготви Технички проект по обем и содржина, согласно техничките барања на договорниот орган. Инвестициите потребни за реализација на проектните случувања за делницата Софија-Перник-Радомир до Ѓуешево (влезот во тунелот „Деве Баир“) се со индикативна вредност од 2,250 милијарди лева.
„Изградбата на транспортната инфраструктура долж Коридорот 8 што ја поврзува Бугарија со Република Македонија и Албанија е исклучително важна за нашата земја. Софија во повеќе наврати го поставуваше прашањето за неговата изградба на највисоко ниво и лобира за обезбедување европски фондови. НКЖИ активно работи на сите железнички линии кои се дел од коридорот и секој проект е во различна фаза на реализација“, велат за БГНЕС од железничката компанија.
Во последните месец и половина бевме сведоци на невиден напад на властите во Република Македонија против Коридорот 8. Тонот за уште еден суштински антибугарски напад го постави премиерот Мицкоски, а постепено разни политичари од нашиот југозапад. и се придружил соседот.
Иако финансирањето на источниот дел од Коридорот 8, кој треба да го поврзе Скопје со бугарската граница, е обезбедено од ЕУ и заеми од ЕБОР и ЕИБ, македонските власти прават се што е можно не само да го одложат проектот, но и да се пренасочат средства за развој на транспортното поврзување со Белград.
За да биде целосно апсурдно, дојде дури и до изјава како онаа на министерот за транспорт Николски, кој ја обвини Бугарија дека не сака да ја заврши железничката пруга“, реагираат од друштвотот.
Од таму велат дека развојните активности се завршени, а Техничкиот проект и деталниот распоред од првата фаза биле пред одобрение од Министерството за регионален развој и јавни работи. Во однос на вториот дел од делницата, која ја опфаќа делницата од Радомир-Ѓуешево до границата со РСМ, одобрени се идејните проекти за Радомир-Ѓуешево и Гуешево-граница со железничката пруга РСМ.
„При изработката на двете секции беа извршени теренски археолошки истражувања и изработена е теренска документација“, прецизираат од НКЖИ.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.