Добивај вести на Viber
Во Германија секогаш се прераскажува приказната за правилата кои ги наметна еден британски закон од 1887 година, според кој сета стока увезена во оваа земја морала да има ознака од земјата на потекло. Тако стоката од Германија ја добила англиската ознака “Made in Germany“-произведено во Германија што требало да означува послаб квалитет.
Меѓутоа тие три зборови со време се претвориле во заштитен знак, наговестувајки производи со врвен квалитет. Со други зборови она на што некогаш инсистирала Британија, сакаји да ги заштити своите производи со време и се претворило во бумеранг.
Од тие три зборови Германија и сега профитира. Според истражувањта на јавното мислење околу 70 одсто од потрошувачите во земјата свесно купуваат производи со таа ознака. Повеќето од нив се подготвени дури и да платат повеќе за германските производи. И во другите делови од светот германската стока е многу ценета, посебно во Јужна Азија,Русија и во Латинска Америка.
Германското стопанство од оваа ознака на годишно ниво профитира дополнителни 100 милијарди евра. Но, бидејќи тоа го користи не само познатиот германски производител, но, исто така, и оние кои ветуваат дека квалитет, но на крајот ветувањата не се исполнети.
Затоа, ЕК се обидува да издејствува единствени правила за ознаките на земјата на потекло на стоки во домашна потрошувачка. Ако тоа конечно се случи, натписот "Произведено во ..." во иднина ќе биде повеќе фокусиран на царинските прописи. Спротивно на тоа, "Произведено во ..." ќе мора да ги земе предвид земјата каде што доброто се склопува, а не само на земјата од која е дојдена идејата и технологија.
Но тоа не изгледа доволно убедливо за германската економија. Економската, индустриската и трговската, жестоко се противат на овој концепт. Се наметнува уште поголема бирократија на трошоците, особено укинување на нивните омилени етикети.
Прашањето е: што ќе се случи ако германските производи ја немаат етикета "Made in Germany"? Дали тоа автоматски значи дека Фолксваген "поло", кој склопува во Шпанија, ќе биде помалку атрактивен за потрошувачите? Веројатно не.
Во повеќето случаи, каде некој производ ќе биде донесен до крајот не игра клучна улога во неговиот квалитет. Сепак, болно прашање е за германските производители првенствено во автомобилската индустрија. За Мерцедес, Фолксваген и БМВ кои своите автомобили ги склопуваат-во други континенти, и уживаат во добра репутација, сето тоа се должи на фактот дека тоа е германски бренд. Сепак, колкав е степенот до кој успешно и широко докажани компании ја бараат етикета "Made in Germany"?
Автомобилската индустрија е само еден од многуте примери. Во глобализираниот свет, во кој германските инженери може да дизајнираат патент кои ќе се склопува во Источна Европа, а утре ќе се продаваат во Азија или Америка, етикетата Произведено во Германија веќе не игра голема улога, а и зошто би? Производителот или брендот е гаранција за квалитет, далеку поголема од фабриката за производство во кој автомобилот или мотор на крајот се склопени.
* Македонска берза и оваа година во соработка со Фактор доделува повеќе награди во различни категории за „Акција на годината“ при тргувањето со хартии од вредност.
Еден од критериумите за доделување на признанијата ќе биде и мислењето на јавноста. Гласањето ќе се одвива до 12 декември, а предвиден термин за доделувањето на самите награди е 23 декември.
Од таму, може да гласате за едно од следните котирани друштва: