Директорот на Боинг им се извини на загинатите во Етиопија и Индонезија и ја призна грешката на софтверот
Објавено во: Свет 05 Април, 2019
Претпоставувајќи дека софтверот на авиони 737MAX е одговорен за двата најголеми авионски несреќи, извршниот директор на Boeing, Денис Миленбург, вчера им се извини на семејствата на загинатите во Индонезија и Етиопија. Првичните наоди за несреќата на етиопскиот авион објавени вчера покажуваат дека пилотите ги следеле соодветните процедури, но контролата на авионот била невозможна за командување..
Летот ET302 се урна неколку минути по полетувањето од Адис Абеба, предизвикувајќи смрт на 157 патници. Несреќата беше втората во која авионот "Боинг 737 Макс" беше вклучен во последните пет месеци. Во октомври, Lion Air JT 610 се урна на брегот на Индонезија, предизвикувајќи 189 патници да загинат веднаш. По несреќата на етиопските авиони, целата флота на Boeing 737 Max беше приземјена.
"Со објавувањето на прелиминарните наоди, станува очигледно дека двата лета погрешно го активирале Системот за зголемување на карактеристиките на маневрирање (MCAS), добивајќи неточни информации за аголот на летот", рече Миелеберг. "Ние во" Боинг " жалиме за животите што биеа изгубени во неодамнешните несреќи и се фокусираме на безбедноста за да спречиме такви трагедии да се случат повторно".
MCAS софтверот беше додаден на авионите на MAX серијата за да се спречи губењето на поддршката од авионот. Софтверот стапува во употреба кога сензорите на носот на авионот покажуваат дека авионот се крева со агол кој може да предизвика губење на поддршката. Резултатотод тоа е носот на авионот автоматски да се исправува.
Конечниот резултат ќе биде објавен за една година, но компанијата веројатно е свесна заради својот имиџ дека не треба да одолговлрекува и да ги крие причините во јавноста. Првичниот наод покажува дека Боинг мора повторно да ги провери автоматизираните системи на авионот и дека властите мора да потврдат дека проблемот е решен пред повторно да дозволи да лета Boeing 737 Max флотата.
Прелиминарните испитувања за двете авионски несреќи укажуваат на лошата операција на конструктивниот елемент на Boeing 737 Max кој предизвика вертикален пад на авионот. Тужба против Боинг веќе е поднесена и ќе биде проследена со други.