ГО ИЗОДЕ ПАТОТ ОД ЏУНГЛАТА ДО ВРВОТ НА БИЗНИСОТ: Кој е извршниот директор на TikTok
Објавено во: Свет 10 Април, 2024
Деловната елита знае и кој е Сингапурецот Шоу Жи Чу (41). Тој не беше интересен за медиумите и пошироката јавност до средината на минатата година кога пред ТикТок одговараше на прашања од Комисијата за енергија и трговија на Претставничкиот дом на САД. Тој беше испрашуван неколку часа и се соочи со пратениците во обид да ја смири загриженоста во Америка дека кинескиот ТикТок собира и користи податоци за Американците. Истовремено, треба да се напомене дека социјалната мрежа TikTok ја користат околу 150 милиони Американци (од вкупно 340 милиони според официјалните податоци).
Крајната намера е да се забрани TikTok на американско тло, за што допрва треба да се одлучи. Поднесен е предлог-закон за компании контролирани од „неамерикански“ компании и доколку биде усвоен, од Bytdance, сопственикот на платформата TikTok, ќе се бара да ја продаде платформата во рок од шест месеци или да му биде забрането да нуди американски апликации.
Оттука, сите рефлектори сега се вклучени и фокусирани на мистериозниот, но сепак интригантен извршен директор, Шоу Жи Чу.
На какви патишта тргна Шоу Жи Чу?
Популарноста што Чу ја стекна со појавувањето пред високи американски власти благодарение на американските стравови за наводните врски меѓу платформата TikTok и Пекинг, како и приватноста на податоците за американските граѓани, беше неизбежна. Од неколкуте интервјуа на кои Чу се согласи откако стана медиумска жешка, сè уште се знае доста за овој исклучителен сингапурски економист. Малку се знае за начинот на кој работи и води тимови, па дури и колку навистина е моќен во компанијата.
Основачот на ByteDance, Шанг Јиминг ги држи уздите во компанијата, може да се заклучи од медиумските написи, но и од изјавите на соработниците на двајцата шефови. Но, новата американска криза во врска со опстанокот на TikTok во Америка сега јавно го носи извршниот директор Чу на преден план. Врските на TikTok со кинеската влада се под интензивен лупа. Еве како позадината на Чу дојде во фокус:
„Јас сум Сингапурец со седиште во Сингапур“, постојано нагласува Шоу Жи Чоу.
Тој е роден и израснат во Сингапур. Студирал во елитно училиште со силно кинеско наследство. Таткото работи градежништво, а мајката била книговодителка. Течно зборува англиски и мандарински. За време на воената служба, тој беше офицер во вооружените сили на Сингапур, престижна позиција. За сингапурските медиуми тој го спомена и драгоценото искуство од две и пол години воена обука во џунглите на Борнео.
Директор на TikTok од џунгла до бизнис
По Сингапур и завршувањето на колеџот, Шоу Жи Чу одлучи да се пресели во Лондон каде што се стекна со диплома по економија на Универзитетскиот колеџ во Лондон. Следната станица беше Харвард и бизнис школата, каде што ја заврши МБА програмата. Веројатно беше пресудно за неговата кариера тоа што се согласи да стажира во Фејсбук додека се уште беше стартап.
Чу помина пет години во инвестициската фирма DST, каде го водеше тимот кој стана ран инвеститор во ByteDance во 2013 година. Тој исто така работеше како инвестициски банкар во Goldman Sachs две години.
Потоа одигра многу важна улога за кинескиот гигант Xiaomi, каде што беше главен финансиски директор и претседател на меѓународниот бизнис. Тој беше на чело на целиот процес на транзиција во јавно претпријатие во 2018 година.
Тој се пресели во ByteDance во март 2021 година, станувајќи првиот човек на позицијата главен финансиски директор.
Само два месеци подоцна, тој ја презеде функцијата извршен директор на TikTok, по ненадејната оставка на неговиот претходник Кевин Мајер поради обидот на администрацијата на Трамп да ја принуди продажбата на американските средства на TikTok. Тогаш во тимот го чекаа само 30 соработници.
Предизвиците со кои тој добро се справува
Шоу Жи Чу сега се соочува со еден од најголемите предизвици во неговата кариера каде ги покажува сите свои преговарачки, економски и лидерски вештини на дело, како што пренесуваат медиумите. Веќе е јасно дека шармот на г-дин Чу е неодолив за сите страни во оваа кризна ситуација за TikTok и односите на Кина со Америка. Во последните неколку месеци сите медиуми и соговорници ги истакнаа настапите на Чу кои покрај неговиот неодолив шарм се и крајно тактизирани.
Тој го постави својот профил на TikTok @shou.time во февруари минатата година за да го сподели својот секојдневен живот со другите, што е речиси една година откако го презеде управувањето со платформата. Скоро 18.000 следбеници на г-дин Чу оттогаш го виделе како присуствува на натпреварите во Супербол и НБА, се среќава со познати личности како Бил Мареј и се обидува да танцува со пејачката Сиара. Во моментов, сметката на Шоу Жи Чу ја следат близу четири милиони профили.
Тој преку TikTok почна да открива детали од приватниот живот. Во интервјуата изјави дека е љубител на голф, дека го обожава Кевин Харт. Тој дури и беше интервјуиран од редакцијата на Вог, каде што откри дека има три деца и е оженет со Вивијан Као, извршен директор на инвестициска фирма. Тие се запознале на Харвард. Тој призна дека не им дозволува на своите деца да користат TikTok бидејќи се премногу мали.
Мајсторство на директорот на TikTok
Во последните денови, Шоу Жичу ги посетува главните американски медиуми, повторувајќи дека ТикТок не претставува закана за американските интереси. CBS ги објави зборовите на извршниот директор на TikTok:
„Денес податоците на американскиот TikTok се стандардно зачувани на серверите на Oracle“, рече тој. „Само проверениот персонал кој работи во новата компанија, наречена TikTok U.S. Безбедноста на податоците може да го контролира пристапот до овие податоци“.
Тој, исто така, рече дека TikTok планира да испрати податоци за корисници од САД до независен американски одбор за преглед и додаде:
„Заклучокот е ова: американските податоци се чуваат на американско тло, од американска компанија, под надзор на американски персонал.
Тој, исто така, директно ги повика американските корисници на апликацијата за помош. Во видеото објавено на официјалната сметка на TikTok, тој побара од нив да му откријат што би сакале да им кажат на пратениците.
Во видеото кое собра повеќе од половина милион лајкови, Чу рече:
„Ова доаѓа во клучен момент за нас. Ова може да го одземе TikTok од 150-те милиони од вас кои го користат“.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.