Како „Макстил“ ја „топи“ кризата?
Објавено во: Економија 06 Мај, 2021
Добивката на „Макстил“ во првите три месеци годинава порасна за 20 пати во споредба истиот период лани. За три месеци профитот изнесува 1,2 милиони евра и ќе беше и значајно повисок доколку друштвото не мораше да издвои над 335.000 евра за камати и курсни разлики
Македонската челичарница „Макстил“ има одлично тромесечје, покажуваат официјалните финансиски резултати за периодот јануари – март годинава објавени на СЕИ – НЕТ сервисот на Македонската берза.
За 90 дена компанијата го зголемила извозот за 19 отсто до износ од 19,8 милиони евра, а вкупната продажба за овој период изнесува 21,6 милиони евра. Вкупните приходи од продажба на „Макстил“ се зголемени за 4 отсто во споредба со истиот период лани. На домашниот пазар друштвото продало стоки вредни 1,84 милиони евра.
На другата страна од билансот – вкупните оперативни трошоци изнесуваат 20,6 милиони евра и во однос на истиот период лани се поголеми за 29 отсто. Најголема трошковна ставка се трошоците за суровини и други материјали кои изнесуваат 14,1 милиони евра и во споредба со првите три месеци лани се зголемени за 39 отсто. За вработените „Макстил“ за овој перод платил 3,1 милиони евра што е за 8 отсто повеќе од лани.
Оперативната добивка на друштвото изнесува 1,6 милиони евра и е за четири пати поголема од истиот период лани.
Од достапните податоци се гледа дека финансиските расходи на друштвото и понатаму остануваат голем предизвик за справување особено затоа што нивното намалување може позитивно да влијае врз добивката на компанијата. За три месеци друштвото платило 330.500 евра за камати и курсни разлики и тоа е солидно висок износ иако има намаување за 6 отсто во однос на истиот период лани.
Нето добивката на компанијата за три месеци изнесува 1,2 милиони евра и тоа е за 20 пати подобар резултат од истиот период лани.
Р.Ф.* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.