ЌЕ ОДЗЕМААТ ДУРИ И АВТОМОБИЛИ - Србите воведуват големи промени во сообраќајните правила, еве што може да ги очекува возачите
Објавено во: Балкан 29 Август, 2023
На српските патишта доколку се донесе новиот Закон за сообраќај ќе важат нови правила според кои арогантни и несовесни возачи може да ги загубат своите автомобили, полицаец да ве снима, а не треба да се чудите ако видите млад возач од 18 години зад воланот на некој камион. Предлог-измената на Законот за безбедност во сообраќајот носи вести и за електричните скутери, а утврдени се и точните правила според кои тие ќе можат да се користат.
Нацртот на новиот закон влезе во собраниска процедура и доколку биде усвоен во целост ќе донесе многу промени на српските патишта каде годишно гинат околу 600 луѓе и таа бројка со години не се смирува. За да биде ситуацијата уште полоша, најголем дел од жртвите се млади и работоспособни луѓе. Исто така, недостигаат професионални возачи, бидејќи многу српски возачи најдоа работа во земјите од Европската унија и ја напуштија Србија. Се појави нов тип на возила - електрични скутери и велосипеди, чие возење до сега не беше регулирано со закон. Сето ова го поттикна законодавецот да реагира и да го прилагоди законот на новонастанатите околности.
Конфискација на автомобил
Промената што најмногу ќе ги погоди возачите, особено арогантните склони кон прекршоци, е можноста полицијата прво привремено да го одземе возилото, а потоа и трајно по правосилна пресуда. Според мислењето на повеќето експерти, тоа е добра мерка со која треба да се постигнат добри резултати и во репресија и во превенција, што треба да биде цел на секој закон. Исто така, има премногу насилници во добри автомобили на патиштата, а ниту една сума на казни нема да ги спречи да продолжат со дивеењето. Сега, доколку во рок од 2 години бидат фатени по трет пат дека сториле еден од 18-те „смртони гревови на возачите“, полицијата има право прво привремено да им го одземе возилото до правосилноста на пресудата, а ако пресудата е виновна, возилото останува во трајна сопственост на државата.
Станува збор за прекршоци како што се возење под дејство на алкохол со над 1,2 промили, одбивање алкотест или тест за дрога, брзо возење над 80 км/ч надвор од населено место, пребрзо возење над 70 км/ч во населба, пребрзо возење за повеќе од 60 km/h во училишна зона или зона каде што ограничувањето е 30 километри на час, забрзување за повеќе од 50 km/h во зона со бавен сообраќај.
Исто така, сериозни прекршоци вклучуваат превоз на дете помало од 12 години на место кое не е наменето за седење, поминување на најмалку две црвени семафори на семафор со интервал помал од 10 минути, престигнување колона возила преку континуирана (цврста) линија, возење без една категорија на возење, возење додека е забрането да се вози возило.
Професионални возачи
Поради недостиг на возачи, намалена е старосната граница за добивање дозвола за категориите Ц и Г, односно камиони и автобуси. Тоа беше принудено со заминувањето на голем број возачи на работа во странство, но и со усогласувањето на прописите со повеќето земји од Европската унија. Според новите прописи, зад волан на камион можете да седнете на 18 години, а на 21 година да возите автобус. Она што е ограничувачки фактор е високата цена на обуката и полагањето за тие категории.
Лесни електрични возила
За прв пат, законот го призна и она што многу возачи на автомобили го препознаваат како големо искушение - лесните електрични возила. Со новиот закон брзината им е ограничена, старосната граница за возење е одредена на 14 години, а предвидено е возачите да имаат заштитна опрема. Најголем дел од работите што важат за велосипедистите ќе важат и за возачите на електрични скутери, па тие треба да возат по велосипедски патеки каде што има велосипедски патеки и на пат каде што нема велосипедски патеки. Забрането е и возење на повеќе лица.
Како што се зголемува бројот на електрични скутери на улиците, така се зголемува и бројот на сообраќајни несреќи во кои има повредени и загинати. Затоа беше потребно со закон да се регулира возењето на електричните скутери, но не е јасно како сообраќајната полиција ќе ги запира, контролира и казнува возачите на скутери. Меѓу прописите кои се копирани од велосипедистите до возачите на скутери е дека не смеат да возат по тротоарите и пешачките зони.
Камери на униформи
Возачите да не се чудат ако од 1 септември на улица им пријде сообраќаен службеник со камера. Станува збор за уреди кои ќе бидат поставени на видно место, на градите на полицаец, закачени на магнет или закачени за џеб од препознатлива сина униформа. Полициските службеници ќе бидат должни да го користат при вршење на работните задачи и промена на овластувањата.
Од полицијата наведуваат дека целта на користењето на овој систем е документирање на работата на полициските службеници во врска со вршењето на службените дејствија, контрола на работата на полициските службеници и утврдување на валидноста на поплаките на граѓаните, потоа спречување на појава на злоупотреба и корупција. и подобрување на анализата и обуката, како и подобрување на работата на полицијата.
Полицајците кои ќе ги носат овие уреди на униформите ќе бидат должни да го известат граѓанинот дека нивниот третман се снима тонски и визуелно. Планирано е камерите да бидат постојано вклучени, а снимањето ќе започне дури кога полицаецот двапати ќе кликне на копчето во средината. После тоа, тој започнува да го зачувува видеото кое понатаму се снима, а исто така ќе се зачува две минути пред да се притисне копчето. Снимањето ќе продолжи се додека полицаецот не го запре.
Од МВР информираат дека од 1 септември возачите со овие уреди ќе можат да го пресретнуваат сообраќајот на автопатската делница на територијата на Белград, а ќе ги користат и т.н.
Нова.рс* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.