29 Септември, 2024
0.0237

Кој ја доби бизнис битката на светското во фудбал Adidas или Nike?

Објавено во: Анализа 15 Јули, 2014

Добивај вести на Viber

На зелениот терен Германија ja победи САД. Најмоќната, од економска гледна точка, земја во Европа всушност ги победи сите. Но во една од другите големи битки на Светското првенство во фудбал - спонзорството, ситуацијата не изгледа токму така. Спонзорирајки десет тима, американскиот производител Nike испорача опрема на повеќе тимови отколку вечниот конкурент Adidas, кој оваа година се задоволи со девет национални остатоци. Освен дека стана познато како можеби највозбудливото првенство во историјата, овогодинешниот Мундијалот ја искачи за прв пат во историјата американската компанија над германскиот гигант. Меѓу другите компании кои снабдуваат опрема на 32-те репрезентации беа јапонската Mizuno, Еквадор Marathon Sports и шпанската Joma. Според податоци на Forbes двете суперсили контролираат 70 отсто од фудбалскиот пазар. Секоја од двете компании имаше по пет претставника кои ја достигнаа елиминационата фаза на турнирот, иако тимовите со Adidas постигнаа повеќе победи. При полуфиналето имаше целосна еднаквост - со Nike беа Бразил и Холандија, додека со Adidas - финалистите Аргентина и Германија. Во овој ред на мисли трката Бразил 2014 може спокојно да биде прогласена и за Adidas 2014. Покрај позитивната за германската компанија статистика, според која 79 од головите на првенството беа означени од играчи со лого од копачките Adidas (наспроти 76 гола за Nike), 53 отсто од фудбалерите избраа да ги облечат предлозите на Nike. Играчот со најмногу голови - колумбиецот Хамес Родригез, сепак го одбра германскиот производител. Гетце го изненади Адидас Истовремено, во сенката на четвртата светска титула за Германија остана непријатното изненадување што го направи за Adidas авторот на победоносниот гол во финалето - Maрио Гетце. Неочекувано за многумина, 22-годишниот фудбалер на Баерн (Минхен) ги избра копачките од брендот Nike, иако германскиот тим традиционално е облекувањето од гигантот од баварскиот град Херцогенаурах. Ова сепак не е прв пат, во кој младиот Германец ја занемарува германската фирма. За време на прес-конференцијата во јули 2013 година, на која беше претставен како ново засилување на баварците, Гетце носеше кошула Nike. "Сликите од пресконференцијата со Марио Гетце не изненадија непријатно", рече тогаш портпаролот на Adidas Оливер Брјуген. "Според овие договори, тоа не е прифатливо, бидејќи е официјален настан на Баерн (Минхен), кој е партнер на Adidas", додаде тој. Засега нема реакција од страна на Adidas за изборот на копачките за Мундијалот од страна на Гетце. Слични вести сепак едвај треба да изненадуваат некого, бидејќи две од ѕвездите завршија на третото место со тимот на Холандија - Ариен Робен и Робин ван Перси, имаат индивидуални договори со Adidas, иако нивната земја се натпреварува со тим на главниот конкурент. Голманот на Мексико Гилермо Очоа пак носеше дрес на Мексико, како и копачките и ракавици на Nike. Дали доминицијата на стапна на Светското првенство за прв пат во 1982 година? До каде ќе стигнат претензиите на Американците во спортот број еден во светот, кој продолжува да не се слави со особена популарност преку океанот? Изгледа дека плановите на американската компанија се навистина долгорочни. Со седиште во Вашингтон, Орегон, производителот неодамна претстави апликација за паметните телефони, преку која се надева дека ќе ја продолжи изградбата на интерес кон фудбалот во најголемата економија во светот. Развојот овозможува остварување на комуникацијата со луѓе кои имаат желба да ја поиграат најпопуларната игра во светот. Без значење сепак колку средства и напори влага, за Nike ќе е особено тешко да се дојде до официјален договор со ФИФА. Adidas го продолжи договорот со светската фудбалска федерација, а германското друштво ќе продолжи да ја дизајнира и произведува официјалната топка на Мундијалот барем до 2030 година. К.К.