29 Јуни, 2024
0.0318

МАКЕДОНИЈА И ГЕОСТРАТЕГИЈА: Коридор 10 го изгубивме заради Србија, за осумката сами ќе си бидеме виновни?

Објавено во: Анализа, Балкан 21 Септември, 2014

Добивај вести на Viber

Коридорот 10 почна да губи од своето значење кај европските власти заради одолковлекувањето на Србија, но и Македонија доследно не ја заврши својата работа, ова за „Фактор“ го изјави универзитетскиот професор Вулнет Палоши, експерт по патна инфраструктура. Коридорите се значајни и за енергетиката, област каде во изминатиов период се одвива жестока дебата.    Веста дека Европа се откажува од Коридорот 10, за порфесорот Палоши значи дека на површина излегува Коридорот 4. Коридорот 10 почна да губи од своетот значење бидејќи Србија ги одолговлекуваше работите во својот дел, доцнеше дури и со повлекување на средстава. Но, не само Србија и Македонија не ја заврши добро работата. Иако, со довршувањето на автопатската делница Демир Капија - Смоквица, Македонија ќе го заокружи својот дел од работата на Коридорот 10, сепак аферата со Актор, практично фрла една црна дамка кон целата таа работа, додава Палоши. „Мислам дека свртувањето на ЕУ од Коридорот 10 кон Коридорот 4 е поради инсистирањето на Србија за продолжување на изградбата на мега-гасоводниот проект Јужен Поток. Поради тоа што Европа жестокот се противеше на работите кон овој проект, а некои од земјите инсистираа на градење, мислам дека Европската унија се реши да запре со финасирањето на Коридорот 10 и да се насочи кон Коридорот 4, кој оди од Романија. Геостратешка е одлуката“, вели Палоши. Да одговора оној кој ги запре активностите за Коридорот 8 Универзитетскиот професор Вулнет Палоши, како сериозен пропуст на македонските власти ја нотира и одлуката за стопирање на активностите околу Коридорот 8. „ Во просторниот план на Македонија  јасно беа утврдени патните  коридори  и нивната реализација. МАНУ одлучи, но прашањето е кој во 2003 година реши да се спротистави на стратегијата на МАНУ и да одлучи да не се гради Коридорот 8. За ова некој треба да одговора. Таквата политика ги натера Албанија и Косово да бараат нови решенија. Тие ги платија поскапо, но направија своја патна инфраструктура за излез кон Европа. Во меѓувреме Македонија остана црна дупка и слепо црвео која ја заобиколуваат сите значајни сообраќајни крстосници“, вели Палоши. Сите земји од регионот не претекнаа „Додека ние  размислувавме и чекавме Албанија и Косово изградија нови стратегии  кон патните коридори и  интезивно ги градеа. Коридорот  8 кој беше од витално значење за Македонија оти ќе го привлечеше и проектот АМБО како и другите инфраструктурни проекти, пропадна. Потпишаниот меморандум  помеѓу Албанија, Грција, Италија   за гасоводот  ТАП во вредност од 3 милијарди долари  јасно укажа дека Македонија е заобиколена. Не би сакал да се остварат моите црни прогнози, но мислам дека ќе остаме црна дупка во Европа, оти сите не заобиколуваат“, вели профосерот Палоши. Се плашам дека одлуката на Европа ќе има далекусежни последици Одлуката на Европа да го тргне од својата мапа Коридорот 10, може да има сериозни последици. „Ме плаши оваа одлука, може дај има далекусежни последици, имено средствата што треба да се повлечат во идниот период за одржување на тој коридор. Сега може да биде проблематично ова, оти нема да може да се добијат поволни кредити“, вели Палоши и додава дека нашите власти треба да се запрашат што се случува. Доцниме и со железничкиот сообраќај, го изгубивме чекорот со соседните држави, кон Коридорот 8 се однесувавме многу несериозно, даваме приоритет на патни решенија кои не се на европската мапа..