28 Април, 2024
0.0257

Метрото во Солун се гради подолго од автопатот Кичево - Охрид, поскапе за една третина

Објавено во: Балкан 09 Октомври, 2023

Добивај вести на Viber

Повеќе од 390 милиони евра, или повеќе од една третина како дополнителен трошок, – чини засега изградбата на солунското метро, објави денеска „Катимерини“.

„Сметката“ постојано расте, преку поднесување нови барања од конзорциумот што го презеде проектот. Се поверојатно е по петти пат да биде продолжен рокот преку нов анкес договор.

Новиот таргет е крајот на есента 2024 година. Договорот за изградба на главната линија на солунското метро (13 станици, 9,6 км траса) беше потпишан во март 2006 година. Испораката на проектот беше закажана за октомври 2012 година. Оттогаш проектот доби четири продолжувања на рокот: на 25 ноември 2016 година, 30 ноември 2020 година, 29 април 2023 година и последниот за 30 декември 2023 година.

Во изминатите години, почна да расте и буџетот на проектот. Почетниот буџет беше 1,15 милијарди евра (сите износи вклучуваат ДДВ). Државата преку „Атико метро“ (сега „Хеленик метро“) на изведувачот му исплатила дополнителни 329,8 милиони евра обештетување (преку низа арбитражни судски одлуки) и 36,5 милиони евра „позитивна отштета“ (поради доцнење). Истовремено, „скокна“ и буџетот за археолошките работи, преку пет дополнителни договори, оптоварени за 177,5 милиони евра. Конечно треба да се додаде и договорот за набавка на уште 15 возови, со буџет од 176,08 милиони евра.

Така, вкупните трошоци на проектот сега изнесуваат 1.547.409.000 евра (односно 33,74% повеќе од неговиот првичен буџет), без да се земат тука предвид уште две категории на трошоци: Прво, трошоците за ангажирање надворешни консултанти, експропријации, мрежни заобиколувања и слични трошоци кои се веќе направени. Второ, неподмирените побарувања на изведувачот. Според информациите, се чека значително побарување на конзорциумот (од редот од 20 милиони евра) во врска со преместување на една од станиците.

Сепак, вреди да се напомене дека минатата среда, при потпишувањето на договорот за работа на солунското метро, менаџерите на „Хеленик метро“ најавија уште едно продолжување на проектот. Како што навестија, главната линија на метрото ќе биде пуштена во употреба до ноември 2024. 



Можеби ќе ве интересира

БИТКА ЗА „ЈУГОСЛАВИЈА“: Протест во Нов Белград заради рушењето на култниот хотел

БИТКА ЗА „ЈУГОСЛАВИЈА“: Протест во Нов Белград заради рушењето на култниот хотел

ГАЗДИТЕ НЕ ГИ ИНТЕРЕСИРА ИСКУСТВОТО, ВАЖНО Е ДА САКААТ ДА РАБОТАТ: Овие два занаети се плаќаат повеќе од 150.000 динари месечно во Србија

ГАЗДИТЕ НЕ ГИ ИНТЕРЕСИРА ИСКУСТВОТО, ВАЖНО Е ДА САКААТ ДА РАБОТАТ: Овие два занаети се плаќаат повеќе од 150.000 динари месечно во Србија

ФАРМАЦЕВТ ВРТИ МИЛИОНИ ОД МАСЛИНКИ: Зошто дивее цената на маслиновото масло?

ФАРМАЦЕВТ ВРТИ МИЛИОНИ ОД МАСЛИНКИ: Зошто дивее цената на маслиновото масло?

ОСВЕН ЗЛАТО ЗА ПОЛА ЕВРОПА, СРБИЈА ЌЕ СТАНЕ НАЈГОЛЕМ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА БАКАР ВО ЕВРОПА: Се подготвуваат големи инвестиции

ОСВЕН ЗЛАТО ЗА ПОЛА ЕВРОПА, СРБИЈА ЌЕ СТАНЕ НАЈГОЛЕМ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА БАКАР ВО ЕВРОПА: Се подготвуваат големи инвестиции

ЗА СМЕСТУВАЊЕ ВО ПОДРУМ БАРААТ ДУРИ 1.300 ЕВРА: Нудат непостоечки апартмани, Грција годинава пресолена, посебно сега за празниците

ЗА СМЕСТУВАЊЕ ВО ПОДРУМ БАРААТ ДУРИ 1.300 ЕВРА: Нудат непостоечки апартмани, Грција годинава пресолена, посебно сега за празниците

НАВАЛА ОД СТРАНСКИ РАБОТНИЦИ ВО ХРВАТСКА: Годинава се очекуваат над 200 илјади

НАВАЛА ОД СТРАНСКИ РАБОТНИЦИ ВО ХРВАТСКА: Годинава се очекуваат над 200 илјади

УШТЕ ЕДНО ГОЛЕМО ПРОШИРУВАЊЕ НА „ЛИДЛ“: Инвестирани 120 милиони евра во нов логистички центар во близина на Загреб

УШТЕ ЕДНО ГОЛЕМО ПРОШИРУВАЊЕ НА „ЛИДЛ“: Инвестирани 120 милиони евра во нов логистички центар во близина на Загреб

ЧИСТАЧКИ И НЕГУВАТЕЛКИ РАБОТАТ ЗА МИЗЕРНА ИЛИ НИКАКВА ПЛАТА: Најчесто работат на црно, без никаква заштита

ЧИСТАЧКИ И НЕГУВАТЕЛКИ РАБОТАТ ЗА МИЗЕРНА ИЛИ НИКАКВА ПЛАТА: Најчесто работат на црно, без никаква заштита

И ВО ПЕНЗИЈА НА РАБОТА: Сè повеќе трговски синџири бараат исклучиво пензионери

И ВО ПЕНЗИЈА НА РАБОТА: Сè повеќе трговски синџири бараат исклучиво пензионери