05 Декември, 2025
0.0374

Од ПепсиКо до Тако Бел, „валканата сода“ презема контрола

Објавено во: Економија 28 Септември, 2025 14:19

Добивај вести на Viber

Синџирот за пијалоци „Свиг“ со седиште во Јута го измисли „валканата сода“ во 2010 година. Петнаесет години подоцна, трендот поттикнува иновации насекаде, од „ПепсиКо“ до „Мекдоналдс“, влевајќи нов живот во категоријата на бавни пијалоци, пишува Си-Ен-Би-Си.

Пијалоците категоризирани како „валкана сода“ користат газирани пијалоци како основа, проследени со ароматизирани сирупи, крем или други состојки. Додека „Свиг“ ги презема заслугите - и заштитниот знак - за валканиот сок, видеата на „ТикТок“ и ријалити шоуто „Тајниот живот на мормонските сопруги“ помогнаа трендот да се прошири далеку и широко, надминувајќи ја дури и брзата експанзија на синџирот за газирани пијалоци.

Сега, потрошувачите можат да го најдат речиси насекаде, од ходниците на продавниците за храна до синџирите за брза храна.

За неколку недели, „Пепси“ планира да претстави два готови пијалоци инспирирани од валканиот сок на саемот на Националното здружение на продавници за практична храна во Чикаго. Новите пијалоци, „Валкана сода“ и „Маг Флоатс Ванила Хаулер“, следат по вкусот на „Пепси Див цреша и крем“, кој се појави на полиците претходно оваа година.

„Мислам дека ова е одлична можност за луѓе како нас, како „ПепсиКо“, и за потрошувачите да го доживеат газираниот пијалок на нов начин - и во некои аспекти, на стар начин“, изјави за CNBC главниот маркетинг директор на „Пепси Бевериџис Норт Америка“, Марк Киркам, споредувајќи го порастот на валканиот газиран пијалок со флаерите за рут пиво и продавниците за газирани пијалоци од минатото.

Валканите газирани пијалоци исто така привлекоа нов интерес надвор од играчите на пијалоци. Според Datassential, 2,7% од американските ресторани нудат газиран безалкохолен пијалок што вклучува крем или млеко, во споредба со 1,5% пред една деценија.

Новодојденци во трендот се TGI Fridays, кои ова лето лансираа валкани газирани пијалоци како ставка од менито со ограничено време, која може да се зачини со алкохол. McDonald’s тестира ароматизирани газирани пијалоци, како „Sprite Lunar Splash“, на повеќе од 500 локации откако го затвори својот спиноф фокусиран на пијалоци CosMc’s во јуни. Taco Bell на Yum Brands исто така понуди ставки од менито со ограничено време, како валканиот Mountain Dew Baja Blast.

Swig поставува тренд

Денес, Swig порасна на повеќе од 140 локации во 16 држави. Досега оваа година, продажбата во истата продавница се зголеми за 8,2%, според приватната компанија. Компанијата „Лари Х. Милер“, инвестициска фирма основана од поранешниот сопственик на „Јута Џез“, купи мнозински удел во „Свиг“ во 2022 година за неоткриена сума.

„Мислам дека правиме за газираните пијалоци она што го правеше „Старбакс“ за кафето“, рече извршниот директор на „Свиг“, Алекс Дан.

Како што растеше „Свиг“, така растеше и бројот на синџири кои сакаат да го имитираат неговиот успех. Конкурентските продавници за газирани пијалоци како „Содалишиес“, „Физ“ и „Кул Сипс“ исто така имаат корист од трендот. Кафулињата, како „Дач Брос“, исто така го додадоа во своите менија. А сега синџирите за брза храна се приклучуваат на трендот.

„Тоа потврдува дека ова е категорија, а McDonald’s и Taco Bell не би се вклучиле во тоа ако не беше нешто што има широка привлечност што би можеле да ја продаваат насекаде, на илјадници локации“, рече Дан. „Малку е ласкаво што создадовме категорија што сега сите ја копираат.“

За рестораните, додавањето валкани сода во менито е полесно отколку што можеби звучи.

„Тоа е понуда за пијалоци по нарачка што, прво, им овозможува на брендовите да искористат нешто што веќе го имаат таму: нивниот апарат за газирани пијалоци“, рече Ерика Холанд-Тол, кулинарски директор во The Culinary Edge, кој советува ресторани за иновации во храната и пијалоците. „Второ, вклучува или состојка со еден допир, или ако веќе се отворени за појадок, сосема е веројатно дека имаат крем во куќата.“

Од друга страна, нудењето кафе по нарачка е обично многу потешко - што придонесе за тешкотиите во Starbucks.

„Светот на еспресото - тоа е многу покомплицирано“, рече Холанд-Тол.

Валканите сода исто така имаат широка привлечност. Со помалку кофеин од кафето, потрошувачите можат да го пијат цел ден. Плус, е „многу подостапен“ од некои трендови во кафетериите, како што е еспресо тоникот, според Холанд-Тол. Светлите бои на многу валкани газирани пијалоци ги прават и попривлечни за потрошувачите, кои веројатно се запознале со трендот преку видео на TikTok.

Но, можеби пред сè, валканата газирана пијалоци може да им помогне на рестораните да привлечат клиенти кои инаку се чувствуваат штедливо.

„Тоа е прифатлива забавна посластица. Не излегувате и трошите 30 или 50 долари, нели?“, рече Сали Лионс Ват, главен советник за потрошувачки стоки и увид во угостителството за Circana. „Тоа е нешто што луѓето можат да си го кажат велејќи: „Воа, тоа беше вкусно“ или „Се чувствувам подобро затоа што штотуку го испив.“

Покажување за компаниите за пијалоци

„Забавна закуска“ за потрошувачите се зголемува за компаниите за пијалоци, помагајќи да се промени деценискиот тренд на намалување на потрошувачката на газирани пијалоци во САД.

Со зголемувањето на здравствените проблеми и проширувањето на низата опции за пијалоци, Американците пијат помалку газирани пијалоци околу две децении. Во 2004 година, потрошувачката на газирани пијалоци достигна врв од 15,3 милијарди галони, според Beverage Marketing; до 2024 година, таа бројка се намали на 11,87 милијарди галони. Но, потрошувачката на газирани безалкохолни пијалоци се зголемува во последните две години, а се проценува дека до 2025 година ќе достигне 11,88 милијарди галони. Порастот на валканите газирани пијалоци, плус растечката популарност на пребиотските газирани пијалоци, веројатно му помогнаа на сегментот да ја запре својата опаѓачка траекторија.

Со текот на годините, ладното кафе крадеше она што индустријата за пијалоци го нарекува „дел од грлото“ од газираните пијалоци. Со валканата газирана течност, потрошувачите можат да ја спојат својата љубов кон персонализирање на ладен пијалок со помалата содржина на кофеин и вкус на газирана течност.

„Газираноста го прави да се чувствува полесно во устата од кафето, на пример“, рече Холанд-Тол.

Валканата газирана течност привлекува и помлади потрошувачи кои претходно не пиеја многу Пепси или Др Пепер. Основната база на клиенти на Свиг се млади жени на возраст меѓу 18 и 35 години, според Дан.

Тоа важи и за Холи Галвин, 31-годишна професионалец за човечки ресурси со седиште во Давенпорт, Ајова. Таа за CNBC изјави дека ретко пиела газирана течност - сè додека не видела валкана газирана течност како го привлекува вниманието во „Тајните животи на мормонските сопруги“ минатата година. Сега таа прави своја валкана газирана течност еднаш или двапати неделно дома. Со почетокот на есента, нејзиниот омилен рецепт овие денови го користи Диет Др Пепер како основа, со крем од зачини од тиква и наросување зачини од пита од тиква одозгора.

Генерално, помладите потрошувачи се посклони да бараат нови пијалоци во споредба со постарите кохорти. Речиси три четвртини од Генерацијата Z пробуваат нов пијалок секој месец во просек, според извештајот за трендови на Keurig Dr Pepper за 2025 година.

Компаниите за пијалоци велат дека гледаат поширок ефект на ореол за газираните пијалоци како резултат на трендот.

„За нас, тоа служи како алатка за регрутирање, привлекувајќи нови корисници во трговската марка“, рече Кејти Веб, потпретседател за иновации и трансформација за Keurig Dr Pepper. „Навистина ги привлекува назад кон основниот бренд, што на крајот има исклучително влијание врз нас долго време потоа.“

И исто како што културата на занаетчиски коктели доведе до пораст на коктели во лименки, популарноста на валканите сода ги тера гигантите за пијалоци да профитираат со верзии готови за пиење кои го искористуваат трендот. Dr Pepper Creamy Coconut беше најуспешниот газиран безалкохолен пијалок со ограничено време на компанијата досега, врз основа на продажбата во малопродажба, според Веб. А Киркам рече дека Pepsi Wild Cherry & Cream е еден од најбрзо растечките сегменти на вкусови за компанијата.

„Некои трендови почнуваат со малопродажба и се префрлаат на угостителството“, рече Лионс Вајат од Circana. „Овој беше тренд во угостителството што се префрли на малопродажба.“

Со Pepsi Wild Cherry & Cream и лансирањето на Dirty Dew и Mug Floats Vanilla Howler следната година, Киркхам очекува потрошувачите да станат уште покреативни со своите мешавини.

„Мислам дека всушност им дава можност [на потрошувачите] да експериментираат уште повеќе и да прилагодуваат повеќе“, рече тој. „Сега имате сосема нова база.“

* Македонска берза и оваа година во соработка со Фактор доделува повеќе награди во различни категории за „Акција на годината“ при тргувањето со хартии од вредност.
Еден од критериумите за доделување на признанијата ќе биде и мислењето на јавноста. Гласањето ќе се одвива до 12 декември, а предвиден термин за доделувањето на самите награди е 23 декември.
Од таму, може да гласате за едно од следните котирани друштва:

Можеби ќе ве интересира

Димитриеска-Кочоска: Немам информација дека доцни породилното

Димитриеска-Кочоска: Немам информација дека доцни породилното

Угостител од Чаир стана директор на „Номагас“

Угостител од Чаир стана директор на „Номагас“

ПРЕДНОВОГОДИШНО РИПНАЛЕ ЦЕНИТЕ НА УГОСТИТЕЛСКИТЕ УСЛУГИ: Еве што покажува статистиката

ПРЕДНОВОГОДИШНО РИПНАЛЕ ЦЕНИТЕ НА УГОСТИТЕЛСКИТЕ УСЛУГИ: Еве што покажува статистиката

ОД 11 ДЕКЕМВРИ НЕМА ПОВЕЌЕ ВОЗ НА ДЕЛНИЦАТА СКОПЈЕ-ЗЕЛЕНИКОВО: Почнува реконструкцијата на пругата

ОД 11 ДЕКЕМВРИ НЕМА ПОВЕЌЕ ВОЗ НА ДЕЛНИЦАТА СКОПЈЕ-ЗЕЛЕНИКОВО: Почнува реконструкцијата на пругата

РКЕ го намали надоместокот за мрежарина за електрична енергија

РКЕ го намали надоместокот за мрежарина за електрична енергија

ДОЦНА НАВЕЧЕР СЕ ПОТПИШУВАА РЕШЕНИЈА: Субвенции за набавка на клима уреди во Скопје

ДОЦНА НАВЕЧЕР СЕ ПОТПИШУВАА РЕШЕНИЈА: Субвенции за набавка на клима уреди во Скопје

КУПИЛ ДВЕ НАПУШТЕНИ ШТИПСКИ СЕЛА: Косовски бизнисмен бара од Владата да ја гради најголемата фотоцентрала

КУПИЛ ДВЕ НАПУШТЕНИ ШТИПСКИ СЕЛА: Косовски бизнисмен бара од Владата да ја гради најголемата фотоцентрала

АЛЕКСАНДАР МАНЕВ ВО „БИЗНИС-КЛУБ“: „Кадарот го создава духот на компанијата“

АЛЕКСАНДАР МАНЕВ ВО „БИЗНИС-КЛУБ“: „Кадарот го создава духот на компанијата“

Венецуела го зголеми дневниот извоз на нафта во ноември

Венецуела го зголеми дневниот извоз на нафта во ноември